وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

      در حضور مسوولین کشوری و استانی


فرهاد داودوندی بعنوان خبرنگارفعال و برتر استان لرستان

و سایت شخصی فرهاد داودوندی بعنوان رسانه برتر

 در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی معرفی شد

















در حضور مسوولین کشوری و استانی


فرهاد داودوندی بعنوان خبرنگار فعال و برتر استان لرستان و سایت شخصی فرهاد داودوندی بعنوان رسانه برتر در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی معرفی شد

در مراسمی با حضور مسئولان ملی و استانی آیین تجلیل از مولفان، پدیدآورندگان و یاوران کتاب و کتابخوانی در خرم آباد برگزار شد.

 قبل از ظهر امروز پنج شنبه با حضور مدیر کل بازرسی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، فرماندار خرم آباد، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان لرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آیین تجلیل از مولفان، پدیدآورندگان و خادمان کتاب و کتابخوانی استان در سالن شهید آوینی اداره کل ارشاد برگزار شد.


در پایان این مراسم که به مناسبت هفته کتاب و  کتابخوانی برگزار شد، از تعدادی از مولفان، پدیدآورندگان و یاوران کتاب و کتابخوانی استان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم فرهاد داودوندی بعنوان خبرنگار برتر استان و سایت شخصی فرهاد داودوندی بعنوان رسانه برتر در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی در سال 1393 معرفی شد و از وی با اهدا لوح و هدیه تقدیر بعمل آورده شد.


لازم به ذکر است در بیوگرافی فرهاد داودوندی چنین آمده است:

فرهاد داودوندی :

وبلاگ نویس برتر سال 1383 ایران از دیدگاه شرکت ایساکو ، دبیر هیات شطرنج بروجرد ، مسئول کمیته انضباطی هیات اسکواش بروجرد ، کسب عنوان فروشگاه برتر ایساکو در عرضه لوازم یدکی خودرو در سال 1389 ، نایب رئیس اتحادیه صنف لوازم بدکی اتومبیل بروجرد، مسئول انجمن نجوم بروجرد ، کسب عنوان سوم برگزار کننده روز نجوم در ایران توسط رادیو اینترنتی نجوم در سال 1387 ،

 ورزشی نویس و خبرنگار رسمی و افتخاری نشریات پیغام بروجرد ، جام جم ، اقتصاد لرستان ، طلوع ورزش لرستان ، همشهری ،باختر زمین ،شهاب آسمانی ، آفتاب لرستان ، سیمره ، تبلور اندیشه ، ماه نامه الکترونیک بروجرد ، خبر ورزشی ، بامداد لرستان ، تبلور اندیشه بروجرد، روزنامه سراسری ورزشی 90 و ، دبیر سرویس ورزشی دو هفته نامه بیان لر،

 (نویسنده و کارشناس و مجری برنامه نقد ورزشی "ذره بین" و طنز ورزشی"اشنفتیت "رادیو بروجرد) ، 4 سال پیاپی تا سال 1390 کتابخوان و یاور نمونه کتابخانه های بروجرد ، یاور جوان نمونه بروجرد در دومین جشن خانه جوان بروجرد 1390 ، خبرنگار یاور نمونه کتابخانه های عمومی بروجرد در سال 1391. خبرنگار و نویسنده ستون های ورزشی پایگاه خبری تحلیلی یافته نیوز، نویسنده ستون های طنز و خبر ورزشی سایت خبری تحلیلی کیمیا نیوز.همکار افتخاری بخش مطبوعات و عکس های ورزشی برنامه تلویزیونی نگاهی به ورزش استان در سال 1391،

اهدا عنوان برتر فعال فرهنگی و مروج فرهنگ کتاب و مطالعه توسط نهاد کتابخانه های عمومی ایران به فرهاد داودوندی تیر 1392 ، خبرنگار روزنامه قدس، دبیر بخش ورزش سایت خبری تحلیلی کیمیا نیوز، نویسنده و کارشناس و مجری برنامه های عصرگاهی رادیو بروجرد از شهریور 1392 (در برنامه های، "یک شهر، یک چهره"، " طنز یادتونه؟"، "رخصت پهلوان"،"از ماست که بر ماست") ، نویسنده و مجری برنامه های صبحگاهی رادیو بروجرد(( "اخبار ورزشی هفتگی"، " نقد های بی رودربایستی" با مسئولین بروجرد در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته و نویسنده و مجری برنامه گفتگوی صریح با مسئولین ورزشی در برنامه ذره بین" ))،

