وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است



سخنی با کاندیداهای احتمالی شورای شهر بعدی بروجرد


لزوم حضور افراد متخصص و کاملا متعهد

در شورای شهر بعدی بروجرد



فرهاد داودوندی- بروجرد:

شمارش معکوس برای ثبت نام کاندیداهای احتمالی شورای شهر بعدی بروجرد آغاز شده است.

از مدتها قبل آنانکه احساس می کنند می توانند برای رشد بروجرد مثمر ثمر باشند اسب خود را زین کرده اند که با تمام قوا بعنوان کاندیدا برای حضور در انتخابات شورای شهر که اردیبهشت 1396 برگزار خواهد شد حضوری فعال داشته باشند.

گروهی معتقدند که کاندیداهای دور بعد باید کاملا متخصص باشند و گروهی دیگر از کاندیداهای متعهد حمایت می کنند! اما آن چیزی که مورد توجه قرار نگرفته اینکه، تا تعریف ما از متخصص یا متعهد چه باشد؟!

بنظر نگارنده، شهر ما به نیروهای کاملا متخصصی احتیاج دارد که به وعده هایی که به مردم می دهند، در پیشگاه خدای مهربان کاملا متعهد و پایبند باشند.

تخصص و تعهد برای کاندیداهای احتمالی  شورای شهر بعدی صد در صد لازم و ملزوم همدیگر هستند.

متاسفانه تجربه ثابت کرده است که کاندیداهای محترمی که تخصصی در امور شهری ندارند، در دوران تبلیغات قول و قرار هایی می دهند که بعد ها به هیچکدام از آنها پایبند و متعهد نیستند!

برای نمونه در سخنان تبلیغاتی تقریبا همه کاندیداهای محترم وعده می دهند که بعد از انتخاب شدن از افراد مختلف و صاحب نظر برای پیشبرد و رفع مشکلات شهر استفاده خواهند کرد! حتی بعضی ها پا را این هم فراتر گذاشته و وعده ایجاد شوراهای کوچک مشاورین در زمینه های ورزشی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و ... را می دهند.

اما نام به آن نشان که از دقایق اولیه انتخاب شده وعده های داده شده را فراموش کرده و طی 4 سال حضور در شورا از هیچ صاحب نظری حتی یک نظر ساده هم پرسیده نمی شود!

به هر حال سخن در رابطه با شورای شهر بعدی زیاد است که در آینده بیشتر به آنها خواهیم پرداخت، اما نگارنده همچنان اصرار دارد که بدون در نظر گرفتن افکار سیاسی و جناحی افراد مختلف، باید افراد متخصص کاملا متعهدی که اول و وسط و آخر عشق شان بروجرد و بروجردی ها باشند به شورای شهر بعدی راه پیدا کنند.

تا بعد.........

  • farhad davoodvandi

وقتی قرار است کار برای خدا و خلق خدا باشد

farhad davoodvandi | سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷ ب.ظ




وقتی قرار است

کار برای خدا و خلق خدا باشد


مراسم تودیع و معارفه تمام شده، ساعاتی از ظهر هم گذشته است، مسوول قبلی بعد از اینکه برای آخرین بار نگاهی به دفتر کارش که دیگر باید برای همیشه با آن وداع کند، می اندازد، موقع ترک محل و قبل از رفتن به منزل تصمیم می گیرد در این دَم آخر هم کاری برای شهرش انجام بدهد.

در آخرین فعالیت کاری، تعویض و نصب تابلو جدید و زیبایی بنام شهید قهرمان جنگ سرلشکر محمد بروجردی را در کنار جاده بین المللی بروجرد به اشترینان و ملایر را با جدیت پیگیری می کند.

خیالش از بابت تعویض تابلو که راحت می شود، لبخندی می زند و با احساس رضایت از این آخرین کاری هم که برای شهرش انجام داد، شاد و سر حال روانه منزل می شود.

این است فرق مسوول با رئیس!

مسوول حتی پس از بازنشستگی هم به شهر زادگاهش عشق می ورزد و  بدون چشم داشت کار می کند، اما آقایان رئیس و روساء  حتی در ساعات اداری هم دلشان با شهر و زادگاهشان نیست، چه برسد به اینکه روزی روزگاری بازنشسته شوند!
  • farhad davoodvandi







خاطرات یک وبلاگ نویس


"نگاتیو"

به مناسبت روز ملی سینما روی پرده خواهد رفت



فرهاد داودوندی- بروجرد:

بالاخره ما هم وارد سینما شدیم و هنر هفتم برق خیره کننده اش چشم ما رو هم زد.

