وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است


اختصاصی/گفتگوی سایت آساره خبر با وبلاگ نویسان برتر:


فرهاد داودوندی متولد سال  1342 از شهرستان بروجرد دارای مدرک

تحصیلی دیپلم وبلاگ نویس برتر سال 1383 ایران از دیدگاه شرکت ایساکو...


به گزارش آساره خبر؛ فرهاد داودوندی متولد سال  1342 از شهرستان بروجرد دارای مدرک تحصیلی دیپلم وبلاگ نویس برتر سال 1383 ایران از دیدگاه شرکت ایساکو و از اولین وبلاگ نویسان کشور است که این چنین با او به گفتگو می نشینیم:

 فرهاد داود وندی

 

*آساره خبر- از چه زمانی و چگونه با فضای مجازی آشنا شدید:

سال 81 به این تکنولوژی علاقمند و جزء اولین سری وبلاگ نویسان ایران شدم و از همان روزهای اول که کامپیوتر را دیدم از آن لذت بردم، آن زمان هم فقط میهن بلاگ وبلاگ داشت که سریعا عضو آن شدم  و از آن زمان شروع به کارکردم تا اینکه در سال 89 وبلاگ های قبلی ام را حذو و وبلاگ جدید farhad90.ir را راه اندازی کردم که حدود دو سه سال اخیر حدود 4 میلیون نفر بازدید کننده داشته است.

*آساره خبر- مشوق اصلی شما چه کسانی بوده اند:

 تکنولوژی روز خود به خود این انگیزه را در من ایجاد کرد که وارد این قضیه شدم و همین که مخاطبین ما همزمان می توانست کل دنیا باشد این خودش خیلی جالب بود و لذت می بردم که تکنولوژی روز را مشاهده می کردم.

*آساره خبر- خانواده مخالفت ندارند:

خانواده ام از اینکه می دیدند من به همان اندازه که مسائل شهر و استانم برایم مهم است به همان اندازه زندگی شخصی هم برایم پر ارزش است یعنی هر دو در یک کفه ترازو به شکل مساوی هستند و اوایل از اینکه من خیلی از وقتم را برای سوژه یابی می گذراندم(8 تا 9 ساعت در روز) برایشان سخت به نظر می رسید ولی امروز با این قضیه کنار آمده اند.

البته بنده دوسه وبلاگ دارم ولی بیشتر روی همین وبلاگ farhad90.ir  کار می کنم.

*آساره خبر- بهترین مطلب:

تک تک مطالبی را که روی وبلاگ قرار می دهم برایم عزیز هستند و دوستشان دارم چراکه برای هرکدام از سوژه ها وقت می گذارم.

خاطره ای دارم از سال قبل که به خرم آباد آمدم: عده ای در ورودی شهر خرم آباد ایستاده بودند از ماشین  پیاده شدم و پرسیدم چه خبر است؟ گفتند برا ی استقبال از چند قهرمان ورزشی جمع شده اند  این شد که بنده هم در آن جشن شرکت کردم و به نوعی نظم  کل جلسه را سازماندهی کردم  و از آن جشن مطالبی روی وبلاگم قرار دادم.

بهترین مطلبی که بیش از همه به دلم نشست خاطره ای از چند سال پیش در خرم آباد بود که از یک نفر آدرسی پرسیدم بعد او به من گفت که مسیر من هم آن طرف است و تاکسی گرفت و با هم رفتیم وقتی به محل مورد نظر رسیدیم از ماشین پیاده شد و آدرس را به من نشان داد و دوباره سوار همان تاکسی شد و برگشت، دویدم و جلویش را گرفتم؛ گفتم پس شما که کار نداشتی؛ گفت من فهمیدم غریبه هستی فقط می خواستم آدرس را نشانت بدهم و آن بود که یک مطلبی روی سایت زدم که به قضایای بروجرد خرم آباد بازی پایان بدهیم و مردم با هم مشکلی ندارند و این بیشتر مسئولین ادارات هستند که بین مردم تفرقه می اندازند و من بهترین دوستانم الان خرم آبادی هستند.

*آساره خبر- تاکنون موفق به کسب چه مقام هایی شده اید:

 وبلاگ نویس برتر سال 1383 ایران از دیدگاه شرکت ایساکو، دبیر هیات شطرنج بروجرد، مسئول کمیته انضباطی هیات اسکواش بروجرد، مسئول انجمن نجوم بروجرد، کسب عنوان سوم برگزار کننده روز نجوم در ایران توسط رادیو اینترنتی نجوم در سال 1387 ، ورزشی نویس و خبرنگار رسمی و افتخاری نشریات پیغام بروجرد، جام جم، اقتصاد لرستان، طلوع ورزش لرستان، همشهری، باختر زمین، شهاب آسمانی، آفتاب لرستان، سیمره، تبلور اندیشه، ماه نامه الکترونیک بروجرد، خبر ورزشی، بامداد لرستان، تبلور اندیشه بروجرد، روزنامه سراسری ورزشی 90 و ، دبیر سرویس ورزشی دو هفته نامه بیان لر، (نویسنده و کارشناس و مجری برنامه نقد ورزشی "ذره بین" و طنز ورزشی"اشنفتیت "رادیو بروجرد) ، 4 سال پیاپی تا سال 1390 کتابخوان و یاور نمونه کتابخانه های بروجرد، یاور جوان نمونه بروجرد در دومین جشن خانه جوان بروجرد 1390 ، خبرنگار یاور نمونه کتابخانه های عمومی بروجرد در سال 1391. خبرنگار و نویسنده ستون های ورزشی پایگاه خبری تحلیلی یافته نیوز، نویسنده ستون های طنز و خبر ورزشی سایت خبری تحلیلی کیمیا نیوز. همکار افتخاری بخش مطبوعات و عکس های ورزشی برنامه تلویزیونی نگاهی به ورزش استان در سال 1391، کسب عنوان برتر فعال فرهنگی و مروج فرهنگ کتاب و مطالعه توسط نهاد کتابخانه های عمومی ایران  تیر 1392 ، خبرنگار روزنامه قدس، دبیر بخش ورزش سایت خبری تحلیلی کیمیا نیوز، نویسنده و کارشناس و مجری برنامه های عصرگاهی رادیو بروجرد از شهریور 1392 (در برنامه های، "یک شهر، یک چهره"، " طنز یادتونه؟"، "رخصت پهلوان"،"از ماست که بر ماست") و برنامه های صبحگاهی رادیو بروجرد(( "اخبار ورزشی هفتگی"، " نقد های بی رودربایستی" و " گفتگو با مسئولین ورزشی در برنامه ذره بین" ))، عضو هیات موسس، هیات امناء و انجمن خیرین کتابخانه ساز بروجرد، ورزشی نویس هفته نامه شمیم بروجرد، وبلاگ نویس برتر کتابخانه های بروجرد در سال 1392، روزنامه نگار نمونه یاور کتابخانه های بروجرد در سال 1392