عضو هیات موسس، هیات امناء و انجمن خیرین کتابخانه ساز بروجرد، ورزشی نویس هفته نامه شمیم بروجرد، وبلاگ نویس برتر کتابخانه های بروجرد در سال 1392، روزنامه نگار نمونه یاور کتابخانه های بروجرد در سال 1392، مدیر روابط عمومی باشگاه پولاد گسترش بروجرد در لیگ دسته دوم فوتسال ایران، انتخاب فعالترین وبلاگ مُروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال 1392 در استان لرستان توسط اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان در فروردین 1393برای سایت شخصی فرهاد داودوندی،

 نویسنده و مجری و کارشناس برنامه های صبحگاهی رادیو بروجرد( ذره بین، در دایره ورزش و خبرهای ورزشی) و برنامه های عصر گاهی رادیو بروجرد(رخصت پهلوون و یک شهر یک چهره )در سال 1393، مدیر روابط عمومی واحد فوتسال شهرستان بروجرد در سال 93، ایفای نقش در فیلم مستند تلویزیونی "اهداء عضو" در سال 1392،

مجری و کارشناس برنامه زنده ورزشی رادیو بروجرد در برنامه صبح "با جام جهانی" و مجری و مفسر  برنامه زنده ورزشی "جام بیستم" عصر گاهی صدای شهر رادیو بروجرد سال 93، نویسنده و مجری برنامه " موج سوال " در برنامه "موج خدمت" در برنامه صبحگاهی رادیو بروجرد از اول مهر 1393،  تقدیر با لوح و هدیه از فرهاد داودوندی بعنوان خبرنگار برتر استان لرستان و سایت شخصی فرهاد داودوندی بعنوان رسانه برتر در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی استان توسط اداره کل ارشاد و اداره کل کتابخانه های لرستان در سال 93


مدیر روابط عمومی هیات دو و میدانی بروجرد از آذر 93، نویسنده و مجری برنامه رادیویی طنز " دیه چه خبر" یک عصر خوب، و نویسنده و مجری برنامه رادیویی نقد" در شهر چه خبر" موج خدمت صبح ها از آذر 93




FARHADNOJUM@GMAIL.COM


KHOSHKHIAL_90@yahoo.com



تلفن همراه :   09161622595



  • farhad davoodvandi

علی دایی از شکایت خود علیه محمد مایلی کهن گذشت کرد

farhad davoodvandi | جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ق.ظ

فرهاد داودوندی در کنار علی دایی


فرهاد داودوندی در حال مصاحبه با محمد مایلی کهن




علی دایی از شکایت خود علیه 



محمد مایلی کهن گذشت کرد


سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با صدور متنی که در آن اعلام کرده "پس از مشورت با خانواده‌اش تصمیم به بخشش محمد مایلی‌کهن گرفته است" رضایت خود را برای آزادی این مربی از زندان اعلام کرد.

علی دایی سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز چهارشنبه با صدور متنی، رضایت خود را برای آزادی محمد مایلی‌کهن از زندان اعلام کرد که این متن را در زیر می‌خوانید:

به نام آن که اگر حکم کند همه محکومیم

خداوند نبخشد بنده‌ای را که از سختی و گرفتاری دیگران خشنود باشد.

آن‌چه در روزهای اخیر رقم خورد محصول اتفاقات و رفتار و گفتارهایی بود که مدت‌ها تکرار می شد و من را در جایگاه مجرم می‌نشاندند و هر آن‌چه بر زبان‌شان می‌آمد نثار من و خانواده‌ام می‌کردند بی‌آن‌که دلیل خصومت شان را بدانم. مرا مغرور می‌خواندند بی‌آن‌که کسی از آن‌ها بپرسد ولو اگر علی دایی مغرور باشد چه ارتباطی به شما دارد؟

در روزهایی که بدترین نسبت‌ها را به من و خانواده‌ام می‌دادند و همه سکوت کرده بودند چه می‌شد کرد جز این که دست به دامان قانون شوم؟ قانونی که قبلاً هم رأی خود را در این باره صادر کرده و من از حقم گذشته بودم.

این بار روند پرونده به سمتی منتهی شد که مجازات فرد مقصر فقط مجازات خود او نبود. رفتن به حبس یک نفر، خیلی‌ها و به خصوص خانواده‌اش را مکدر می‌کند و قسم می‌خورم بارها و بارها به این مسائل فکر کردم اما وقتی متولی امام‌زاده حرمت امام‌زاده نگه ندارد و کسی که قانون او را محکوم کرده از کرده‌اش پشیمان نیست تکلیف طرف مقابل چه باید باشد؟

طی روزهای اخیر بزرگان بسیاری با من تماس گرفتند و البته همه دوستان به تنها سئوال من پاسخ قانع کننده ندادند. پرسیدم: به خانواده شما توهین شود چه می‌کنید و هیچ‌کدام نتواستند خودشان را جای من قرار دهند.

