وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

خرید گوشی تلفن همراه شماره 40 و 41

farhad davoodvandi | دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴ ب.ظ

 

خرید گوشی تلفن همراه شماره 40 و 41

 

از طریق کمک های خیرین عزیز سایت فرهاد داودوندی گوشی موبایل شماره 40 و 41 را برای اهدا به خانواده های تحت پوشش مان خریداری کردم...

سپاس از خیرین عزیز

  • farhad davoodvandi

کارگاه آموزشی خوشنویسی توسط استاد جواد بختیاری

farhad davoodvandi | دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲ ب.ظ

 

 

 

کارگاه آموزشی خوشنویسی

 

توسط استاد جواد بختیاری

 

❤️اینجا بروجرد است

🌹پایتخت خوشنویسی ایران🌹

🌼زادگاه استاد دکتر جواد بختیاری

💐با 25 هنرمند خوشنویس فوق ممتاز
و
 🌻108 هنرمند خوشنویس ممتاز
و
🌷هزاران علاقمند به هنر خوشنویسی

 

@@@@@

 

🔸کارگاه آموزشی خوشنویسی با عنوان (نستعلیق جواهر پارسی) توسط استاد جواد بختیاری چهره ماندگار فرهنگ و هنر بروجرد صبح روز دوشنبه 22 آذر  با حضور علاقمندان و اساتید خوشنویسی شهرستان بروجرد و شهرستان های همجوار در سالن دکتر عبدالحسین زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار گردید.

🔸در ابتدای مراسم ارجمندی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد ضمن خیر مقدم به استاد بختیاری و سایر شرکت کنندگان برگزاری این برنامه را در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی هنری این اداره دانست و اظهار امیدواری کرد که این نوع برنامه ها به صورت مداوم در شهرستان برگزار گردد.

🔸دکترجواد بختیاری  استاد طراز اول خوشنویسی کشور در این کارگاه آموزشی توصیه های کاربردی برای ارتقا جایگاه هنرمندان در جامعه بیان نمود و گفت با همراهی شما هنرمندان مستعد، بروجرد تا کمتر از 5 سال آینده به قطب خوشنویسی کشور تبدیل خواهد شد.

🔸ایشان در این کارگاه بعضی از اشکلات رایج در خوشنویسی کشور را به صورت علمی توضیح داد و راهکار های رفع این مشکلات را برای بالا رفتن کیفیت هنر خوشنویسی بیان نمود.

🔸استاد بختیاری خط نستعلیق را از زیبا ترین جلوه های ساخته دست بشر دانست و گفت در هیچکدام از هنرهای دنیا به اندازه خط نستعلیق از تناسبات طلایی استفاده نشده است.

  • farhad davoodvandi

رفع مشکل فوتبال بروجرد فقط یک راه دارد

farhad davoodvandi | پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱ ق.ظ

 

 

رفع مشکل فوتبال بروجرد فقط یک راه دارد

 

به قلم: فرهاد داودوندی

 

دکتر غلامرضا (موسی) صابونچی بیشتر از 25 روز نتوانست فوتبال پر از حاشیه بروجرد را سرپرستی کند و در همین ابتدای راه وقتی متوجه کش و قوس های فوق العاده فراوان این ورزش در شهرمان شد، عطای کار را به لقای آن بخشید و استعفا داد

فوتبال بروجرد از گذشته های بسیار دور دارای حاشیه بوده، نمونه آنرا شاید در رودرویی بسیار حساس و گاها تنش زای پیشکسوتان فوتبال شهرمان می توان دید، تا جاییکه تعدادی از این مو سپید کرده ها بخاطر اختلافات عمیق دوران جوانی حتی مایل به مسابقه دادن با همدیگر در تورنمنت های یادواره ای در سنین میانسالی و سالخوردگی نیز نیستند،

 صد البته این حساسیت ها حتی به نسل جوان منتقل شده و کار به جایی رسیده که حواشی تمامی هیات های ورزشی در بروجرد یکطرف، حواشی فوتبال بروجرد یکطرف!

