وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است









پروفسور جمشید تقسیمی فرزند باد،

 

بروجردی است و همیشه بروجردی میماند.

 

گفتگو از فرهاد داودوندی- بروجرد:

 

15 مهر 1357 جوان ورزیده و تند و تیزی در تیم فوتبال منتخب جوانان لرستان در مقابل 35000 تماشاگر در تهران، برادران فنونی زاده را به ستوه آورده بود یک تنه به خط دفاع تیم تهران بزرگ می زد و شیرازه این تیم را از هم پاشیده بود. دقیقه 104 نتیجه زحماتش را گرفت و گل پیروزی بخش تیم فوتبال لرستان را وارد دروازه تیم تهران که متشکل از بازیکنان پرسپولیس و استقلال بودند نمود. مجله بسیار تخصصی کیهان ورزشی آنزمان به جمشید تقسیمی فوتبالیست بروجردی تیم منتخب لرستان لقب "ماریو کمپس" و مجله  معتبر دنیای ورزشی هم به این فوتبالیست نخبه بروجردی تیم منتخب لرستان لقب " فرزند باد" داد.

 

با فوتبالیست آن سال های فوتبال که اینک با نام پروفسور جمشید تقسیمی در عرصه علم اقتصاد کشور شناخته می شود هم صحبت شدم و گفتگوی مفصلی با این چهره موفق ورزشی علمی داشتم:

 

-          مایلیم با  "فرزند باد" بیشتر آشنا شویم، لطفا از خودتان برای مان بگوئید.

 

- دکتر جمشید تقسیمی هستم متولد سال بروجرد 1339

دارای تحصیلات : دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه کمبریج بین المللی انگلستان و دارنده فوق دکترای افتخاری برنامه ریزی استراتژیک از دانشگاه  IOWHE   ایالات متحده امریکا

 

-          در حال حاضر  کارتان چیست و لطفا در رابطه با  سوابق فعالیت های علمی تان نیز توضیح دهید؟

 

-          اگر بخواهم از مشاغل فعلی و قبلی ام بگویم، مدیر آموزش وپژوهش و مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان، مدیر دفتر پژوهش وعضو هیئت علمی پیمانی موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی سنایی اصفهان، مدرس دانشگاههای آزاد، دانشگاه راغب اصفهانی،دانشگاه امین فولاد شهر، دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران،  مدرس دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات اصفهان  و دانشگاه آزاد نجف آباد در مقطع فوق لیسانس سوابق پیشین  26سال سابقه خدمت در اتاق  بازرگانی اصفهان و وزارت بازرگانی، سابقه تدریس 26 سال تدریس در دانشگاه( مقاطع تا لیسانس 12سال فوق لیسانس ودکترا 14سال) دارای مدارک استاندارد سازی از کلیه شرکتهای بزرگ ومعتبر استاندارد دهنده دنیا، سفرهای علمی و ماموریتی به 39 کشور جهان، دارای مدارک بیش از3500 ساعت آموزشهای تخصصی تکمیلی، مسئول تدوین برنامه اقتصادی و بازرگانی دکتر محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری، مدیر نمایشگاه گل وگیاهان ایران در رومانی سال 2004، ارایه مدل اقتصادی به رئیس جمهور وقت رومانی وملاقات با  آقای یان الیسکو رئیس جمهور  .

 

تدوین دهها طرح توجیهی اقتصادی برای بخش های دولتی و خصوصی که برخی از آنها ارزش میلیارد دلاری داشته است از جمله منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ،پتروشیمی اراک ،پالایشگاه نفت پایتخت، اولین طرح توجیهی GTLدر ایران (تولید بنزین ،گازوئیل و گاز مایع از گاز طبیعی)  و دهها طرح دیگر .

مشاور شرکتهای آذران گاز ، نفت پایتخت، پردازش نفت سپاهان، آسانسور سازی فعال ، برزن آرای سپاهان و ......                                                                      

بنیان گذار  بانک توسعه صادرات،گمرک،شرکت نمایشگاهی ، ترمینال صادراتی ، اتاق بازرگانی  وصنایع ومعادن اراک وساوه ، اتاق تعاون اراک ، برگزاری بیش از 150نمایشگاه تخصصی برای وزارت بازرگانی، عضو هیئت تحریریه نشریات احیا ، و نشریه اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن اصفهان ، طنز نویس در مجله گل آقای قدیم،مبتکر اولیه ایجاد بنادر خشک در ایران،دستیار مرحوم دکتر حسین عظیمی آرانی در تدوین برنامه های توسعه اقتصادی دوم ، سوم، وچهارم و در کنار دکتر نهاودیان در وزارت بازرگانی قدیم

