وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

خاطرات یک وبلاگ نویس برو سر اصل مطلب و نان را بچسبان به تنور!

farhad davoodvandi | سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۴۹ ب.ظ



خاطرات یک وبلاگ نویس

 برو سر اصل مطلب

 
و

نان را بچسبان به تنور!

فرهاد داودوندی- بروجرد:

 

طرف چشمش به یک مسوول ارشد کشوری در بروجرد خورده، از فرط استرس و یا متانت و حجب و حیای بسیار، آب دهانش را نمی تواند قورت بدهد!

سالیان متوالی است که در کار وبلاگ نویسی و خبرنگاری شانه به شانه مسوولین محترم و طراز اول مملکتی که به بروجرد آمده اند قدم برداشته ام.

در بسیاری از موارد طرف صحبت شان بوده ام و اگر موضوعی نیافته ام، به بهانه اینکه بار چندم است به بروجرد می آئید، نظرتان در رابطه با مردم این شهر چیست و ..... سر صحبت را باز کرده ام!

بعضی وقت ها یک برخوردهایی از طرف بعضی ها می بینم که  لجم می گیرد و بقول امروزی ها از فرط عصبانیت آمپر می چسبانم!

طرف چشمش به یک مسوول مافوق که از پایتخت یا حتی مرکز استان آمده می خورد، چنان استرس سراپای وجودش را می گیرد که آب دهانش را نمی تواند قورت بدهد!

اصلا یادش می رود که بروجرد در بسیاری از زمینه ها دچار کمبودهای بسیاری است و حالا که یک مسوول محترم مملکتی با پای خودش به این شهر آمده، باید تا تنور داغ است، نان را چسباند!

در صورتیکه شهادت می دهم در بسیاری از این دیدارها که من هم حضور داشته ام، بسیاری از بزرگان مملکتی که به بروجرد آمده اند در برخوردهای شان بسیار راحت و صمیمی هستند و به راحتی می شود حتی با یک سلام و علیک ساده با آنها سر سخن را باز کرد و با آنها گل گفت و گل شنفت و به این بهانه و گرم گرفتن با آنها، یک سری امکانات ریز و درشت را برای بروجرد طلب کرد.

البته از حق نگذریم  مسوولینی هم در این شهر داریم که در برخورد با میهمانان طراز اول مملکتی که به بروجرد می آیند علاوه بر رعایت احترام ویژه بروجردی ها به میهمانان، بدون هیچگونه استرسی و با یک اعتماد بنفس لازم، در سخن گفتن، میهمانان را اصطلاحا فیتیله پیچ می کنند و برای گفتن مطالب و درخواست های شان، بی هیچ رودربایستی، یکراست می روند سر اصل مطلب!

حال درخواست های شان برای گرفتن امکانات برای بروجرد، گرفت، گرفت! نگرفت هم، دیگر بعد از رفتن میهمانان رده بالا از بروجرد، ناراحت نیستیم که چرا فلان مسوول حرف دل همه ما را نزد!

 
مهم این است که درخواست ها و مشکلات رک، صریح و چشم در چشم به میهمانان محترم رده بالای مملکتی که به بروجرد می آیند گفته شود که بعدا از نگفتن شان افسوس نخوریم!

پیگیری و دادن امکانات به بروجرد دیگر می ماند به دست کرم و بخشش آن مسوول محترم مملکتی که اگر بزرگ منشی در ذاتش باشد، حق بروجرد را حتما خواهد داد و گرنه که دیگر از دست ما هم خارج است!

به هر حال این قصه سر دراز دارد و از حالا به بعد هر کجا و در هر مراسم رسمی دیدار با بزرگان کشوری که به بروجرد بیایند حضور داشته باشم، با گذاشتن یک سری عکس ها از دور و بر این دیدار ها، نشان خواهم داد اوضاع از چه قرار است!!!

دست حق نگهدار تمام کسانی که حق بروجرد را به هر طریقی که شده طلب می کنند.


والسلام .

  • farhad davoodvandi


پس از چند سال، دیدار کاملا اتفاقی

استاد عبداله باعزم و استاد رضا ساعی

دو رقیب داوری دیروز و دوست صمیمی امروز


بروجرد مهد داوری فوتبال لرستان در ایران


فرهاد داودوندی- بروجرد:

سخنان تحسین آمیز استاد رضا ساعی داور و فوتبالیست پیشکسوت ورزش بروجرد در مورد فوتبال و داوری  قدیم بروجرد و رقیب سرسختش استاد باعزم به نیمه ها رسیده بود که بصورت کاملا اتفاقی استاد باعزم هم به جمع ما پیوست.