 

*آساره خبر- حرف آخر:

 امیدوارم که روزی برسد تمام مردم لرستان به حقشان برسند و مسئولین بیشتر از اینکه به فکر میزشان باشند به فکر گرفتن حق مردم استان باشند. از لحاظ درصد هوشی ،از لحاظ ورزشی، جوانان استان درکشور زبانزد هستند. ما در این استان مردمانی فهیم داریم که از همه لحاظ  قابل احترام و برترند.امیدوارم روزی برسد که مسئولین به فکر این مردم باشند.

 

*سیده راضیه رازانی

http://www.asarehkhabar.ir/fa/news/1828
  • farhad davoodvandi



خبرگزاری کشاورزی ایران به نقل قول



 از سایت شخصی فرهاد داودوندی گزارش داد:


گفت وگو با صاحب سمند زباله جمع کن..!

 + تصاویر


فرهاد داودوندی

سمند آخرین مدلش را در زیر درختی پارک می کند، لباس های مرتبش را عوض می کند، با پوشیدن لباس مخصوص و با در دست کردن دستکش، کار هر روز خود در طی شانزده سال گذشته را پی می گیرد. امروز باتفاق دوستانم در سراب کرتول بروجرد با مردی دیدار و گفتگو داشتم که تعجب مرا سخت بر انگیخت، خدمتگزار طبیعت، عاشق طبیعت و اینگونه القاب به واقع زیبنده نام این بزرگ مرد محیط زیست ایران است. جواد قریب، نامی غیرآشنا برای مسئولین بروجرد، استان لرستان و حتی ایران است! زاده سال بروجرد در سال 1333 خورشیدی است و با اینکه بازنشسته است و یک باب مغازه در بهترین نقطه شهر بروجرد( ابتدای خیابان شهدا) دارد، اما شانزده سال است که هر روز و مرتب، به تنهائی راهی روستاهای دور دست بروجرد می شود و یک تنه زباله های رها شده در دشت و صحرا را در گونی هائی که همراه دارد، جمع آوری می کند.

 

وقتی از وی می پرسم:

 

- چرا این کار را انجام می دهی؟

 

- لبخندی می زند و می گوید: زمین امانتی در دست ماست، من می خواهم این امانت همیشه پاکیزه باشد.

 

در جواب پرسش دیگرم که از وی می پرسم چند سال است به این کار مشغول هستی؟

 

- سخنانش را اینگونه ادامه می دهدکه: 16 سال است پاکسازی طبیعت را سرلوحه فعالیت های زندگی خود قرار داده ام. وضع مالی ام بسیار خوب است و محتاج نیستم، از شنیدن صدای پرندگان، آب های جاری در رودخانه ها، دیدن درختان و سبزه ها، کوه های سر به فلک کشیده لذت می برم.

 

- خانواده تان چگونه با این فعالیت شما کنار آمده اند؟

 

متاهل هستم، و یک دختر و پسر دارم که هر گاه آنها هم سری به ما بزنند همراه با همسرم به نخستین روستا رفته و کار پاکسازی زباله ها از صحرا را انجام می دهیم. خوشبختانه خانواده ام خودشان نیز از پاکسازی طبیعت لذت می برند.

 

- کار پاکیزه نمودن طبیعت را روزی چند ساعت انجام می دهی؟

 

- روزانه از ساعت حدود 10 صبح تا 6 یا 7 غروب کار پاکسازی طبیعت را انجام می دهم.

 

- آیا در تمامی فصول سال فعالیت دارید؟

 

- بله، البته در زمستان بخاطر اینکه زباله ها زیر برف ها مخفی می شوند، کارم سخت تر است.

 

 

- آیا اداره یا ارگانی به شما کمک مالی می کند؟

 

- خیر، حتی هزینه دستکش های چهار هزار تومانی در هر هفته و بنزین رفت و برگشت ماشینم و غذای همراهم را نیز خودم می پردازم.

 

- در کدام مناطق بیشتر فعالیت داشته اید؟

 

- در تمامی مناطق فعالیت داشته ام، الان حدود سه ماه است در سراب کرتول مشغول پاکسازی می باشم، سه سال هم اطراف سد دهکرد را پاک سازی کردم، قبل از آن هم در خیلی از باغهای روستاهای اطراف شهر همین کار را انجام داده ام.

 

- آیا فعالیت های شما فقط مختص پاکسازی طبیعت بروجرد از زباله ها است؟

 

- خیر، چندی قبل طبیعت اطراف پلیس راه توره اراک را به مدت ده روز پاکیزه کردم. حتی چندی قبل برای میهمانی رفتیم گچساران سری به پسر عمویم بزنیم. زباله های اطراف سد شان را جمع آوری نمودم.

 

- برخورد مردم با شما در حین فعالیت های تان چگونه است؟

 

- بیشتر فکر می کنند که این پیشه من است، وقتی برای شان توضیح می دهم که من زباله هائی را که آن ها در طبیعت رها می کنند جمع آوری می کنم تا کره زمین بیشتر از این آلوده نشود، تعجب می کنند.

 

- آیا از فعالیت های تان در رابطه با پاکسازی طبیعت در این چند سال،خاطره ای می توانید برایمان تعریف کنید؟

 

- چندی قبل یکنفر با دیدن فعالیت های من، برایم غذا آورد و مبلغ ده هزار تومان هم به من داد، به آن شخص گفتم وضع مالی ام خوب است، آن سمند آخرین مدل که در آن گوشه پارک شده، مال من است، خانه از خودم دارم، مغازه در بهترین نقطه شهر دارم و حقوق بازنشستگی می گیرم، باورش نشد. به زور پول را به من داد که منهم آن را گرفتم و به موسسه کودکان سرطانی محک هدیه دادم.