 لذت جلوی دوربین رفتن و مشهور شدن و امضا به این و آن دادن و داشتن مدیر برنامه و قرارداد های چند صد میلیونی و شرکت در جشنواره های داخلی و بین المللی و راه رفتن روی فرش قرمز و روی دست گرفتن جایزه گنجشک طلایی و بالاخره زرق و برق جادوی سینما، باعث شد ما هم عطای وبلاگ نویسی و روزنامه نگاری را به لقای آن بخشیده و از حالا به بعد دوستان و رفقا، نقش و نگار سه بعدی ما را روی پرده نقره ای سینما رویت نمایند!!!

از شوخی گذشته به مناسبت گرامیداشت " روز ملی سینما" دوستان جوان و بسیار دوست داشتنی ما در حال فیلم برداری فیلم " نگاتیو " هستند تا در رابطه با سینما و تاریخ سینما در بروجرد فیلمی را تهیه کنند.

قرعه اولین نفر بنام من افتاد و در حالیکه ظاهرا قرار بود دو سه دقیقه جلوی دوربین از تاریخ سینما در بروجرد صحبت کنم، اما نام به آن نشان که 26 دقیقه و 42 ثانیه پشت سر هم حرف زدم!!!

به هر حال روز 21 شهریور 1395 صنعت سینما با نمایش فیلمی که من در آن نقشی را بازی کرده ام در سالن اداره ارشاد بروجرد، وارد دوره جدیدی از تاریخ خود خواهد شد!!!!!!!

این فیلم که بنام " نگاتیو" توسط آقای حسین فرهادی دوست جوان مان بعنوان طراح، کارگردان و فیلمبردار و آقای علیرضا پارسائیان بعنوان مشاور هنری و کارگردانی و آقای امین معظمی نژاد بعنوان مجری و بازیگر با همکاری انجمن سینمای جوان دفتر بروجرد با مدیریت آقای اکبر حدادی در حال تهیه شدن است روز یکشنبه 21 شهریور در سالن اداره ارشاد به روی پرده خواهد رفت.


حضور دوستان و رفقایی که با من ادعای رفاقت دارند، در آنروز در سالن اداره ارشاد به زور هم که شده الزامی است!!!!

اگر شده یکی یکی دوستان و رفقا و بچه محل ها را با ماشین خودم از ساعتها قبل به محل نمایش فیلم خواهم آورد!!!

مسافرت هستم و بچه ام را دارم می برم مدرسه ثبت نام کنم و کار ضروری دارم و اینگونه توجیهات هم اصلا و ابدا پذیرفته نیست! از ساعت پنج و شش صبح زنگ در خانه تک تک دوستان را خواهم زد که فراموش نکنند، حضور داوطلبانه و خود خواسته شان باعث دلگرمی ما خواهد شد!!!!

حالا بعد از یک عمر یک بروجردی جلوی دوربین رفته، تو رو خدا حیف نباشه همشهریان و دوستان از دیدن این فیلم که من در آن بازی کرده ام محروم بشوند!!!!!!!!!
  • farhad davoodvandi












 آقای یوسف سمیعی


ریاست محترم بانک های تجارت ناحیه بروجرد


و شهرهای اطراف و خدمت به مردم بروجرد



فرهاد داودوندی- بروجرد:


قبلا هم گفته و نوشته ام که بعضی افراد در همان برخورد اول آنچنان شما را مجذوب رفتار خود می نمایند که احساس می کنی چندین سال است با آنها دوستی و رفاقت قدیمی داری.

یکی از این افراد جناب آقای یوسف سمیعی ریاست محترم بانک های تجارت ناحیه بروجرد و شهر های اطراف است که با اینکه مدت زمان زیادی نیست در بروجرد مستقر شده است اما در خدمت رسانی به همشهریان ما کاری کرده کارستان، و در واقع باید بگوئیم ایشان از خود ما بروجردی ها، بروجردی تر شده و از خیلی روسای همشهری مان که ادعای کار کردن برای بروجرد را دارند بسیار بیشتر به شهر ما خدمت کرده است.

به هر حال امروز سه خانواده بروجردی به اینجانب مراجعه نمودند و تاکید داشتند که در این سایت از آقای یوسف سمیعی بخاطر همکاری بسیار خوب شان تشکر ویژه ای داشته باشند.

این دوستان می گفتند که برای رفع مشکلات شان،  آقای سمیعی فراتر از انتظار همکاری کرده است و خوشبختانه با درایت ایشان مشکلات این سه خانواده حل شده است.

جا دارد ما نیز از آقای سمیعی ریاست محترم بانک های تجارت سپاس ویژه ای داشته باشیم.