قبلا هم متقابلا چنین سخنان مثبتی از استاد عبدالله باعزم در رابطه با استاد رضا ساعی شنیده بودم.

دیدار
پس از چند سال دو رقیب سر سخت، جدی و قدیمی داوری فوتبال بروجرد و ایران که بعد ها جایش را به رفاقت صمیمی داد بلافاصله توسط دوربین ثبت شد.

سالیان قبل پیام تبریک استاد رضا ساعی به استاد عبداله باعزم را که با خط بسیار زیبایی نیز نوشته شده را دیده بودم.

در آن پیام سراسر محبت آمیز یک رفتار پهلوانانه از طرف یک رقیب دیده می شد که خوشحالی خود را از ارتقاء همکار ورزشی اش به رشته تحریر در آورده بود.

دوران ورزشی و قهرمانی رقابت های جوانی اینک در دوران میانسالی جایش را به رفاقتی داده که خوشبختانه بسیار تحسین بر انگیز است.

در تمام ساعاتی که همراه با استاد حسن کدخدایی از بزرگان ورزش بروجرد شاهد گفت و گوی این دو ورزشکار پیشکسوت بروجردی بودیم، می شد اوج دوستی و ابراز محبت را دید.

 می شد برای ثبت در تاریخ ورزش نوشت که آنچه در فرهنگ ما ماندنی است رقابت سالم و رفتار پهلوانانه است که باید ورزشکاران جوانتر از آن درس بگیرند.

دیدار دو بزرگ تاریخ داوری فوتبال بروجرد یکی از بهترین شکار لحظاتی بود که طی چندین سال کار خبرنگاری آن را ثبت کردم، تصاویری که برای ثبت در تاریخ ورزش بروجرد بعنوان مهد داوری فوتبال لرستان در ایران بسیار لازم و ضروری بودند.

صمیمانه برای استاد عبداله باعزم، استاد رضا ساعی و استاد حسن کدخدایی آرزوی موفقیت روز افزون داریم.

























  • farhad davoodvandi


خبر کاملا اختصاصی سایت شخصی فرهاد 90


طی دیدار ساعت 12 نیمه شب گذشته رخ داد


اظهار شگفتی سردار محمد علی صبور

 نایب رئیس ورزش سه گانه کنفدراسیون آسیا

و دبیرکل فدراسیون غرب آسیا

از امکانات ورزشی بسیج بروجرد



فرهاد داودوندی- بروجرد:

سردار محمد علی صبور رئیس فدراسیون ورزش های سه گانه و نایب رئیس ورزش سه گانه کنفدراسیون آسیا و دبیر کل فدراسیون غرب آسیا طی بازدید از امکانات ورزشی سپاه بروجرد از وجود چنین امکانات مجهزی در بروجرد ابراز شگفتی کرد.

به دنبال برگزاری اردوی تیم ملی ورزش های سه گانه ایران در بروجرد، نیمه شب دیشب سردار محمد علی صبور رئیس فدراسیون سه گانه ایران و نایب رئیس کنفدراسیون آسیا در بدو ورود به بروجرد از امکانات ورزشی بسیج بروجرد دیدن کرد.

در این دیدار که سرهنگ محمد پاپی نژاد فرمانده سپاه بروجرد، میلاد طاهری قهرمان ارزنده بروجردی تیم ملی سه گانه و فرهاد داودوندی وبلاگ نویس بروجردی حضور داشتند، فرمانده سپاه بروجرد ضمن خوش آمد گویی به سردار صبور، گزارشی از امکانات ورزشی بسیج بروجرد که برای استفاده عموم آزاد است را ارائه داد.

سرهنگ پاپی نژاد در ادامه سخنان خود شهرستان بروجرد را بعنوان شهری توصیف کرد که هر لحظه آمادگی برپایی اردوهای مختلف ورزشی و حتی برگزاری مسابقات مهم ورزشی در بسیاری از رشته های ورزشی فعال کشور را دارد.

بعد از دیدار از امکانات ورزشی مجتمع بسیج بروجرد و بازدید از زمین چمن مصنوعی، سالن تیراندازی، استخر شنا و ... سردار محمد علی صبور نیز از داشتن چنین امکانات مجهز و جالب توجهی در بروجرد ابراز شگفتی نمود.