امروز اگر دکتر موسی صابونچی که یک فرد شناخته شده از یک خانواده کاملا ورزشی با رزومه ای مقبول، نمی تواند در این فضای سنگین راهی برای تنفس فوتبال بروجرد پیدا کند و خواسته یا ناخواسته در کمتر از یک ماه برای خداحافظی با پست ریاست فوتبال بروجرد چهار گوشه زمین را می بوسد، به واقع نشان از درجا زدن فوتبال بروجرد دارد

اینک جامعه فوتبال بروجرد در شوک استعفای مردی است که با برنامه ریزی و دعوت از همه علاقمندان قصد داشت فوتبال بروجرد را به جایگاه واقعی خودش برساند، اما بر اساس آنچه که در واقعیت مشاهده کرد، حتی برای یک ماه هم دوام نیاورد

حال باید دید مسوولین ارشد ورزش بروجرد و فوتبال لرستان برای جایگزینی، دست به چه اقدامی در کوتاه مدت خواهند زد؟

نگارنده معتقد است برای اینکه در آینده شاهد ناکامی دیگر متولی یا متولیان فوتبال بروجرد نباشیم و شاهد یک حمایت تقریبا قوی و همه جانبه از ریاست بعدی فوتبال شهرمان باشیم راهش فقط و فقط از جاده " انتخابات " می گذرد

به جاست در یک محیط مناسب فضا را برای کاندیداهای احتمالی تصدی مسوولیت فوتبال در بروجرد فراهم نموده و از کاندیداها در خواست شود در نشست های مختلف با حضور فعالین فوتبال بروجرد در رده های پیشکسوتان، مربیان، داوران، فوتبالیست ها، فوتسالیست ها و .... برنامه های خود را  بسیار شفاف و حتی بصورت مکتوب بیان کنند

سپس جامعه فوتبال بروجرد بهترین برنامه را مد نظر قرار داده و با یک انتخاب صحیح، کاندیدای مورد نظر خود را برای گرفتن پست ریاست فوتبال بروجرد به اداره ورزش و جوانان شهر و سپس هیات فوتبال استان معرفی کنند

برای برگزاری این انتخاب که سپس حمایت کامل جامعه فوتبال بروجرد را در پی خواهد داشت به جاست کاندیداها برای جلوگیری از سهم خواهی های بعدی عده ای از دوستان شان! در کنار ارایه برنامه برای جلب آرا جامعه فوتبال، تیم مدیریتی خود، شامل اسامی کامل روسای کمیته های مختلف را نیز معرفی نمایند تا جامعه فوتبال بروجرد بداند که چه کسی بر اساس چه برنامه ای و با کمک از چه افرادی توان مدیریت این ورزش پرطرفدار را دارد و قرار است نفر بعدی با استفاده از چه افرادی، کِشتی فوتبال بروجرد را به ساحل آرامش و موفقیت برساند

ختم کلام اینکه اتفاقی که برای دکتر موسی صابونچی رخ داده به احتمال بسیار زیاد برای نفر بعد و نفرات بعدی هم رخ خواهد داد و فوتبال بروجرد به گزینه بی سرانجام "آزمون و خطا" دچار خواهد شد.

 اما اگر انتخاب نفر بعدی بر اساس شناخت صحیح و حمایت جامعه فوتبال بر اساس رای گیری در یک انتخابات درون فوتبالی و کاملا ورزشی انجام بگیرد هر کسی که انتخاب بشود در مرحله نخست: حمایت اکثریت جامعه فوتبال را در پشت سر خود خواهد داشت و سپس اینکه: جامعه فوتبال دیگر نمی تواند با منتخب خود کنار نیاید. والسلام

  • farhad davoodvandi

دو و میدانی بروجرد با حسین سامانی

farhad davoodvandi | پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴ ق.ظ

 

نگاهی به تاریخ دوومیدانی بروجرد

 

گرد آوری توسط استاد محمد حسین سامانی

 