  • farhad davoodvandi

خلاقیت های نوبرانه در بروجرد؟ جا دادن سه کلانشهر در یک کاغذ A4 !!!

farhad davoodvandi | سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ب.ظ


خلاقیت های نوبرانه در بروجرد؟

جا دادن سه کلانشهر در یک کاغذ A4 !!!


فرهاد داودوندی- بروجرد:

امروز با دیدن تابلو فوق مدرن راهنمای جاده برای مسافرین تابستانی( جنب پل اندیشه بروجرد ) که روی یک تکه کاغذ A4  نام  سه کلانشهر ایران با جمعیت چندین میلیونی را جا داده بودند، برای لحظاتی به فکر فرو رفتم که بعضی ها این همه ذوق و سلیقه را از کجا می آورند؟ البته اگر نگوئیم اینهمه استعداد ذاتی و  ارثی است، پس چه نامی می توانیم بر آن  بگذاریم؟!

در مقابل "فرار مغزها" از شهرمان، باید بعضی وقت ها برای بعضی ها هم از کلمات " ایستایی مغزها " در شهرمان هم استفاده کنیم!

 و ما چقدر خوشبختیم که اینگونه استعداد ها را در شهر خودمان حفظ کرده ایم اما قدرشان را نمی دانیم!

 استعداد هایی که برای راهنمایی مسافرین غریبه که می خواهند از شهر ما خارج بشوند، سه کلانشهر بزرگ کشورمان را با شعبده بازی! فقط در یک ورق A4 جا داده اند!!!

ما از بروز اینهمه نو آوری شهری بسیار شادیم! فقط خدا کند شهرهای دیگر از ما کپی برداری نکنند، مگه نه غلام؟!!!

@@@@@

البته یک مورد دیگر را هم باید در نظر داشته باشیم، ممکن است این کار توسط یک همشهری دلسوز انجام گرفته شده باشد، وقتی دیده آنانکه باید به فکر شهر باشند در فکر نیستند و راننده های عبوری غریبه در این مکان دچار سر در گمی می شوند، بنابر این تصمیم گرفته به اندازه بضاعت خود کم کاری بعضی ها!!! را جبران کند که اگر اینگونه باشد جای تقدیر هم دارد!












  • farhad davoodvandi


اگر می خواهیم دیگران شهرمان را بشناسند اول باید خودمان


بروجرد را کشف کنیم



فرهاد داودوندی- بروجرد:


جاذبه های بسیار زیاد، شاید کمترین بیان سرمایه های بی شمار شهرستان بروجرد برای جذب گردشگران باشد.

رُک، صریح و بی پرده باید بگوئیم که بروجرد آنچنان که باید و شاید شناخته نشده است!

شاید در وهله نخست از هر هموطن عزیزی در رابطه با بروجرد سوال کنیم در حد دو سه جمله شهرمان را تعریف کند، اما آیا همین حد کافی است که این شهر با این همه جاذبه شناخته شود؟!

حدود 200 جاذبه ثبت شده در شهرستان بروجرد بخودی خود می تواند زمان ایستایی گردشگران داخلی و خارجی در بروجرد را افزایش قابل توجهی بدهد.

اما آیا همین موارد هم برای شناساندن بروجرد کافی است!

بنظر نگارنده در مرحله اول  بروجرد باید توسط خود ما بروجردی ها کشف شود، برای شهرمان با استفاده از تمام ظرفیت های موجود تبلیغ کنیم، این تبلیغ آنقدر باید زیاد باشد که نام بروجرد و جاذبه هایش ملکه ذهن تمامی هموطنان عزیزمان بشود.

شبکه های اجتماعی در حال حاضر بهترین وسیله برای شناساندن بروجرد است.

هر نکته جالب و هر مورد قابل تامل که بتواند تبلیغی برای بروجرد باشد، نباید با ساده انگاری از آن گذشت.

تمامی ظرفیت های طبیعی، هنری، ورزشی، مذهبی، علمی و .... باید شناسایی و  پیگیری شود تا بتوانیم شهرمان را کشف کنیم!

اما در این میان یک نکته بسیار قابل تامل است که نباید آنرا از چشم خود دور بداریم و آن این است که نباید چشم مان به مراکز و ادارات دولتی شهرمان باشد.

متاسفانه ادارات ما در زمینه فعالیت برای شناساندن بروجرد به هموطنان عزیزمان یا بسیار غیر فعال هستند و یا اینکه اگر هم می خواهند کاری انجام بدهند دارای خلاقیت و نو آوری نیستند!!!