نایب رئیس ورزش سه گانه کنفدراسیون آسیا، ضمن تاکید بر افزایش سرانه ورزشی در تمامی شهرهای ایران برای جذب بیشتر جوانان و خانواده ها برای استفاده ازمکان های ورزشی از برگزاری اردوی تیم ملی سه گانه ایران در بروجرد ابراز رضایت نمود.

دبیر کل ورزش سه گانه غرب آسیا در ادامه از اینکه بسیج بروجرد توانسته چنین امکانات ورزشی را فراهم نماید ابراز رضایت نمود و با مطابقت بروجرد با بعضی شهرهای کشورمان آرزو کرد که شهرهای دیگر هم بتوانند در زمینه فراهم نمودن چنین زیر ساخت های ورزشی رشد داشته باشند.

سردار صبور رئیس فدراسیون ورزش های سه گانه افزود: برای برگزاری اردوهای آمادگی رده های مختلف سنی تیم های ملی سه گانه و همچنین برگزاری مسابقات مهم کشوری این رشته مفرح در بروجرد حتما میزبانی بروجرد را در نظر خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون سه گانه کشورمان در خاتمه ابراز امیدواری نمود که در آینده نزدیک دیدار دیگری از بروجرد داشته باشد.

لازم به ذکر است طی این دیدار سردار محمد علی صبور و سرهنگ محمد پاپی نژاد در رابطه با همکاری تنگاتنگ بین فدراسیون ورزش های سه گانه و تربیت بدنی سپاه بروجرد به توافقاتی دست یافتند.
































  • farhad davoodvandi

طنز ورزشی آنجا آنطور، اینجا اینطور

farhad davoodvandi | سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۴۳ ب.ظ



طنز ورزشی


آنجا آنطور، اینجا اینطور


اگر قرار بود جام جهانی فوتبال در ایران برگزار شود


فرهاد داودوندی- بروجرد:

آنجا آنطور است که: فیفا به کشور میزبان اعلام می کند که فلان سال میلادی قرار است مسابقات در کشور شما برگزار شود هر چه سریعتر ورزشگاه ها و کلا  زیر ساخت های لازم را آماده نمائید.

کشور میزبان هم بلافاصله با برنامه ریزی شروع به ساخت و ساز ورزشگاه ها می کند و یکی دو سال قبل از برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی، همه چیزها آماده است و فقط منتظرند تا روز افتتاحیه مراسم را به بهترین نحو شروع کنند.

اما.........

اینجا اینطور است که: اگر فیفا به مسوولین فوتبال ما اعلام کند صد سال دیگر! قرار است مسابقات جام جهانی فوتبال در ایران برگزار شود، دست اندرکاران فوتبال ما اول خواهند خندید و زیر لب خواهند گفت: تا آنزمان کی مُرده و کی زنده؟!

سپس زمان  99 سال و شش ماه را همینطور الکی به هدر می دهیم و شش ماه مانده به برگزاری مسابقات جام جهانی یک دفعه یادمان می افتد که ای دل غافل! چرا اینقدر زمان برای ساخت و ساز زیر ساخت های ورزشی کم داریم؟!

آنگاه در فاصله شش ماه مانده به افتتاحیه جام جهانی، هفتاد هشتاد کارگروه تشکیل می دهیم که این کارگروه ها نیز هر کدام هفتاد هشتاد سمینار در هتل های پر زرق و برق شمال تهران برگزار خواهند کرد و همه در ابتدا خواهان گرفتن تمامی مسوولیت ها خواهند شد و دست آخر یکی دو روز مانده به برگزاری مسابقات در حالیکه هیچ کاری انجام نگرفته، مسوولیت را به گردن گروه های دیگر خواهد انداخت.

آن دو روز آخر هم که می خواهیم کار کنیم!!!

یک روز سیمان و ماسه هست، آب قطع است، آب شهری وصل می شود، برق قطع می شود، جرثقیل هست، راننده اش رفته بیمارستان سری به زنش که تازه زایمان کرده بزند، همه عوامل ورزشی و غیر ورزشی با هزار بدبختی دو روز مانده به برگزاری افتتاحیه جام جهانی دور هم جمع می شوند، نگهبان مجتمع ورزشی کلید را گم کرده، کلید پیدا می شود، رئیس فدراسیون فوتبال توسط وزیر ورزش بطور ناگهانی برکنار می شود.