(قسمت ششم)

 

 

آقای محمد گودرزی،توسط یکی از مربیان مدارس راهنمایی به مربی و مسئول انجمن دوومیدانی مدارس معرفی شد و در همان جلسات اولیه تمرین به عنوان یک استعداد پیشرو در دوومیدانی تشخیص داده شد چنانچه مربی تشخیص دهنده برای جذب او از او در خواست نمود چنانچه اگر شما فوتبالیست هستی و علاقه به دنبال کردن این رشته داری ،منعی برای این کار نیست ،ولی دوومیدانی را به عنوان یک رشته آینده دار ،در آن جدی باش.
این گفتمان باعث شد که آقای گودرزی تشویق شود و تماما هم و غم خود را روی دوومیدانی بگذارد و تمام سطوح قهرمانی را با تمام مشکلات تا سطح کسب مدال در آسیا با موفقیت طی نماید.
چنانچه در موضوع آقایان مهاجر شجاعی و مهرابی قید شد ،که برنامه های فدراسیون یک عامل حمایتی قوی بود ،به آقای گودرزی که رسید حمایتی در کار نبود ودر موضوع باشگاهی نیز بدترین شرایط شروع به شکل گیری نمود.
آقای محمد گودرزی در همان سال اول شروع به دوومیدانی با کسب مدال نقره در مسابقات مدارس در جاده قهرمانی قرار گرفت.
بعد از آن به عنوان تک خال دوومیدانی استان در هر مسابقه ای که در هر رده سنی و آموزشگاهی حضور پیدا نمود در ماده های ۱۱۰ متر بامانع و ۴۰۰ متر با مانع  بیشترین مدالها را کسب می نمود و به درستی شاید یک تا دو مورد دست خالی از مسابقات بر می گشت ،همانطور که قبلا اشاره نمودم آقای گودرزی پرچمدار دوران سقوط حمایت از ورزشکاران زبده بود وبعد از آن نیز اکثر ورزشکاران توانمند دوومیدانی بروجرد ،تنها با حمایتهای خانواده و مربیان کار خود را پیش می برند.
آقای محمد گودرزی در طی سالها تلاش که آسیب دیدگی نیز به دفعات در روند موفقیتهای ایشان اثر معکوس می گذاشت نهایت در سال ۲۰۱۰ در مسابقات داخل سالن آسیا در تهران با رکورد درخشان ۷/۹۵ در ماده ۶۰ متر بامانع صاحب گردن آویز برنز گردید ،چنانچه هم اکنون نیز رکورد کسب شده توسط ایشان یکی از سه رکورد برتر کشور میباشد.در کنار آن رکورد ۱۴/۴۳ ثانیه وی در ماده ۱۱۰ متر با مانع ایشان را در جایگاه بالایی از نظر رکوردی در کشور قرار می دهد.
محمد گودرزی با تلاش چندین ساله در مربیگری استعداد و توان خود را در این زمینه نیز نشان داده و اگر به طریق مناسبی مورد حمایت قرار گیرد میتواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

 

 

آقای امیر بیرانوند،ورزشکار کاراته کاری که توسط معلم ورزش خود به سمت دوومیدانی کشیده شد .


 سال ۸۶ در دومین سال حضور خود در دوومیدانی ،قهرمان ماده ۸۰۰ متر نونهالان منطقه ای غرب کشور شد.
همان سال مدال طلای ۸۰۰ متر مسابقات دانش آموزی مدارس راهنمایی کشور را نیز به دست آورد.


سال ۸۷ دو مدال طلا از مسابقات دوومیدانی نوجوانان کشور در مواد ۸۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر  به مدال های خود اضافه نمود.


در ادامه به مسابقات انتخابی برای مسابقات المپیک نوجوانان دعوت و با رکورد ارزنده ۱/۵۵/۷۶ عضو تیم ملی نوجوانان گردید.