 

یک خاطره دیگرم اینکه چندی قبل برف باریده بود، داخل رودخانه رفتم پلاستیک بزرگی را که گیر کرده بود دربیاروم، لیز خوردم و آب مرا با خود برد، در آن سرما خیس خیس شدم و تا چند روز در خانه به خاطر سرما خوردگی بستری شدم. اما تا حالم بهتر شد دوباره به طبیعت برگشتم.

- دوست داری تو را به چه نامی صدا بزنند؟

 

- خدمتگزار طبیعت!

- اما به نظر من، لقب "عاشق بی ادعای طبیعت" و یا " غریب آشنا" بیشتر برازنده شماست!

 

- ( با خنده می گوید)هر طور خودتان صلاح می دانید!

 

منبع: وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی




http://www.iana.ir/keshavarzi/item/15646-1.html

  • farhad davoodvandi




خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا)  طی مصاحبه ای مفصل



 با یک بروجردی فعال فرهنگی کشور چنین نوشت:



فروشگاه لوازم یدکی ایستگاه مطالعه شد


فرهاد داودوندی، فروشنده لوازم یدکی ایران خودرو (ایساکو) در شهرستان بروجرد استان لرستان از 15 سال پیش با ایجاد کتابخانه در محل کار خود روزانه 20 تا 30 مراجعه‌کننده دارد و 400 جلد کتاب در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.در حال حاضر این کتابخانه به ایستگاه مطالعه شماره یک شهرستان بدل شده‌است.


داودوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب عنوان کرد: از شش سالگی و حتی پیش از ورودم به مدرسه به دلیل آشنایی با خواندن و نوشتن با کتاب انس داشتم و اکنون در  50 سالگی دارای یک کتابخانه شخصی با چهار هزار جلد کتاب هستم.

وی اظهار کرد: این فروشگاه با 18 متر فضا اکنون دارای هشت متر کتابخانه‌دیواری با شش قفسه  و 400 جلد کتاب است. بسیاری از همکاران و مراجعه‌‌کنندگان این فروشگاه برای امانت‌گرفتن کتاب به این مکان مراجعه می‌کنند و در صورت نداشتن اثر مورد نظر آن‌ها از کتابخانه شخصی خودم کتاب سفارشی مراجعه‌کنندگان را تهیه می کنم. 

وبلاگ نویس برتر استان در سال 1383 با بیان این‌که چهار سال پیاپی تا سال 1390 به عنوان کتابخوان و یاور نمونه کتابخانه‌های شهرستان بروجرد انتخاب شده‌است، درباره سابقه عضویت در کتابخانه عمومی این شهرستان گفت: از سال 1351 عضو کتابخانه شهید باهنر شهرستان بروجرد استان لرستان شدم که قدیمی‌ترین کتابخانه شهراست و تاکنون این عضویت پابرجاست.

خبرنگار یاور نمونه شهرستان بروجرد در سال 1391 با بیان این‌که از شش سالگی عضو کتابخانه بودم، اظهار کرد: به جرات می‌توانم بگویم یک روز هم در زندگی‌ام نبوده که مطالعه نکرده باشم و اگر یک روز یکهزار تومان هم درآمد داشته باشم، 900 تومان آن را کتاب می‌خرم.

نایب رییس اتحادیه صنف لوازم یدکی اتومبیل بروجرد با اشاره به این‌که عضویت در یک کتابخانه  اورا برای استفاده از منابع آن مرکز محدود نمی‌کرد، گفـت: گاهی کتابی را در کتابخانه عمومی شهید باهنر و حتی شهرستان بروجرد پیدا نمی‌کردم و به همین دلیل برای پیدا کردن کتاب‌های مورد نیاز خود  به کتابخانه‌های شهرستان‌های دیگر مانند دورود مراجعه می‌کردم.

وی درباره ویژگی‌های کتابخوانان حرفه‌ای و انتخاب آن‌ها ازسوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخوانان حرفه‌ای با کتاب زندگی می‌کنند، از مطالعه آن لذت می‌برند و تلاش می‌کنند فرهنگ مطالعه را در محل کار، سکونت و در میان اقوام، همکاران و دوستان رواج‌دهند.

دبیر سرویس ورزشی دو هفته نامه بیان لر با بیان این‌که یک کتابخوان حرفه‌ای باید از کتاب‌های جدید در بازار نشر ،ناشران برجسته و آثار ترجمه و تالیف موجود در بازار کتاب اطلاع داشته باشد، اظهار کرذ: به دلیل استقبال از کتابخانه فروشگاه ایران‌خودرو بروجرد و بازدید تیمور احمدوند، مدیر کل کتابخانه‌های استان و سرکشی مداوم داود پهلوان، رییس کتابخانه‌های شهرستان بروجرد، این کتابخانه  به ایستگاه مطالعه شماره یک شهرستان بدل شد.

این فعال برتر فرهنگی که تیرماه امسال از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان مروج فرهنگ کتاب و مطالعه انتخاب شد، عنوان کرد: همزمان با هفته کتاب با همکاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد اقدام به برپایی مسابقه‌های کتابخوانی کرده و هر روز به همه شرکت‌‌کنندگان پنج کتاب را به عنوان جایزه اهدا می‌کردم.

نویسنده، کارشناس و مجری برنامه های عصرگاهی رادیو بروجرد با اشاره به ارسال 50 تا 60 جلد کتاب بر اساس سهمیه کتاب‌های ایستگاه مطالعه استان به این کتابخانه اظهار کرد: به صورت ماهانه کتاب‌هایی که کمتر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته یا تکراری هستند، تعویض و آثار جدید ارسالی جایگزین می‌شوند.

وی با بیان این‌که ضمانت خاصی برای امانت کتاب از این کتابخانه حتی پیش از تبدیل شدن به ایستگاه مطالعه وجود نداشت، گفـت: اکنون به‌دلیل ارسال کتاب ازسوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امانت کتاب قانون‌مند شده، اما پیش از این هم فقط با ثبت یک شماره تماس با مخاطبان این کتابخانه ارتباط داشتیم.