از آنطرف هم برای اینکه عزیز دُردانه های دست اندرکاران برگزار کننده جام جهانی در ایران گریه نکنند! با تعویض شبانه توپ های اصلی جام جهانی با چند توپ فوتبال درجه سه ساخت کشور چین، توپ های اصلی مسابقات جام جهانی بین بچه های کم سن و سال مسوولین تقسیم می شود تا آقا زاده ها هنوز جام جهانی شروع نشده برای پز دادن پیش دوست و رفیق و فامیل چند عدد از توپ های جام جهانی بعنوان یادگاری در منازل شان داشته باشند.

بعد از پایان برگزاری مسابقات جام جهانی در تهران و دیگر شهر های بزرگ که کاملا ناموفق برگزار خواهد شده، کمیسیون بررسی علل و عوامل ناکامی در برگزاری مسابقات جام جهانی تشکیل خواهد شد که آن کمیسیون هم بلافاصله هفتاد هشتاد
کارگروه تشکیل خواهد داد که این کارگروه ها نیز هر کدام هفتاد هشتاد سمینار در هتل های پر زرق و برق شمال تهران برگزار خواهند کرد و دست آخر مسوولین فوتبال کشور ضمن قدردانی از خودشان که با اهدا پاداش های کلان توام خواهد بود، مجددا از فیفا در خواست میزبانی دور بعدی مسابقات جام جهانی را خواهند نمود!
  • farhad davoodvandi

ورزشکار بی نظم هیچگاه موفق نخواهد شد

farhad davoodvandi | سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۴۲ ب.ظ

ه موفق نخواهد شد



  ورزشکار بی نظم هیچگاه موفق نخواهد شد


فرهاد داودوندی - بروجرد :

حتما شنیده یا در جائی خوانده اید که بازیکنان حرفه ای تمامی تیمهای مطرح دنیا راس ساعت 9 یا 10 شب می خوابند!

 حتما در جریان هستید که برای هر لحظه بازیکنان حرفه ای و حتی بسیار مطرح ورزش دنیا برنامه ریزی شده است!

 دیگر نمی توان بازیکنی را در ورزش حرفه ای و حتی نیمه حرفه ای دنیا مشاهده نمود که از وقت و زمان بیست و چهار ساعته اش به نحو احسن استفاده نکند.

خوشبختانه در این عصر که عصر اینترنت است به راحتی هر ورزشکار آماتور می تواند برنامه های  شبانه روزی بازیکنان حرفه ای را در دنیای مجازی را به دست بیاورد و سعی و توان خود را برای اجرای چنان برنامه هائی هر چند نه بطور کامل، اما در حد خود انجام دهد.

 شاید گفته شود که بازیکنان حرفه ای از لحاظ مالی تامین هستند و به همین خاطر است که برنامه ریزی دقیقی برای وقت و زمان خود دارند.

 اما جالب است بدانیم بعضی ورزشکاران آماتور ما حتی در این استان لرستان یا بروجرد خودمان، از رعایت اصول بسیار اولیه برنامه های ورزشی نیز ابا دارند.

 شنیده می شود که شب مسابقه تا دیر وقت دور هم نشسته و گل می گویند و گل می شنوند، شنیده می شود که با گپ و گفتگو تا دیر وقت و احیانا  سر به سر هم گذاشتن و جوک گفتن، تا دم صبح وقت را می گذرانند و سپس فردا به صورت خواب آلود در میان میدان  حضور بهم می رسانند !!!

نتیجه اش این می شود که از دقایق اولیه  مسابقه نه نای دویدن و نه دقت همکاری تیمی در وجود بازیکن دیده می شود.

 با یکی دو تا برخورد در میانه میدان به شدت عصبی شده و چپ و راست از داور مسابقه تذکر و کارت زرد و قرمز می گیرند، بعد هم زمین و زمان را در ناکامی ورزشی خود مقصر قلمداد می نمایند، بدون اینکه با  نگریستن به رفتار غیر ورزشی خود، مسبب واقعی را در بی انضباطی و مقید نبودن به  رفتار ورزشی خود بدانند.

 بد نیست مربیان و بزرگترهای تیم های ورزشی در لرستان و بروجرد بازیکنان با تجربه  و بخصوص جوان تر ها را توجیه نمایند  که برای حضور در مسابقات ورزشی مهم باید به یک سری اصول اولیه حتی ورزش آماتوری پای بند باشند تا بتوانند با نظم و انضباطی که سر لوحه کار خود قرار خواهند داد در میادین ورزشی بهترین نتایج را برای خود و تیم شهر و دیار شان به ارمغان بیاورند، زیرا در جهان کنونی ورزشکار بی انضباط راه به جائی نخواهد برد حتی اگر اریک کانتونا یا مایک جرارد تایسون معروف به مارک تایسون باشد ! 