پژوهشگر برتر حوزه بازرگانی کشور در سال 1383 / پژوهشگر برتر استان اصفهان در سال 1390در گروه اقتصاد ومدیریت / پژوهشگر برتر کشور در سال 1391 /  پژوهشگر برتر اتاقهای بازرگانی کشور در سال 1392 / دارای 398 مقاله علمی درنشریات داخلی و خارجی / دارای 108پایان نامه به عنوان استاد راهنما ویا مشاور ویا داور                                  

مولف کتاب بازار جهانی گل وگیاهان تزئینی با مقدمه دکتر محمد نهاوندیان / دو بار برنده تندیس پژوهشگر برتر در استان مرکزی  / انتخاب به عنوان برترین کارشناس بازرگانی کشور در سال1383

کارمند نمونه ملی در سال 1383با دریافت لوح از سوی معاونت محترم ریاست جمهوری  / مدرس و نماینده اجرایی دفتر عمران سازمان ملل متحد در طرح senox / عضو کمیته علمی کنفرانس فرصتهای تجاری آسیا واقیانوسیهAPEF  / عضو انجمن بازاریابان اتحادیه اروپا وعضو فارغ التحصیلان کمبریج بین الملل / مدرس رسمی MBAو DBA  در دانشگاه علمی کاربردی

مسئول هسته مطالعات وپژوهشهای بازرگانی به مدت 10سال در استان مرکزی/ برنده عنوان  مقاله برتر همایش ملی توسعه صادرات تبریز در سال 87                                    

برنده عنوان مقاله برتر در همایش ملی اقتصاد در دانشگاه خمینی شهر اسفند 1389 / اجرای طرح پژوهشی آثار اقتصادی نمایشگاهها در سال1390 در اتاق بازرگانی / اجرای طرح پژوهشی آثار تحریم اقتصادی بر صنایع تولیدی اصفهان در سال1390 در اتاق بازرگانی / برنده عنوان مقاله برتر در همایش ملی ایران با عنوان آثار بحران اقتصادی جهان در توسعه صادرات و واردات ایران در سال87 در تهران

عضو کمیته علمی همایش ملی نفت گاز وپتروشیمی در دی ماه 1390 / اجرای طرح پژوهشی آثار هدفمندکردن یارانه ها بر تولید وتجارت برای اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن اصفهان در سال1390.

مدیر طرح پژوهشی بررسی بازارهای هدف استان اصفهان در سال 1390 / اجرای طرح پژوهشی آثار هدفمندکردن یارانه ها بر تولید وتجارت برای اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن اصفهان در سال1390.

اجرای طرح پژوهشی آثار هدفمندکردن یارانه ها بر تولید وتجارت برای اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن ایران  در سال1392

مشاور ارشد بازرگانی بزرگترین ریسندگی جهان شرکت کبیر ریس با 5000 پرسنل

-          بسیاری شما را بعنوان یک ورزشکار موفق می شناسند، فوتبال تان را از کدام محله بروجرد آغاز کردید؟

 

-          متولد خیابان سعدی یا سوزنی قدیم کمی پائین تر از میدان رازان بروجرد می باشم. فوتبال را از زمین خاکی خیابان فرمانداری که در حال حاضر پادگان دژبانی است با تیم فوتبال گمرک شروع کردم و سپس به تیم تلاش پیوست و بعد از آن به تیم ساحل رفته و با بزرگانی مانند عبدا... با عزم هم بازی شدم. در سال 1355با گروهی از دانش آموزان دبیرستان امام خمینی (پهلوی سابق) تیم قدرتمند شهباز را تشکیل دادیم واین تیم شهباز بود که کلاس و سبک فوتبال جدیدی را در بروجرد معرفی کرد .