داودوندی درباره گرایش و علاقه مخاطبان و مراجعه‌کنندگان این کتابخانه عنوان کرد: مردان بیشترین قشر مراجعه‌کننده به این فروشگاه هستند که کتاب‌های تاریخی مانند سرگذشت کورش کبیر را جست‌وجو می‌کنند و برخی مخاطبان هم کتاب‌های حوزه ادبیات مانند رمان‌ها را انتخاب می کنند تا مورد استفاده همسر و فرزندانشان هم باشد.

http://www.ibna.ir/vdcbgwb8wrhbw9p.uiur.html

  • farhad davoodvandi


مصاحبه خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)



 با فرهاد داودوندی منتقد بروجردی ورزش کشور

نقد منصفانه موجب پیشرفت جایگاه ورزش کشور می شود

بروجرد - یکی از منتقدان ورزشی در بروجرد گفت: نقد منصفانه در عرصه ورزش کشور باعث پیشرفت و روند رو به رشد این حوزه می شود.

ˈ فرهاد داودوندیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: متاسفانه ورزش کشور ما به سمت و سوی نقدهای احساسی و غیر منطقی پیش می رود و اکثر خبرهای ورزشی ما رو بنایی است و بر کارهای ریشه ای مانور داده نمی شود.

وی اضافه کرد: نقد ورزشی یک مشاوره رایگان برای مسوولان ورزشی است تا بتوانند ضعفها و کمبودها را بشناسند و برای رفع انها تلاش کنند.

به گفته وی منتقد ورزشی با لایه های مختلف جامعه برخورد دارد و دیدش نسبت به ورزش موشکافانه تر است و بیشتر به عمق کار می پردازد.

داودوندی افزود: متاسفانه مسوولان ورزشی با نقد برخورد مثبتی ندارند و فکر می کنند که نقد قرار است جایگاه مدیریتی آنها را متزلزل کند، در حالیکه نقد منصفانه می تواند به آنها مشاوره دهد.

وی قدرت نقد پذیری مسوولان سطح کشور را بهتر از مسوولان استانهای محروم و شهرهای کوچک دانست و گفت: متاسفانه مسوولات در شهرهای کوچک در مقابل نقدها سریعا جبهه گیری می کنند.

بگفته وی منتقد منصف کسی است که موازی با ورزش حرکت کند، جلوی هیاتهای ورزشی جبه گیری نکند، احساس مسوولیت کند و به منافع شخصی خود فکر نکند.

داودوندی افزود: خوشبختانه با تعدد نشریات و وبلاگها و سایتهای مجاز یک سری مسوولان کم کار مکلف به جوابگویی شده و هر لحظه خود را زیر ذره بین حس می کنند.

وی تاکید کرد: اگر فرد منتقد خود دلسوز ورزش بوده و نفع مادی و شخصی را از ذهن بیرون کند و تحصیل کرده رشته های مختلف باشد می تواند در ازای نقدهای ورزشی، راهکارهای لازم را نیز ارایه کند.

وی همچنین افزود: متاسفانه اغلب منتقدان ورزشی یک سری افراد دلال هستند و که تنها به منافع شخصی خود می اندیشند.

وی اظهار امیدواری کرد تا روزی برسد که مسوولان خودشان از منتقدان دعوت کند تا در نشستهای مختلف حضور یافته و از نظرات سازنده آنها برای رشد ورزش استفاده کنند.

7189/542

انتهای پیام /*
تاریخ خبر: 15/08/1392 | ساعت: 13:3

http://khorramabad.irna.ir/fa/News/80893435

  • farhad davoodvandi

"فعال‌ترین وبلاگ‌نویس لرستانی دنیا"

farhad davoodvandi | يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵ ب.ظ

سال 1390 در  بازدید از  وبلاگ‌ها و سایت‌های محلی توجه‌ام به مطلب یکی از لربلاگ‌ها جلب شد. موضوعش فراخوانی برای کمک به دکه "برای یک زوج روشندل"  بروجردی بود. مدیر این وبلاگ درخواست کرده بود تا خوانندگان، شادی را با این زوج  تقسیم کنند.

اقدام این شخص در عصر یخی کنونی، خیلی به دلم نشست. فهمیدم مرد بزرگی است. چند روز وبلاگ او را رصد کردم. دو چیز ذهن مرا سخت درگیر کرده بود: یکی تلاش و پشتکاری که داشت و دیگری یک‌رنگی و رو راست بودن او.

برای قدردانی، به دیدنش رفتم. تنها  چند دیالوگ کافی بود تا شخصیت ارزشمنداش بیشتر نمایان شود. از آن روز دامنه دوستی ما بیش‌تر شد و هر روز مطالب این سایت را می‌خوانم. جایی که نفاق و دورویی در آن مأوا نداشت و یک‌رنگ یک‌رنگ بود‌.

بارها جسارت کردم و خواستم که او را در قسمت لر بلاگ‌ها معرفی کنم، اما هر بار با شوخی، بحث را عوض می‌کرد...

بالاخره او را راضی کردم تا ناگفته‌های خود را برای‌مان بازگو کند. شاید بهترین بهانه، رسیدن آمار وبلاگش به مرز 3 میلیون بیننده بود. افتخاری که دست‌رسی به آن جز در سایه تلاش و صداقت امکان‌پذیر نیست.

"فرهاد داودوندی"  را می‌گویم‌. مردی که به راستی ثابت کرد: آدم‌ها باید یک‌رنگ باشند؛ حتی اگر در دنیایى زندگی می‌کنند که مردمش براى پررنگ شدن حاضرند هزار رنگ عوض کنند . . .

 

آقای داودوندی، با تشکر از این که دعوت من را برای گفت‌وگو قبول کردید.  لطفاً بیوگرافی خودتان را عنوان کنید.

در آغاز باید بگویم که من روزانه با چندین نفر مصاحبه ورزشی و غیر ورزشی انجام می‌دهم اما امروز فهمیدم شخصی مثل  من  در مقابل سوال " لطفاً بیوگرافی‌تان را عنوان کنید"  واقعاً درمانده می‌شود که چه بگوید؟! به کدام افتخار آفرینی‌ام برای علم  و یا برای پیشرفت جامعه جهانی باید بنازم؟ کدام افتخارآفرینی را در سطح دنیا، آسیا و حتی کشور برای زادگاه و استانم کسب کرده‌ام که جوابگو باشم؟ جز این که به طور کلیشه‌ای بگویم: فرهاد داودوندی هستم، متولد 1342 در بروجرد؟ از این که ایرانی‌ام بر خود می‌بالم، از این که در گوشه‌ای از ایران عزیز در کنار گروهی از هم‌وطنان و دوستان بسیار دوست داشتنی‌ام گذران زندگی دارم‌، خود را خوشبخت‌ترین بروجردی ایران می‌دانم.