تمامی کارهایی که ادارات ما می توانند انجام بدهند آنقدر کلیشه ای است که در واقع باید از اینگونه حمایت ها قطع امید کنیم و همشهریان مان خود آستین همت را بالا بزنند تا بروجرد را پیدا کرده، جاذبه هایش را کشف کنیم و با تمام وجود آنرا با استفاده از تمامی ظرفیت های دنیای مجازی و غیر مجازی به هموطنان عزیز و حتی به گردشگران خارجی بشناسانیم.

بروجرد شهر کوچکی نیست، این شهر آنقدر پشتوانه های خدادادی در تمامی زمینه ها دارد که با یک حرکت جمعی می توانیم شهرمان را به دیگران معرفی کنیم و در آینده نزدیک بروجرد را هم در زمره نام شهرهایی که مقصد گردشگران باشد وارد کنیم.

همت جمعی مردم  می تواند خلاء کم کاری ادارات مربوطه برای شناساندن بروجرد به گردشگران داخلی و خارجی را تحت تاثیر قرار بدهد، فقط کافیست تمامی جاذبه های ریز و درشت شهرمان را به شدت تمام پوشش خبری بدهیم تا جائیکه نام بروجرد هم  در زمره شهرهایی به مانند شیراز، اصفهان، تبریز و .... در ذهن تمامی هموطنان مان جا بگیرد. 

  • farhad davoodvandi


پرچم ورزش نیروی انتظامی بروجرد در ایران بالاست

حضور علی گل آراء سرباز نیروی انتظامی بروجرد

 در کمپ کوهنوردان جوان جهان

 و اردوی تیم ملی امید هیمالیا نوردی 



فرهاد داودوندی- بروجرد:

به پاس حضور علی گل آراء سرباز نیروی انتظامی بروجرد در کمپ کوهنوردان جوان جهان در ایران و اردوی تیم ملی امید هیمالیا نوردی مراسمی در دفتر  سرهنگ علیرضا دلیری فرمانده محترم نیروی انتظامی بروجرد برگزار شد.

در این نشست که سرهنگ متقیان، سرگرد احمد بیرانوند، سروان کلیایی، و آقایان: سعید اسلامی، رضا گل آراء و فرهاد داودوندی حضور داشتند آقای رضا گل آراء دبیر هیات کوهنوردی و آقای سعید اسلامی طی سخنانی کوتاه از حمایت های فرمانده هان محترم نیروی انتظامی بروجرد از ورزش کوهنوردی تشکر کرده و ابراز امیدواری کردند که کسب افتخارات علی گل آراء که با حمایت های همه جانبه فرماندهی نیروی انتظامی بروجرد و فرماندهی کلانتری 13 به دست آمده باعث تشویق دیگر جوانان برای حضور در رشته های ورزشی به مانند کوهنوردی شود.

در ادامه سرهنگ علیرضا دلیری فرمانده نیروی انتظامی بروجرد نیز طی سخنانی گفت: خوشبختانه سالهاست که  نیروی انتظامی در زمینه ورزش حضور فعالی دارد و از آنجا که دید این نیرو علاوه بر امنیت ایجاد شده یک دید ورزشی نیز می باشد توانسته ایم با پشتیبانی از نیروهای ورزشکار خود برای حضور در مسابقاتی که باعث سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران بشود حمایت همه جانبه ای بعمل بیاوریم.

وی در ادامه افزود: خوشحالیم که با حمایت های مستمری که از علی گل آراء که از سربازان بسیار با اخلاق مان است بعمل آورده ایم اینک شاهد هستیم که این جوان در اردوی پنجم تیم ملی امید هیمالیا نوردی حضور دارد.

سرهنگ دلیری سپس تاکید کرد: از آنجا که شعار خود ما نیز در نیروی انتظامی بر مبنای" عقل سالم در بدن سالم است"  بنا بر این همیشه سعی مان در بالا بردن توان همکاران مان در زمینه های ورزشی بوده که بتوانند در برخورد با مجرمین از توان بالای خود به بهترین نحو استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی بروجرد در خاتمه نیز گفت: پلیس بروجرد بسیار توانمند است و خوشبختانه توانسته در زمینه توسعه امنیت نیز بسیار پر تلاش ظاهر شود و در زمینه ورزش هم علی گل آراء بعنوان عضوی از خانواده بزرگ نیروی انتظامی بروجرد توانسته توانمندی ما را  با حضور در اردوی تیم ملی هیمالیانوردی به خوبی نشان بدهد و از آنجا که این ورزش یکی از ورزش های بسیار سخت و ظاقت فرسا می باشد صمیمانه برای این سرباز نیروی انتظامی آرزوی موفقیت های روز افزون داریم.