طی مسابقات ذکر شده در کشور سنگاپور سال ۸۸  دو مدال ارزشمند نقره و برنز را به جمع مدالهای خود اضافه نمود وبه عنوان تنها دارنده مدال آسیایی بروجرد در دوومیدانی در رده نوجوانان شناخته می شود.


حضور در مسابقات جهانی نوجوانان در ایتالیا
عضویت تیم ملی دانش آموزی در سال ۸۸ برای حضور در مسابقات دانش آموزی جهان در اسلوونی، که این مسابقات را به علت هم زمانی با مسابقات المپیک آسیایی نوجوانان از دست داد.


سال ۸۹ حضور در مسابقات انتخابی المپیک نوجوانان جهان در سنگاپور

آقای امیر بیرانوند زمانی که هنوز نوجوان بود با حضور در مسابقات رده جوانان تعدادی مدال نیز از این مسابقات بدست آورد.


کسب عنوان پنجم جام بین المللی در مشهد و همچنین دریافت مدال طلای جام بین المللی دهه فجر از دیگر افتخارات این دونده بروجردی می باشد.

 

آقای احسان ظفری، از رشته والیبال به دوومیدانی آمد.


آقای ظفری مورد توجه تعدادی از مربیان قرار داشت و از آموزش اساتید دوومیدانی به فراخور بهره مند گردید.
بعد از چندین سال تلاش و دریافت مدال از رده جوانان در رشته پرش ارتفاع در سال ۸۷ در انتخابی تیم ملی جوانان برای مسابقات آسیایی اندونزی با رکورد ارزشمند ۲/۱۱ به عضویت تیم ملی در آمد.


کسب ورودی مسابقات دانش آموزی جهان در فرانسه و همچنین حضور در تیم نیروهای مسلح کشور از افتخارات دیگر ایشان است که البته به دلیل قوت استانهایی دیگر در لابی گری هر دو این مسابقات را در رده بین المللی را از دست داد.

 

بعد از آن چندین بار نیز در رده بزرگسالان روی سکوی دوم و سوم در مسابقات پرش ارتفاع در سطح کشور قرار گرفت.
آقای ظفری به عللی دیر زمانی در دوومیدانی دوام نیاورد و از دوومیدانی فاصله گرفت.

 

 

 


آقای محمد حسین محمودی ،قد و بالای مناسب برای دوی ۱۱۰ متر بامانع، استعداد سرشار ورزشی، چنانچه اولین مدال (طلا) رادر ۶۰ متر بامانع در مدارس ابتدایی با تفاوت فاحش با بقیه حریفان کسب نمود ،در کنار آن در آن مسابقات مدال نقره پرش طول را نیز به گردن آویخت.


در ادامه در دوسال بعد دو گردن آویز طلا و نقره نیز از مسابقات منطقه ای غرب کشور به دست آورد که مدال نقره داستانی از روابط غلط مدیریت داشت که باعث گردید از دوومیدانی فراری شود.
چنانچه در دوومیدانی ادامه می داد می توانست جانشین شایسته ای برای آقای محمد گودرزی قهرمان سوم آسیا گردد.

 

در کنار آقای محمودی ، آقای حسین نیرومند دونده ۴۰۰ متری که دو مدال طلا از مسابقات نونهالان منطقه ای و مدارس راهنمایی به دست آورد و ایشان نیز طولی نکشید که به دلایلی از ادامه دوومیدانی دست کشید.

 

آقایان رضا معطری ،محسن تیماجی ، محمد هدایتی و علی ناگهی از ورزشکارانی هستند که با دریافت یک مدال در دوومیدانی جز افتخار آفرینان این رشته می باشند دوستانی هم داریم که با حضور در دوومیدانی به دفعات به عنوان نماینده استان در مسابقات کشوری حضور داشته اند ، آقایان ارسطو مهاجر شجاعی ،سهند زرینی ، کاوه  گودرزی و زنده یاد کیا گودرزی که در این بخش قرار می گیرند.