 

البته شما افتخارات زیادی دارید که به آنها خواهیم پرداخت. بفرمایید از چه تاریخ و چرا وبلاگ‌نویسی را شروع کرده و چه هدفی را دنبال می‌کردید؟

از سال 1383 شروع به وبلاگ‌نویسی نمودم. آن اوایل وبلاگ‌نویسی را به عنوان یک نوع دفترچه خاطرات نوشتن  می‌دانستم، اما بعد‌ها شیوه و نگرش خود را عوض کردم و  شناساندن  موقعیت جغرافیائی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنم  به هم‌وطنانم را نیز مد نظر قرار دادم. اما از آن مهم‌تر به خاطر این که مطالب ورزشی و غیر ورزشی‌ام در نشریات گوناگون چاپ می‌شد،  بد ندیدم که تمامی مطالبی را که خودم تهیه می‌کنم روی وبلاگ بگذارم، بنابر این در یک چرخش  کلی از سال 1389 وبلاگ  تازه‌ای را راه‌اندازی نمودم  که تا امروز بدون  وقفه مطالب متنوعی را در آن ثبت نموده‌ام.

فکر می‌کنید در هدف‌تان موفق بوده‌اید‌؟

بله! موفق بوده‌ام، زیرا از طریق همین وبلاگ‌نویسی هزاران هزار دوست پیدا کرده‌ام.  توانسته‌ام شور و شوقی در عرصه وبلاگ‌نویسی حداقل در شهر و استانم راه بیندازم. هر کجای استان‌مان که بروم ده‌ها دوست نادیده دارم که بیننده وبلاگ شخصی‌ام می‌باشند.

 

فرهاد داودوندی در محل کارش زمانی برای اتمام وبلاگ‌نویسی در نظر گرفته است؟

خیر! از وبلاگ‌نویسی لذت می‌برم. با مخاطب نفس در نفس هستید! مسائل  ساده پیش می‌رود و دنیای پیچیده‌ای ندارد.

 

اما وبلاگ‌نویسی در عین سادگی، مشکلات خاص خودش را دارد که برای ماندگار شدن در این فضا قواعدی را باید رعایت کرد؛ با این اوصاف وبلاگ‌نویسی در ایران، تا چه حد توانسته جای خودش را باز کند؟

متاسفانه اکثر وبلاگ‌نویسان ما در کشور کار کپی کردن را بسیار خوب انجام می‌دهند، در صورتی که وبلاگ‌نویس باید خودش خبر تهیه کند. مطالبش باید با همه وبلاگ‌های کشور متفاوت باشد،  از آن‌جا که خیلی‌ها کارشان کپی کردن مطالب دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌باشد نتوانسته‌اند آن‌گونه که باید و شاید روند رو به رشدی داشته باشند.

 

در لرستان چطور؟

در لرستان وبلاگ‌نویسی جرقه است. به ندرت وبلاگی در دراز مدت دوام می‌آورد، اکثراً می‌خواهند خط و خطوط فکری خود را به بیننده تحمیل کنند. نمی‌گذارند که بیننده خواننده مطالب باشد و خودش تصمیم بگیرد. متاسفانه وبلاگ‌نویسان لرستانی در تار تنیده‌ای به نام روزمرگی گرفتار می‌شوند و بعد از مدتی وبلاگ برای مدیر وبلاگ هم تازگی و کاربردش را از دست می‌دهد، این است که به یک‌باره می‌بینیم صاحب وبلاگ یک شبه وبلاگ خود را  از صفحه دنیای مجازی غیرفعال و یا کلاً حذف می‌کند!

 

اکثر لربلاگ‌ها "عمو فرهاد" را به عنوان مرد خستگی‌ناپذیر عالم مجازی می‌شناسند. دلیلش را چه می‌بینید؟

هیچ‌گاه یا کاری را قبول نمی‌کنم و یا اگر قبول کنم سعی می‌کنم به بهترین نحو انجام بدهم. در عالم مجازی هم سعی کرده‌ام خودم باشم، از کسی تقلید  نکنم. خودم را فراتر از آن‌چه که در واقعیت هستم، نشان ندهم. از دل هر موردی که در روز می‌بینم سوژه‌ای پیدا می کنم، از همه مهم‌تر این که برای تهیه هر موضوعی وقت می‌گذارم و  به خوبی  پی برده‌ام که  پشتکار داشتن رمز موفقیت است.

 

شما مسوولیت‌ها و فعالیت‌های جانبی زیادی در کنار شغل‌تان داشته‌اید. لطفاً  خلاصه‌ی از آنها را ذکر کنید.