 

-          مگر تیم شهباز چگونه بازی می کرد؟

 

-           در سال 1355 تیم شهباز به روشی بازی میکرد که در حال حاضر به آن تیکی تاکا میگویند. مرحوم مجید معماری در ایجاد این روش نقش مهمی داشت. تیم شهباز بعدا به نام گلرود تغییر نام داد وسالها به عنوان یکی از قطبهای اصلی فوتبال استان لرستان مطرح شد . فعالیتهای تیم گلرود به دلیل شروع دفاع مقدس از حالت نیمه حرفه ای خارج شد . کلیه کارشناسان اعتقاد دارند درصورتیکه مسائل دفاع مقدس در اولویت نبود این تیم می توانست جایگاه ارزشمندی در سطح باشگاههای کشور داشته باشد.ازاین تیم دکترمحمد چوبکار پزشک ارزشمند به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

-          چرا شما از تیم گلرود جدا شدید و به تیم شهید علی بیات رفتید؟

 

-           رفتن مجید معماری از گلرود و عدم پذیرش مربیان جدید گلرود که از بازیکنان نیمه مطرح این تیم بودند، باعث گردید به دیگر تیم قدرتمند بروجرد یعنی تیم شهید علی بیات بپیوندم وچند قهرمانی دیگر در سطح بروجرد و استان لرستان با این تیم کسب نمایم.

 

-          آیا خاطره ای از بازی در تیم شهید علی بیات دارید؟

 

-          بله، در این تیم در بازی با تیم دارائی نائب قهرمان وقت باشگاههای تهران پاس گل مساوی را برای مندل مستجاب بازیکن اسطوره ای بروجرد مهیا ساختم. و این را هم اضافه کنم دفاع هر تیمی از بروجرد یا استان یا خارج از استان از سال 1359تا 1364که با ترکیب جمشید تقسیمی، حمید فاضل و مندل مستجاب  در خط حمله روبرو گردیده متحمل شکست شده و ما سه مهاجم بروجردی هرگاه کنار هم بودیم تیم بروجرد باخت را تجربه نمی کرد که خود یک رکورد محسوب میشود.

 

-          بعد از تیم شهید بیات به چه تیمی رفتید؟

 

-          بعد از تیم شهید بیات بروجرد به تیم شاهین تهران پیوستم ویک فصل برای این تیم در باشگاههای تهران بازی کردم ، سپس به عنوان مربی بازیکن در تیم فوتبال شاهین بروجرد به فعالیت ادامه داده وتئوری مورد علاقه خود یعنی تیکی تاکای پیشرفته را در تیم شاهین پیاده نمودم بطوریکه تیم شاهین توانست با میانگین سنی 18 سال تمامی تیمهای منتخب و باشگاههای مطرح استان را شکست دهد.  لیکن در بازی تیم شاهین با پیام تهران دچار پارگی رباط صلیبی شدم و مجبور به چندین عمل جراحی گردیدم.

 

در سال 1364 از سوی بهروز صحابه رئیس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان مدرس کلاس مربی گری در خرم آباد انتخاب شدم . ومربیان زیادی در استان لرستان و سایر استانهای کشور را تربیت کردم.

 

-          خود شما زیر نظر چه کسانی فوتبال را فرا گرفتید؟

 

-           من خودم از مریبان و پیشکسوتان بزرگ وارزشمندی  درس گرفته ام از جمله: مرحوم مجید معماری، آقایان سعید ترابی، اردشیر عسگری، احمد جمالی، احمد حبیبی، حجت ا.. صارمی ،اسدی، اسماعیل فروزنده ،تفضلی ، قدرت ا... کاوه ، مرحوم ایرج سلیمانی ،عباس رضوی ، صفر شاه محمدی ، آقای یاگودیچ ، احمد خداداد ، فریدون معینی ، نصرا... عبداللهی ، رضا فهیمی ، ولی ا...صالح نیا ، هوشنگ ارشدی و بیژن ذوالفقار نسب و مرحوم رضا کاروان              

 

-          شما را بعنوان اولین فوتبالیست بروجردی دعوت شده به تیم ملی می شناسند.

 

-          بله، من  اولین فوتبالیست بروجردی دعوت شده به تیم ملی نوجوانان در سال 1356 و تیم ملی جوانان در سال 1357بودم که با تیم جوانان لرستان در سال 1357 به مقام چهارم کشور رسیدیم و در این سال بعنوان بهترین بازیکن کشور در رده ی جوانان انتخاب شدم. در این مسابقات با به ثمر رساندن 6 گل ارزشمند برای تیم لرستان  بهترین گلزن لرستان بودم و با تنها گلی که  در وقت اضافی زدم تیم تهران با تمام بزرگان خود که اسکلت تیم ملی و تیمهای استقلال وپیروزی را تشکیل میدادند حذف شد و لرستان به مرحله بعدی راه پیدا کرد.