  • farhad davoodvandi

بالاخره متولی اطاق بحران زلزله در بروجرد چه اداره ای است؟

farhad davoodvandi | سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۴۰ ب.ظ









بالاخره متولی اطاق بحران زلزله

در بروجرد چه اداره ای است؟


فرهاد داودوندی- بروجرد:

11 فروردین سال 1385 قبل از طلوع آفتاب زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر باعث شد صد ها هزار نفر از مردم  بروجرد  به خیابانها بریزند.

آماری که بعد ها ارائه شد نشان از کشته شدن بیش از 60 نفر و مجروح شدن صد ها نفر دیگر را داشت.

در همان دقایق اولیه پس از وقوع زلزله تمام شواهد نشان از عدم هماهنگی مسوولین وقت شهرستان بروجرد برای مدیریت بحران را داشت.

تاراج ساختمان هلال احمر توسط مردمی که عصبانی و شوک زده برای دریافت کمک به این محل روانه شده بودند با پیام تشکر روسای وقت شهر از همدیگر برای مدیریت بحران!!! در همان زمان در رادیو محلی بروجرد باز هم نشان از عدم آموزش و نبود آگاهی روسای شهری از هدایت یک فاجعه طبیعی را داشت.

با اینکه چند روزی از وقوع زلزله نگذشته بود اما ده ها هزار نفر از مردم بروجرد در زیر چادرهای شخصی به امان خدا رها شده بودند.

با ورود ستاد های معین استانهای دیگر برای بازسازی و ساماندهی مردم این شهر زلزله زده، قوز دیگری به قوزهای مردم مصیبت زده افزوده شد.

اعطای وام های سلیقه ای بانک ها با مدت زمان های گوناگون، عدم شناخت مسوولین ستاد های معین استانهای دیگر کشورمان از بافت و فرهنگ بروجرد، هجوم مردم برای دریافت امکانات و سرما و بارندگی های بعد از زلزله مشکلات روحی روانی بسیاری برای مردم به ارمغان آورده بود.

به هر حال زلزله آن سال با تمام پس لرزه های سهمگینش به تاریخ پیوست و مردم این شهر که روی خط زلزله قرار دارد، امیدوار به اینکه مسوولین و روسای شهر با جدیت بیشتر برای زلزله های احتمالی بعدی ستاد های بحران واقعی و فعال تشکیل بدهند!

 اما دریغ و درد که با وقوع آخرین پس لرزه، بسیاری از روسای شهر هم به خانه های شان برگشتند و همه چیز به امان خدا رها شد!

صبح روز دهم فروردین 1395 ( امروز صبح و در دهمین سال زلزله بروجرد ) زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر شهرستان نهاوند را لرزاند، بروجرد نیز به شدت لرزید.

آیا به راستی طی این ده سال گذشته هشدار های درونی زمین برای این منطقه زلزله خیز جدی گرفته شده است؟

اگر همین زلزله 4.1 ریشتری به ناگهان تبدیل به زلزله 7.1 ریشتری در شهرستان بروجرد شود، دستگاه ها و ادارات و سازمان های مربوطه تا چه اندازه در آمادگی به سر می برند؟

مسوولیت ستاد بحران زلزله با چه اداره ای در بروجرد است؟ آیا حداقل طی سال گذشته روسای اداراتی که باید پای کار باشند در نشست ها و مانورهای جدی "و نه مانورهای نمایشی بی خاصیت" حضوری فعال داشته اند؟

به هر حال امیدواریم چنین زلزله مهیبی که همیشه شهر و منطقه ما را تهدید می کند به وقوع نپیوندد، اما داشتن آرزوهای قشنگ هیچگاه حاشیه امنیت برای بروجرد و بروجردی ها در زمینه تخریب های پس از زلزله فراهم نخواهد کرد.

شهری که از داشتن یک اورژانس معمولی بیمارستانی نیز محروم است، واقعا چگونه مردمش می خواهند در مقابل وقوع یک زلزله مهیب جان سالم به در ببرند؟    


فرهاد داودوندی- بروجرد


  • farhad davoodvandi