امروز اما نه به اصرار کسی که پس از مشورت با خانواده‌ام تصمیم گرفتم از آنچه قانون حق من دانسته بگذرم زیرا راضی نیستم حتی لحظه‌ای غصه نوه‌ای را ببینم که چشم‌انتظار پدربزرگش است‌. منی که در دفاع از حیثیت خانواده‌ام پا به دادگاه گذاشته‌ام امروز برای رفع تکدر خانواده‌ای که در ماجرای ما هیچ قصوری نداشته اما عضوی از خود را گرفتار می‌بیند از حقم گذشتم و امیدوارم خداوند از گناهان همه ما بگذرد.

نظر آن‌هایی که طی روزهای اخیر چه در تماس مستقیم با من و چه در جراید در این باره اظهاراتی داشتند قطعاً محترم است هر چند به نظر می‌رسد فضایی برای برخی موج‌سواران همیشگی فراهم شده بود تا موج‌سواری کنند. کسانی که جهل به موضوع دارند یا خود را به جهالت زده‌اند و خداوند متعال در سوره فرقان فرموده اند إِذَا خَـاطَـبَـهُـمُ الْـجـَاهِـلُـونَ قَـالُـوا سَـلَـامًـا بندگان خداى رحمان کسانى‌‏اند که هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند به آنها سلام می‏گویند.

قاعده شاگرد استادی را من بهتر از خیلی از آن‌ها بلدم و کاش قاعده استاد شاگردی هم در جامعه ما رعایت شود تا هیچ‌گاه ماجراهایی این‌گونه رقم نخورد.

به امید آن که روزی برسد که مرور خاطره‌های‌مان گل لبخند را بر لبان بنشاند نه این که در فضایی پر از کینه و عداوت‌، سعی کنیم برای رسیدن به منافع خود‌، روزهای خوب‌مان را هم فراموش کنیم. وَ لا تَـستَـوِى الحَْـسـنَـةُ وَ لا السـیِّئـَـةُ ادْفَـعْ بِـالَّتـى هِـىَ أَحْـسنُ. هرگز نیکى و بدى یکسان نیست ، بدى را با نیکى دفع کن. (سوره فصلت آیه 14)


  • farhad davoodvandi

رنگ ها در فوتبال ما مدتهاست رنگ باخته اند

farhad davoodvandi | جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵ ق.ظ



آنزمان که فوتبال ایران مردمی بود



رنگ ها در فوتبال ما مدتهاست رنگ باخته اند

فرهاد داودوندی- بروجرد:

نام پرسپولیس و استقلال همیشه ده ها هزار تماشاگر را روانه استادیوم های ورزشی می کرد.

 وجود ستاره هایی در این تیمها به مانند علی پروین، ناصر محمد خانی، ناصر حجازی، مجید نامجو مطلق و .......... نیز مزید بر علت می شد تا تماشاگران تا لبه های خط در کنار زمین فوتبال بنشینند.


هر گاه تیمهای سرخابی برای بازیهای دوستانه روانه شهرستانها می شدند ورزشگاه ها جای سوزن انداختن نبود چه رسد به اینکه کسی بخواهد با خیال راحت روی سکوها جایی برای نشستن پیدا کند.

فوتبال ایران هنوز غرق در فساد مالی نشده بود. فوتبالیست ها برای رنگی که به آن عاشق بودند به زمین می رفتند و تماشاگران هم اسطوره های خود را عاشقانه دوست داشتند.

با هر پیروزی شادی وصف ناپذیری سراپای علاقمندان به هر تیمی را می گرفت و با هر ناکامی هم مجموعه تیم و هواداران غرق در ماتم می شدند.

فوتبال ایران هنوز غرق در فساد مالی نشده بود. هواداران حتی نام کوچک و پست بازی بازیکنان ذخیره تیمهای رقیب را هم می دانستند.

از مدتها قبل از هر بازی مردم پیگیر خبرهای خوش و یا ناخوش از تیم خود و تیم رقیب می شدند. مصدومیت هر بازیکن خودی حتی در تمرینات، لرزه بر اندام ها می انداخت و دست های دعا برای شفا رو به آسمان ها بلند می شد.

فوتبال ایران هنوز غرق در فساد مالی نشده بود. و فوتبال روح و زندگی مردم بود. همه عاشق بودند و با عشق به تیمهای مورد علاقه شان شب را به صبح و صبح را به شب می رساندند.