چشم. وبلاگ‌نویس برتر سال 1383 ایران از دیدگاه شرکت ایساکو ، دبیر هیات شطرنج بروجرد، مسوول کمیته انضباطی هیات اسکواش بروجرد، کسب عنوان فروشگاه برتر ایساکو در عرضه لوازم یدکی خودرو در سال 1389، نایب رئیس اتحادیه صنف لوازم بدکی اتومبیل بروجرد، مسوول انجمن نجوم بروجرد، کسب عنوان سوم برگزار کننده روز نجوم در ایران توسط رادیو اینترنتی نجوم در سال 1387، ورزشی‌نویس و خبرنگار رسمی و افتخاری نشریات پیغام بروجرد‌، جام جم‌، اقتصاد لرستان‌، طلوع ورزش لرستان‌، همشهری‌، باختر زمین‌، شهاب آسمانی‌، آفتاب لرستان‌، سیمره‌، تبلور اندیشه‌، ماه‌نامه الکترونیک بروجرد‌، خبر ورزشی‌، بامداد لرستان‌، تبلور اندیشه بروجرد، روزنامه سراسری ورزشی 90، دبیر سرویس ورزشی دو هفته‌نامه بیان لر، نویسنده و کارشناس و مجری برنامه نقد ورزشی "ذره‌بین" و طنز ورزشی"اشنفتیت "رادیو بروجرد در سال 1390، 4 سال پیاپی تا سال 1390 کتابخوان و یاور نمونه کتابخانه‌های بروجرد‌، یاور جوان نمونه بروجرد در دومین جشن خانه جوان بروجرد 1390‌، خبرنگار یاور نمونه کتابخانه‌های عمومی بروجرد در سال 1391. خبرنگار و نویسنده ستون‌های ورزشی پایگاه خبری تحلیلی یافته‌نیوز، نویسنده ستون‌های طنز و خبر ورزشی سایت خبری تحلیلی کیمیا نیوز. همکار افتخاری بخش مطبوعات و عکس‌های ورزشی برنامه تلویزیونی نگاهی به ورزش استان در سال 1391، اهدا عنوان برتر فعال فرهنگی و مروج فرهنگ کتاب و مطالعه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران به فرهاد داودوندی تیر 1392، خبرنگار روزنامه قدس، دبیر بخش ورزش سایت خبری تحلیلی کیمیا نیوز، نویسنده و کارشناس و مجری برنامه‌های عصرگاهی رادیو بروجرد از شهریور 1392 (در برنامه‌های، "یک شهر، یک چهره"، " طنز یادتونه؟"، "رخصت پهلوان"،"از ماست که بر ماست") و برنامه های صبحگاهی رادیو بروجرد( "اخبار ورزشی هفتگی"، " نقدهای بی رودربایستی" و " گفت‌وگو با مسوولین ورزشی در برنامه ذره‌بین" )، عضو هیات  موسس، هیات امناء و انجمن خیرین کتابخانه‌ساز بروجرد

 

پس قبول کنید جواب سوال اول را با شکسته نفسی دادید و هر کسی این هم افتخار را به یدک نمی‌کشد. با این همه فعالیت قطعاً خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارید. بهترین خاطره شما در  این ایام چه بود؟

خاطرات شیرین بسیار است، برای نمونه یک روز یک دوستی به نام عبدالرضا قاسمی با زن و بچه‌اش  در مسیر گذشتن از بروجرد به سمت خرم‌آباد آمدند فروشگاه ما، بار اول بود هم را می دیدیم، اما شاید باورتان نشود انگار چندین سال بود با هم دوست صمیمی بودیم. از این‌گونه اتفاقات بسیار در ذهن دارم که همگی از موهبت داشتن وبلاگ شخصی‌ام است. دوستانی به من سر می‌زنند که با اینکه بار اول است هم‌دیگر را می‌بینیم، اما انگار سال‌هاست با هم دوست و رفیق صمیمی بوده‌ایم.

 

و بدترین خاطره؟

بدترین خاطره‌ام این است که بعضی وقتها در وبلاگ‌ها و سایت‌های دیگر مطالب توهین‌آمیز قومیتی می‌بینم. صمیمانه متاسف می‌شوم. وقتی می‌بینم که خیلی‌ها بین یک مسوول کار نابلد استانی و مردم محترم یک شهر فرق نمی‌گذارند و همه را با یک چشم می‌بینند، بسیار ناراحت می‌شوم که می‌بینم یا می‌خوانم که بعضی از وبلاگ‌نویسان به مردم با بهانه‌های واهی حرف‌های نامربوط می‌گویند. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها اصل هموطن بودن را فراموش می‌کنند و بعضی وقت‌ها در تار خود تنیده‌ای به دام می‌افتند و بر این حقیقت که تمام ایرانی‌های عزیزمان از بهترین مردم دنیا هستند، چشمان خود را می‌بندند.

 

آقای داودوندی سوالات بعدی من بعضا" چالشی است و شاید مایل نباشید جواب دهید. در پاسخ دادن به آنها مختار هستید. دل شما از دست چه کسانی به درد می‌آید؟

کسانی که  در عصر حاضر که دنیا را به دهکده کوچک تشبیه کرده‌اند هنوز هم که هنوز است وارد بحث‌های بچه‌گانه قومیتی می‌شوند.

 

خانواده شما چقدر با کارتان موافق هستند؟

(باخنده) دیگر برای‌شان جا افتاده است و هر وقت دنبال تهیه خبر نمی‌روم تعجب می‌کنند!

 

چند تا کلمه می‌پرسم لطفاً نظرتان را  به طور خیلی  مختصر در مورد آن‌ها چیزی عنوان کنید.

خانواده مجازی: دوستان دیده یا ندیده‌ای که از لحاظ عاطفی به آنها وابسته شده‌ایم.

کامنت: خوب و منطقی‌اش حتی اگر انتقادی باشد، تائید خواهد شد و ناسزاهایش حذف

وبلاگ: دفترچه خاطرات عمومی

پاچه‌خواری: کثیف ترین راه درآمد روزمره زندگی

افشین جنانی:  استقلالی که قلبش سرخ است

 

وبلاگ‌نویسی ناگفته‌های برای هر کس دارد. برای شما چطور؟

( باخنده) گفته و ناگفته‌اش را به رشته تحریر در آورده و روی وبلاگ قرار می‌دهم!

 

 

 

یادم می‌آید روزی برای انتشار یک پست به خودتان کارت قرمز دادید! بدترین پس‌هایی رو که  نوشتی کدامند‌؟

دو بار در پست‌هائی که نوشته‌ام و روی سایت قرار داده‌ام به خاطر عجله در نوشتن بدون تحقیق به خودم  کارت قرمز داده‌ام، در یک مورد آن تعداد بازدیدکنندگان از شب نجومی ماه گرفتگی را چهار پنج هزار نفر اعلام نمودم، یکی دو روز تحقیق نمودم و متوجه شدم که بیشتر از هزار نفر نبودند، به خودم در وبلاگ به خاطر انتشار این اشتباه فاحش کارت قرمز دادم.

 

بهترین پست؟

اما در مورد بهترین پست باید بگویم  تمامی هفت هشت هزار پست موجود در وبلاگم را بهترین پست‌ها می‌دانم و هیچ فرقی بین آنها نمی‌گذارم.

 

گسترده‌ی جغرافیایی دوستی شما بسیار زیاد است. قطعاً حساسیت‌های محلی نیز در این خصوص وجود دارد و تا آنجا که اطلاع دارم مشکلاتی هم برایتان بوجود آورده است . با این مسئله چگونه کنار آمده اید ؟

بله، متاسفانه مشکلاتی برایم پیش آمده است و بعضی روزها تمام یا بیش‌تر وقتم باید صرف جوابگوئی به این موارد باشد، البته لازم است بگویم  درمقابل محاسنی که وبلاگ برایم داشته است مشکلات پیش آمده سر سوزنی هم به حساب نمی‌آید.