 

-          این گل معروف شما ظاهرا تا مدتها نقل زبان علاقمندان بوده است.

 

-          بله، این موضوع ماه ها در محافل ورزشی فوتبال ایران به عنوان یکی از شگفتی های فوتبال ایران نقل می شد . در این سال مجله دنیای ورزش نوشت: باید از جمشید تقسیمی به دلیل سرعت زیادش به نام "فرزند باد" نام  برد و کیهان ورزشی به من لقب "ماریو کمپس" لرستان را داد.

 

در سال 1358 به عنوان تنها بازمانده از تیم سال 1357 جوانان، مرحوم ایرج سلیمانی من را به عنوان کاپیتان تیم استان لرستان انتخاب کرد لیکن مسابقات جوانان کشوری در این سال برگزار نشد.

 

-          چه مقامهایی در دوران فوتبال خود به دست آوردید؟

 

-          کسب مقام های متعدد قهرمانی با تیمهای فوتبال گلرود ،شهید علی بیات وشاهین به عنوان بازیکن و مربی در بروجرد، حضور بعنوان سرمربی تیمهای فوتبال گسترش و آلومینیوم سازی اراک در لیگ باشگاههای کشور، قهرمانی چند گانه در مسابقات آموزشگاههای استان – کسب مقام قهرمانی فوتبال دانشگاههای کشور دو بار با مربیگری آقایان فریدون معینی و احمد خداداد گوشه ای از افتخارات ورزشی اینجانب بشمار میرود .

 

-          آیا شما بجز فوتبال در رشته ورزشی دیگری هم فعالیت داشتید؟

 

-          آنزمان 100متر را بارها در 11 ثانیه و 400متر را در 50ثانیه میدویدم، به همین خاطر توانستم مقام قهرمانی دوهای 400متر و 800 متر استان لرستان در سال 1359 قهرمانی دوهای200متر و400متر دانشگاههای کشور در سال 1364 را نیز کسب نمایم.

 

-          آیا خاطره ای از بازی خداحافظی خود دارید؟

 

-          مسابقه خداحافظی من در کسوت مربی و بازیکن در تیم فوتبال دانشگاه آزاد در فینال مسابقات جام حذفی اراک بودکه با قهرمانی این تیم نیز به اتمام رسید و توانستم آخرین گل خود را در ضربات پنالتی به ثمر برسانم.

 

-          آیا آماری از دیگر موفقیت های دوران مربیگری خود دارید؟

 

-          کسب چهار عنوان قهرمانی ویک نایب قهرمانی ویک مقام سومی در مسابقات دانشگاههای آزاد کشور با تیم دانشگاه آزاد اراک کسب سه مقام قهرمانی با تیم گسترش اراک در استان مرکزی، کسب دومقام قهرمانی و یک نایب قهرمانی و دو مقام قهرمانی جام حذفی با آلومینیم سازی اراک در استان مرکزی از مقامهای به دست آورده ام در کسوت مربی گری می باشد .

 

-          آیا در سفرهای خارجی خود به یاد گیری علم فوتبال هم می پرداختید؟

 

-          بله، در مدت اقامت در لندن و بارسلون توانستم در کنار مطالعات مربوط به اقتصاد وبازرگانی بین المللی، اطلاعات خود را راجع به تاکتیکهای پیشرفته فوتبال تکمیل کنم.

 

 

-          آیا بعنوان یک مهاجم  در گلهای زده شده دیگر بازیکنان قدیمی فوتبال بروجرد و هم دوره های تان نقشی داشتید؟

 

-          یادش بخیر، بله، بازیکنانی بزرگی مانند رضا ساعی، ناصر صنعتکار و حسین خراطی گلهای زیادی را روی پاسها و خصوصا کرنرهای من به ثمر رسانده اند. موسی صابونچی و برادرش دکتر رضا صابونچی و تعدادی دیگر از فوتبالیست های صاحب نام بروجردی از شاگردان من در تیم شاهین محسوب میشوند.

 

 

-          بزرگترین افتخار ورزشی تان چه بود؟

لطفا از قول من بنویس بزرگترین افتخار دکتر جمشید تقسیمی از دیدگاه خودش این است که در طول کلیه فعالیتهای ورزشی خود نه هیچگاه اخراج شده و نه هیچگاه اخطاری از داوران دریافت کرده است  و حتما بنویس دکتر جمشید تقسیمی فرزند باد، بروجردی است و همیشه بروجردی میماند.

 

 

  • farhad davoodvandi