سرهای بازیکنان، مقابل توپ حریف قرار می گرفت تا بازیکن به بی تعصبی متهم نشود. القابی به مانند سیم خاردار، عقاب، پا طلایی و سر طلایی القابی بود که مردم کوچه و بازار به بازیکنان محبوب شان می دادند. هیچ بازیکنی را یارای فیلم بازی کردن برای علاقمندان به تیمها نبود.

 هر چه بود یک رنگی بود و آن رنگ، رنگ عشق بود به قرمز و آبی و گاها سبز پاس تهران و زرد سپاهان اصفهان و یا قرمز تراکتور سازی تبریز و حتی مشکی ابومسلم خراسان.

و اما فوتبال، این ورزش جذاب جهانی که دقیقا مانند زندگی بالا و پائین دارد، کم و زیاد دارد و کاملا بی رحم است، بالاخره آن روی دیگر خودش را نشان هواداران فوتبال در ایران داد.

 دو بازی و دو تساوی تیم ملی فوتبال با  تیم استرالیا و صعود  روز 8 آذر در ملبورن استرالیا  به جام جهانی فرانسه 1998 با هدایت والدایر ویرای برزیلی به یکباره باعث شد فوتبال ایران رشد حباب گونه اش شروع شود.

پولهایی که زمانی تیمهای شهباز و بهمن و کشاورز و .... برای خرید بازیکنان نامی، بی حساب و کتاب خرج می کردند، با صعود به جام جهانی فرانسه عیان تر از قبل شد و فوتبالی را که متناسب با حضورش در میادین بین المللی رشد نکرده بود را با سرعت سرسام آور به سرازیری  سقوط سوق داد.

کار به جایی رسید که در زمانی کمتر از آن که فکرش را می شد کرد، بازیکنان در فروختن رنگ مورد علاقه شان به چند ریال بیشتر گوی سبقت را از هم می ربودند

 بیشتر فوتبالیست ها برای از تن بیرون آوردن لباس تیم محبوب شان با همدیگر به رقابت می پرداختند و آنچه در این میان پشیزی ارزش نداشت احساسات پاک هواداران بود.

دیگر سر هیچ بازیکنی جلوی هیچ توپ حریفی قرار نگرفت. با هر باخت دیگر غمی چهره بازیکنان را در بر نمی گرفت بلکه همچنان قهقهه بر فوتبال در حال مرگ هر روز بیشتر از روز قبل بر لبان بازیکنان جا می گرفت. مربیان بسیاری مربی نما شدند و حساب های بانکی شان هر روز گردش مالی اش بیشتر می شد.

بازیکنانی پا به عرصه فوتبال گذاشتند که دیگر بسیاری از آنها بویی از تعصب در وجودشان برای شاد کردن دل هواداران دیده نمی شد.

 هر روز بیشتر از روز قبل رنگ ها رنگ می باختند، در واقع این رنگ ها نبودند که بی رنگ می شدند، این فوتبال بود که در نزد مردم و بخصوص هواداران رنگ می باخت.

فوتبالی که روزی  مردم برای دیدن آن تا کنار خط عرضی و طولی زمین در سرما و گرما می نشستند و جا برای سوزن انداختن نبود دیگر رنگی نداشت و در مهمترین مسابقات هم حتی روی سکو ها می شد از فرط کم استقبالی راحت نشست و در حال شکستن تخمه ژاپنی، بازی بی رنگ و بوی بازیکنان دو تیم سرخابی را دید و حتی برای دقایقی برای رفع خستگی چُرتی زد.

فوتبال ایران از روزی که غرق در فساد مالی شد، از روزی که پای دلالان در آن باز شد، از روزی که به دست غیر فوتبالی های با نفوذ افتاد و از روزی که بیشتر بازیکنانش مانکن هایی شدند که بیشتر از فتح دروازه حریف به فکر بر هم نخوردن آرایش موهای خود در زمین مسابقه بودند، فاتحه اش خوانده شده بود.

فوتبالی که آخرین نسل هواداران دو آتشه اش را هم در حال از دست دادن می بیند و در یک کلام، فوتبالی که از ترس مرگ، با تزریق پول های باد آورده خودکشی کرده است، اینک دیدن هواداران پر شور و دو آتشه در ورزشگاه ها را فقط در خواب و خیال می تواند ببیند.

این فوتبال دیگر مردمی نیست، این فوتبال که ما در حال دیدنش خواب مان می گیرد، اصلا فوتبال نیست، شبهی از یک ورزش پر طرفدار در جهان است.
  
  • farhad davoodvandi