سرگرد احمد بیرانوند فرمانده محترم کلانتری 13 نیز با اشاره به حمایت نیروی انتظامی بروجرد از تمامی سربازان ورزشکار که بتوانند پرچم افتخار کشور عزیزمان را در میادین داخلی و بین المللی به اهتزاز در بیاورند تاکید نمود: علی گل آراء از سربازان بسیار منظم و با اخلاق ما می باشد که توانسته با رعایت تمام موازین در ورزش نیروی انتظامی بروجرد برای شهر و  کشور عزیزمان در لباس مقدس نیروی انتظامی کسب افتخار کند.

سرگرد بیرانوند نیز در خاتمه ابراز امیدواری کرد که تمامی جوانان، ورزش را بعنوان تفریحی سالم انتخاب کنند تا بتوانند  به مانند علی گل آراء  که در اردوهای انتخابی 5 کمپ قبلی هیمالیانوردان امید ایران موفق عمل کرده، باعث افتخار خانواده و کشور خود باشند.  





























  • farhad davoodvandi

طنز اجتماعی کی و چه وقت در بروجرد بیمار شویم؟!

farhad davoodvandi | سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ب.ظ


طنز اجتماعی


کی و چه وقت در بروجرد بیمار شویم؟!


فرهاد داودوندی- بروجرد:

همشهریان عزیز، دوستان گرانمایه، عزیزان جان، از آنجا که در شهر ما خیلی چیزها درهمه! ببخشید! ببخشید! یعنی در واقع همه چیز سر جای خودش است! به همین خاطر اگر از فرط دلخوشی قصد بیمار شدن دارید باید برنامه هفتگی " کی و چه وقت در بروجرد بیمار شویم" را داشته باشید که نکند یک وقت خارج از برنامه مریض شوید!

لذا اگر قصد دارید چشم درد بگیرید، مطمئن باشید برای پیدا کردن چشم پزشک، پا درد هم خواهید گرفت! زیرا به اندازه کافی چشم پزشک در این شهر 400 هزار نفری وجود ندارد و باید زیر و روی تمامی خیابانها را آنقدر بگردید تا اگر بخت یارتان باشد دل یک منشی به حال تان بسوزد و یک نوبت آخر وقت مثلا ساعت 11 و نیم نیمه شب به شما بدهد تا چشم پزشک عزیز که از فرط کار زیاد، خودش چشم هایش به مانند دو کاسه خون شده، چشم های شما را معاینه کند!

اگر قصد دارید یک جای بدن تان مثل دست یا احیانا  پای خودتان را بشکنید، بشکن بشکن راه نیندازید که آخر هفته ها اصلا و ابدا پزشک شکسته بند نداریم و مجبور می شوند بخاطر درد شدیدتان  شما را با طناب به تخت ببندند تا روز شنبه پزشک بیاید و در این میان هم در چند روز آخر هفته که پزشک شکسته بند در شهر نیست برای آرام کردن درد شما، اینقدر برای شما داروی تزریقی مرفین خواهند زد که بعد ها که دست و پای تان را از گچ در بیاورند، بخاطر اعتیاد شدید، به صنف معتادان عزیز وارد خواهید شد و شب و روز برای تهیه مواد مخدر باید خیابانها را متر کنید!

اگر احساس می کنید ممکن است یکی دو تا سنگ ریزه میزه توی کلیه و مثانه تان جا خوش کرده باشد، صابون به دل تان نمالید که بلافاصله سونوگرافی خواهید شد تا وضعیت سنگ ها مشخص شود، بخاطر نبود کافی دستگاه سونو گرافی در بروجرد اینقدر وقت های دراز و طولانی مدت به شما می دهند که آن سنگ های ریزه میزه تبدیل به سنگ های کیلو و خروار خواهد شد، اما نوبت سونو گرافی تان نخواهد رسید که نخواهد رسید!

  به هر حال نمونه های بالا در رابطه با بیماران بروجردی مشت از خروار بود،  باید بدانید که برای هر بیماری  فسقلی و به ظاهر ساده در بروجرد که به آن مبتلا بشوید، نوشتن وصیت نامه و خداحافظی و حلالیت طلبیدن از اقوام و خویشان و دوستان و آشنایان از  الزامات است!

راستی بخاطر نبودن تخت کافی در "سی سی یو" و "آی سی یو" برای بستری شدن در راهرو بیمارستانهای بروجرد، همراه داشتن پتو و تهیه کردن لگن مخصوص از نان شب هم واجب تر است! 



  • farhad davoodvandi