 

با وجود این مشکلات  شما در امر جذب مخاطب بسیار موفق بوده اید . مولفه های جذب مخاطب از نظر شما چیست؟

ای کاش می‌شد جواب این سوال را بینندگان وبلاگم بدهند، اما باید بگویم فرا استانی اندیشیدن،  پایبند بودن به این که باید با صداقت  به مردم  احترام گذاشت، خود را بالاتر از مردم ندانستن، افکار و اندیشه‌های خود را به زور به مردم تحمیل نکردن، شراکت  بینندگان در خط و خطوط وبلاگ،،ساده حرف زدن و بطور کلی مثبت دیدن جهان هستی باعث شده که بینندگان وبلاگ، خود را در وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی سهیم بدانند.

 

آیا پیش‌بینی می‌کردید که وبلاگ‌تان، رکورد 3 میلیون بازدید را ثبت کند؟

صادقانه می‌گویم، آن اوایل نه! اما بعدا که جلوتر رفتیم دانستم که وظیفه‌ام در قبال جامعه بسیار سنگین است و باید از طریق این وبلاگ که مورد استقبال مردم قرار گرفته است، مروج  عشق و دوست داشتن بین هم‌وطنانم باشم، شاید هیچ‌گاه نتوانم تمام مردم ایران را بیننده وبلاگ خودم کنم، اما مهماین است که در این راه قدم برداشته‌ام.

 

 

خبری بوده که دوست داشته باشید تهیه کنید اما تا کنون نتوانسته‌اید آن را تهیه کنید؟

-    متاسفانه، بله.

 

می‌شود بگوئید چه مطلبی بوده است؟

-  بدون شک، بزرگ‌ترین و با شهامت‌ترین افراد(‌این نظر شخصی من است) در کشور ما کسانی هستند که ما آن‌ها را به عنوان خنثی کننده مین می‌شناسیم، تصور کنیم در کوه‌ها و دشت‌های دور دست، بدون این که ما در جریان باشیم بزرگ مردانی جان خود را بر کف دست گرفته و برای پاک‌سازی هر سانتی‌متر از خاک عزیزمان بدون این که به چشم بیایند در گم‌نامی کامل برای رفاه ما در حال خنثی نمودن مین‌هائی هستند که هر آن، هر لحظه و با هر تیک تاک ساعت ممکن است جان‌شان را فدای هموطنان خودشان کنند. خودم هم نمی‌دانم چرا این‌قدر این‌گونه افراد را دوست دارم‌. هر گاه  می‌شنوم که یک خنثی کننده  مین بر اثر انفجار شهید شده است غم عجیبی بر دلم می‌نشیند، در حالی که ما یعنی اکثریت مردم ایران در زرق و برق زندگی روزمره غرق شده‌ایم، هنوز هستند مردانی که  هر روز با طلوع افتاب شروع به کاوش سانت سانت خاک عزیز کشورمان می‌نمایند تا آن را  از زخم‌های دوران جنگ تحمیلی رها سازند، و برای این فعالیت قهرمانانه‌ای که دارند ممکن است با انفجار یک مین، هر غروب آفتاب با غروب زندگی شان توام باشد.

 

و سخن آخر؟

وبلاگ‌ها و سایت‌ها می‌توانند نقش خود را به عنوان رسانه‌هائی در دنیای مجازی به بهترین نحو انجام بدهند، باید بدانیم که  در این میان ماندگاری بیشتر با وبلاگ‌هائی به مانند "چو ایران نباشد تن من مباد" به مدیریت دوست و برادر عزیزم آقای عبدالرضا قاسمی است که در این فضا  مروج عشق و زیبائی هستند و مطمئناً آن جاده روبرو در دنیای وبلاگ‌ها که بخواهد خشونت و توهین را ترویج بدهد زودتر از آن که صاحبان آنها فکرش را بنمایند، کرکره‌شان پائین کشیده خواهد شد. این را تجربه این چند ساله نشان داده است، پس بهتر است از قاسمی و قاسمی‌ها به نیکی یاد کنیم که در دنیای مجازی قلب‌ها را بهم نزدیک‌تر نموده‌اند. در پایان نیز بدون این که بخواهم نام کسی را بیاورم به تمامی دوستان عزیزم در دنیای مجازی درود می‌فرستم.

 

گفت‌وگو: عبدالرضا قاسمی/ یافته- تهران

 

 http://www.yaftenews.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=2070:--q---q&catid=47:cultural&Itemid=84

  • farhad davoodvandi

مصاحبه خبرگزاری ایسنا با فرهاد داودوندی

farhad davoodvandi | يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷ ب.ظ

مصاحبه خبرگزاری ایسنا با فرهاد داودوندی

فرهاد داودوندی  : بروجرد فاقد ورزشگاه و استادیوم ورزشی مناسب و در خور شان برای برگزاری مسابقاتی همچون فوتبال است.


اصلا قابل قبول هم نیست که طرح 15هزار نفری بروجرد اینک و پس از گذشت سالیان سال  به 5هزار نفری تقلیل پیدا کند .


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، منطقه لرستان ، چندی پیش مسابقه تیمهای گهر زاگرس دورود با تیم ایران جوان بوشهر در ورزشگاه شهرداری بروجرد برگزار شد اما به دلیل کمبود جایگاه برای تماشاچیان به روی دیوارهای ورزشگاه و ساختمانهای اطراف ورزشگاه برای تماشای مسابقه رفته بودند.

این ورزشگاه چون در بلوار بهشت و برسر راه شهرک اندیشه است در این بازی به دلیل وجود  خیل عظیم طرفداران و دوستداران فوتبال از یک ساعت قبل از شروع بازی راه بسته شده بود و ساکنین شهرک برای رفت و آمد مجبور شدن از راه دیگر تردد کنند.

این درحالی است که بروجرد با دارا بودن جمعیت 400 هزار نفر و وجود پتانسیل و ظرفیت های بالای شهرستان برای برگزاری مسابقات مهم را داشته ولی ورزشگاه در خورشان شهرستان وجود ندارد.