دوومیدانی دهه ۹۰ عمدتا محصول دهه قبل می باشد و چنانچه پیشتر اشاره نمودم قبل از ورود به این دهه پشتیبانی هایی که از ورزش و دوومیدانی از طرف آموزش و پرورش صورت می گرفت به فراموشی سپرده شد ودیگر برنامه مستمر آموزش و تربیت ورزشی دانش آموزان جزء رئوس کار آموزش و پرورش نبوده و در سالهای اخیر به جایی رسیده ایم که دیگر هیچ استعدادی به دوومیدانی اضافه نشده ،چنانچه در سه یا چهار سال اخیر شهر ما بدرستی دستاوردی در رده های پایه در مسابقات برگزارشده کسب ننموده است و متاسفانه هیچ برنامه ای نیز برای تغییر این شرایط وجود ندارد و متاسفانه تمرکز گرایی مرکز استان نیز به بدتر شدن این شرایط دامن زده است.


در کنار آن نیز پولی(خصوصی) شدن بحث مربیگری و آموزش و استعداد یابی، بمثابه همه مسأله دیگر، این قضیه را به صورت کلاف سر در گم در آورده و ظاهرا گریزی از آن نیست و به روایتی هر کس پول ندارد دنبال ورزش نیاید .

 

 

 

آقای علی فهیمی،دوومیدانی را از سال ۸۱ (۸ سالگی )شروع و تلاشهای صورت داده توسط ایشان تا سال ۸۷ آورده مدالی برای ایشان نداشت تا اینکه در این سال در مسابقات آموزشگاههای کشور در شهر کرد در مقطع راهنمایی ودر ماده ۳۰۰۰ متر مدال نقره را با رکورد ۱۰/۲۲ دقیقه به دست آورد.


به دنبال آن در سال ۸۸ با پیشرفت فراوان  در ماده ۸۰۰ متر و ۱۵۰۰ با رکوردهای ۲دقیقه و ۴ دقیقه و ۱۳ ثانیه دو عنوان دوم مسابقات المپیاد نوجوانان را صاحب شد.


در سال ۸۹ در ماده ۱۰۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همراه تیم ملی نوجوانان در انتخابی المپیک جهانی در سنگاپور حاضر و در ماده ۳۰۰۰ متر ششم گردید.


عضو تیم ملی دانش آموزی برای مسابقات جهانی صحرانوردی دانش آموزی در کشور چک ،که این مسابقات به علت فعالیت آتش فشان در ایسلند و لغو پروازها برگزار نشد.


سال ۹۰ در عضویت تیم دانش آموزی در کشور لهستان در ماده ۸۰۰ متر حضور یافت ،علی فهیمی در این مسابقات همراه تیم ملی دانش آموزی به صورت تیمی قهرمان جهان گردید.


در سال ۹۰ در مسابقه صحرانوردی بسیج در استان صاحب پاداش سفر مکه گردید، همان سال به مکه معظمه مشرف گردید.
در سال ۹۱ در مسابقات جوانان آسیا در سریلانکا در دو ماده ۳۰۰۰متر با مانع و ۱۵۰۰ متر حاضر ودر ماده ۳۰۰۰ متر بامانع پنجم گردید.
همان سال در مسابقات صحرانوردی چین نیز حضور ودر این مسابقات همراه تیم ملی جوانان مقام چهارم تیمی آسیا را به دست آوردند.
سال ۹۲ ورودی مسابقات داخل سالن آسیا در چین را کسب و در این مسابقات درماده ۳۰۰۰ متر پنجم آسیا گردید.
سال ۹۶ مدال برنز داخل سالن آسیا در تهران را کسب نمود.


سال ۹۸ نیز ضمن کسب ورودی مسابقات آسیایی قطر با رکورد ارزشمند ۳/۴۶ در ۱۵۰۰ متر در این مسابقات به تصمیم مربیان در ماده ۸۰۰ متر شرکت و تا نیمه نهایی این مسابقات در این ماده جلو رفت .


در همان سال مسابقات نظامی های جهان در ووهان چین را نیز تجربه نمود ودر این مسابقات در ماده ۱۵۰۰ متر هفتم گردید.