این درحالی است که در دهه 70 با سفر مقام معظم رهبری به لرستان طرح ورزشگاه 15 هزار نفری در شهرستان بروجرد زده شده اما باگذشت 20 سال هنوز خبری از ساخت این ورزشگاه نیست.

یک کارشناس ورزش در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: با دمیدن سوت آغاز مسابقه تیمهای گهر زاگرس دورود با تیم ایران جوان بوشهر توسط داور مسابقه ، در ورزشگاه شهرداری بروجرد ، به ناگهان جامعه ورزش لرستان و بخصوص بروجرد متوجه کم و کاستی های موجود در راه داشتن یک ورزشگاه استاندارد برای برگزاری آبرومندانه مسابقات فوتبال مهم  در این شهرستان شدند.

فرهاد داودوندی افزود: حالا دیگر همه متوجه شدند که شهر حدودا چهارصد هزار نفری بروجرد نمی تواند برای همیشه به ورزشگاه ناقص و پیر شهر خود ( ورزشگاه شهید علی بیات )  اتکا کند.

وی اظهارکرد: ورزشگاه های خصوصی و ناتمام شهرداری و نساجی نیز که بیشتر به درد  تمرین  یا بازیهای دوستانه می خورند ، جوابگوی خیل علاقمندان برای برگزاری مسابقات رسمی و مهم فوتبال نیستند .

کارشناس ورزش تصریح کرد: این نقائص در ورزش و بخصوص فوتبال بروجرد  در حالی خود را نشان می دهد که بدانیم  از دهه 70 شمسی و خوشبختانه توام با سفر مقام معظم رهبری به لرستان ، استارت طرح ورزشگاه 15هزار نفری بروجرد زده شد و مسئولین امر می توانستند با سرعت بخشیدن به ساخت و ساز طرح  اهدائی مقام معظم رهبری ، تاکنون بروجرد را صاحب یک ورزشگاه استاندارد چند هزار نفری کرده باشند.

داودوندی ادامه داد: در این مدت ظاهرا  اعتبارات لازم جذب شد ، زمین مورد نظر به تملک در آمد  ، روال کارهای قانونی نیز طی شد ،  اما آنچنان که باید و شاید کارها بر طبق یک روال منسجم و سریع پیش نمی رود.

وی خاطرنشان کرد: برای جامعه ورزش شهرستان بروجرد قابل قبول نیست که روال کارهای اداری اینچنین  کُند پیش برود ، برای علاقمندان به فوتبال شهر قابل قبول نیست که طرحی که در دهه 70 اعتباراتش به تصویب رسیده اینک در دهه 90 هنوز مراحل قانونی و اداری اش تمام و کمال طی نشده باشد .

کارشناس ورزش اذعان کرد:اصلا قابل قبول هم نیست که طرح 15هزار نفری اینک و پس از گذشت سالیان سال  به 5هزار نفری تقلیل پیدا کند .

فرهاد داودوندی اضافه کرد: شنیده ها حاکی از این است که در سال 1375 زمین مورد نظر شناسائی و در سال 1388 رسما به تملک اداره ورزش و جوانان بروجرد در آمده و کارهای تسویه حساب با کشاورزان به پایان رسیده است.

وی گفت: ابتدای سال 1390 تحویل وزارت مسکن و...... شده و مراحل خاک شناسی آن نیز به اتمام رسیده ، حتی اعتباری حدود دو میلیارد تومان نیز به حساب ریخته شده  و اینک پیمانکار اداره کل  مسکن و شهر سازی  باید آستین همت را هر چه سریعتر بالا زده و تا بیشتر از این دیر نشده فاز اول 5 هزار نفری  ساخت و ساز را که  شامل جایگاه مخصوص و سکوهای دو طرف می شود را آغاز کند .

کارشناس ورزش اظهارکرد: اگر فرض را بر این بگذاریم که اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجرد اینک در رابطه با اجرای این طرح فقط باید نظاره گر آغاز پروژه توسط پیمانکار مربوطه باشد ، لازم است که اداره کل ورزش و جوانان استان هر چه سریعتر اقدامات قانونی  را برای شروع ساخت پروژه 15هزار نفری ورزشگاه بروجرد آغاز کند.

داودوندی افزود: البته باز هم شنیده ها  حاکی از جذب اعتبار 2میلیارد تومانی تا آخر 31 تیرماه 1391 دارد و اگر طرح تا آنزمان آغاز نشود احتمال برگشت اعتبار بسیار زیاد است .

وی ادامه داد: بالطبع با برگشت خوردن اعتبار دو میلیارد تومانی در صورت شروع نشدن پروژه ، باز هم باید برای سالیان سال دیگر، مردم بروجرد با ورزشگاه قدیمی شهر خود بسازند و بسوزند و هر گاه قرار شد مسابقه مهمی در فوتبال کشور به میزبانی بروجرد برگزار شود ، دوباره به مانند مسابقه گهر زاگرس دورود با ایران جوان بوشهر ، مسئولینی که سالیان سال است در راه ساخت این ورزشگاه تعلل کرده اند  ، شرمنده خیل عظیم علاقمندان به ورزش در شهرستان بروجرد باشند .  

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد نیز در این رابطه با خبرنگار ایسنا گفت: سال 87 با ورود خود به تربیت بدنی بروجرد پیگیر تملک این زمین ها بودم این زمین ها از سال 75 سندشان به نام دولت ثبت شد.

محمودترابی افزود: ولی از سال 75 تا 88 کشاورزانی که روی این زمین ها کار می کردند از واگذاری این زمین ها ممانعت می کردند .

گزارش: زهره گودرزی    منبع خبر : خبر گزاری ایسنا

http://lorestan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=32892

http://www.isna.ir/fa/news/91032111593

یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴

http://www.isna.ir/fa/news/91032111593


  • farhad davoodvandi

تقدیر مسوولین محترم بروجرد

از مدیر وبلاگ شخصی خبری فرهاد داودوندی

 به مناسبت روز خبرنگار 1393


امام جمعه محترم اشترینان، مهندس رضا آریایی فرماندار محترم بروجرد و رئیس بنیاد شهید استان

حاج آقا ترابی امام جمعه محترم بروجرد

جناب سرهنگ علیرضا دلیری فرمانده محترم نیروی انتظامی بروجرد

  • farhad davoodvandi