دریافت فراتر از ۴۰ مدال از مسابقات رده های مختلف و آموزشگاهی و باشگاهی در کشور از دیگر افتخارات علی فهیمی می باشد.

 

 

آقای سیاوش سلیمی ،پرنده اشترینانی اول بار توسط یک مربی ورزش فعال اشترینانی  به دوومیدانی معرفی گردید و توسط مربیان و دست اندرکاران دوومیدانی بروجرد رشد و نمو نمود.


سیاوش سلیمی از همان سالهای اول خود را به عنوان یک پرش کننده با استعداد  به دوومیدانی کشور نشان داد و در رده های مختلف روی سکوی مسابقات رفت.


رفتن روی سکو درتمام مسابقات چند سال اخیر به شکل عادت برای سیاوش سلیمی در آمده است.


کسب عنوان پنجم مسابقات داخل سالن آسیا در ماده پرش ارتفاع در سال ۹۶ از دیگر دستاوردهای سیاوش سلیمی می باشد.


رسیدن به رکورد ۲/۱۴ در پرش ارتفاع جایگاه اورا در رتبه اول پرندگان ارتفاع بروجرد قرار میدهد.


بعد از رسیدن به رکورد ذکر شده ، عدم رسیدگی و توجه دوومیدانی کشور به ایشان، متاسفانه باعث شده در یکی دو سال اخیر نه تنها جلو نرفته ،بلکه تکرار رکورد ذکر شده نیز برای وی دست نیافتنی شده است.

 

 

آقای فرهاد (عباس)نیک باف، دوومیدانی را در سنین خردسالی در دهه ۷۰کنار پدرش زنده یاد محمدکریم نیک باف آغاز نمود.


تلاش صورت گرفته توسط ایشان، در سالهای آغازین دهه ۸۰ مدالهای مواد ۶۰۰ متر و ۱۰۰۰ متر در رده نونهالان را برای ایشان در بر داشت.


در ادامه با دنبال کردن دو های بامانع بعد از کسب مدالهای کشوری نهایت به عضویت تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات آسیایی در ماده ۴۰۰ متر بامانع در کشور اندونزی در آمد.


کسب رتبه پنجم حاصل تلاشهای آقای فرهاد نیک باف از این مسابقات می باشد.


حضور متعدد در مسابقات ۴۰۰ متر بامانع در رده بزرگسالان مدالهای زیادی برای ایشان در بر داشت.


تداوم فراوان ایشان در دوومیدانی  باعث شده در سالهای اخیر با دنبال کردن ماده دهگانه، رشته شناخته شده بروجردی ها ،عملا به فرد اول این رشته در کشورتبدیل شود و عمدتا روی جایگاه اول قرار می گیرد.


رکورد کسب شده توسط آقای فرهاد نیک باف از رکوردهای برتر دهگانه کارهای بروجردی می باشد چنانچه در حال حاضر رکورد ۶۳۹۷ امتیازی ایشان جایگاه دوم را بعد رکورد استاد ناصر فهیمی نصیب ایشان می کند.


آقای فرهاد نیک باف اخیرا با تنگ نظری های دست اندرکاران هیئت استان از حضور در مسابقات جام بین المللی امام رضا (ع)محروم گردید و اگر ایشان مورد کار ناشناسی این مدیران واقع نمی گردید با دریافت مدال نقره از این مسابقات هم خودش صاحب مدال از این مسابقات می گردید و هم مدال ایشان باعث می گردید استان لرستان بین استانها و کشور های شرکت کننده در جایگاه ۲۳ تیم صاحب مدال قرار گیرد.


متاسفانه همیشه مدیران استانی در دوومیدانی به عنوان یک مانع در سر راه موفقیتهای افزون ورزشکاران و مربیان دوومیدانی بقیه شهرستانهای استان به خصوص بروجرد قد علم می نمایند.

 

 

پایان قسمت ششم.....

 

  • farhad davoodvandi