وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

محمد حسین سامانی

farhad davoodvandi | يكشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴ ب.ظ

 

 

نگاهی به تاریخ دوومیدانی بروجرد

 

گرد آوری توسط استاد محمد حسین سامانی

 

(قسمت پنجم)

 

علی عندلیبی


آقای علی عندلیبی،دونده پر تلاش دوهای سرعت که موفق گردید در مقطع راهنمایی صاحب مدال در کشور گردد و چندین مقطع نیزبه اردوهای تیم ملی در رده جوانان راه یابد .حضور طولانی مدت در اردوی تیم ملی ارتش که متاسفانه تیم به مسابقات اعزام نگردید.


ایشان تلاشهایی نیز در مربیگری انجام داد که دستاوردهایی نیز نصیب ایشان و ورزش شهرمان شد.


آقای بهروز اتونی دونده سرعت ۶۰ متر داخل سالن و ۱۰۰ متر فضای باز که در این دو رشته موفقیتهایی به دست آورد، چندین بار روی سکوی این دو رشته در کشور قرار گرفت .ایشان با فاصله گرفتن از دوومیدانی در حال حاضر با درجه دکترا در حال تدریس ادبیات در دانشگاههای کشور می باشد.

 

آقای اصغر نصراللهی صاحب مدال طلا و رکورد کشور در دومین دوره مسابقات نوجوانان کشور در ماده ۱۱۰ متر بامانع در اصفهان در سال ۷۳ و همچنین دارنده چندین مدال طلا از مسابقات شاهد کشور در مواد ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر


آقای اصغر نصراللهی و یعقوب مومنی اولین فرزندان شاهد دارنده مدال در دوومیدانی کشور محسوب می شوند که در کنار آقایان امیر بیرانوند،علی فهیمی،محمد حسین محمودی ،محسن تیماجی و علی ناگهی محصول استعداد یابی دوومیدانی مدرسه راهنمایی شاهد در بروجرد می باشند.


آقایان رضا ابولفتحی،افشین نیکروان،زنده یاد مهرداد دیناروند ،مسعود مصری،فتحعلی ساکی،محمد خاصه،یعقوب مومنی،ابراهیم مهرابی،مجید روزبهانی،فرزاد صبحی،موسی صابونچی ،داریوش قبادی دوستانی می باشند که در مسابقات در رده های پایه، آموزشگاهی ، دانشگاهی و کارگری عناوینی را برای دوومیدانی شهرمان به دست آوردند و مایه مباهات دوومیدانی شهرمان می باشند.


البته در این میانه آقایان رضا ابولفتحی در جایگاه مربی و افشین نیکروان در جایگاه استادی دانشگاه جز افتخارات عرصه دوومیدانی می باشند.

 

دیگر آقایان ،جمشید روشنکار،فرشید روشنکار،قدرت عباسی،میثم کوچک،محمد عندلیبی،بهزاد معظمی نژاد،غلام معظمی ،حمید ترکاشوند،روح الله متش،امیر دیناروند،احسان دیناروند،محمد یوسفی،علی حسنوند،احسان خمسه نژاد،مهدی سربندی،امیر تقی زاده،شیرخدا نظامی ،احمد گودرزی، علی خسروی،حسین پاره کار،مجتبی سرگرفته،ابوالفضل مرادی ،مهدی امیری،جاوید مقدم،احمد فانی یگانه،محمد رضا چگنی،رضا مسعودی نیز ضمن حضور موفق در مسابقات استان ،بیشترین آنها در مسابقات کشوری رده های مختلف حضور داشته اند.


دهه ۸۰ دهه پر بار دوومیدانی بروجرد در سطح بین المللی می باشد چنانچه ورزشکاران این دوره به نتایجی دست یافتند که به نظر می آید دیگر بار دست یافتن به آن نتایج سخت می باشد.


نقش معلمین ورزش در کسب این نتایج به مانند ادوار گذشته بسیار برجسته می باشد.


چنانچه معلمین ورزش با شناسایی صحیح و تشویق و معرفی افراد مستعد به انجمن دوومیدانی و مربیان این انجمن نقش بی بدیلی در پیشرفت و موفقیت ورزشکاران برجسته ایفا می نمودند.


فعالیت مربیان ورزش آموزش و پرورش در دو جبهه به دوومیدانی مدد می رساند یکی ارتقا آمادگی جسمانی و رونق مسابقات آمادگی جسمانی در سطح مدارس و دیگری اختصاصا توجه به خود رشته دوومیدانی که هر دو اینها در شکل گیری افراد شاخص این دوره به وضوح مشهود است.


خالی از لطف نیست که در اینجا به احترام  این عزیزان ،کسانی که حداقل در معرفی و موفقیت یک چهره مستعد تاثیر گذار بوده اند وبه هر نحوی در شکل گیری این نتایج سهیم بوده اند، یادی از آنها نماییم و تلاش آنها را ارج بگذاریم.


اساتید ،محمد کلانتر،قدرت نعمت خواه،حسین مقدم حسینی ،زنده یاد جواد شیبانی ،ابوالقاسم کورشیان،احمد خزایی ،مجید باعزم،تیمور کایید،جواد رازانی،رضا حصیری،کریم توکلی،مجید باعزم،رضا ساعی ،رضا مرادی، غلام گودرزی،غلامرضا مجتهدی،غلامعلی بختیاری،محسن عقدایی، عین الله زیویاری، محمد قادر پناه ،محمود یگانه،زنده یاد پرویز ارکانی ،احمد همت فر،عبدالرضا فتوت گهر،خسرو احمد پور،رضا گودرزی، داریوش یوسفی،عزیزالله نستوهی،محمد فرخ منش،بهمن کمانکش،حسن طماری ،محمود مرشدی،جواد حجتی،ناصر گودرزی و......

 

خارج از آموزش و پرورش نیز اساتید رضا ابولفتحی و زنده یادمحمد کریم نیک باف  نقش ارزشمندی در هدایت و ارتقا ورزشکاران داشته اند ،تلاش آنهاقابل ستایش می باشد.

 

احسان مهاجر شجاعی

 

 

آقای احسان مهاجر شجاعی،دونده شاخص تمام ادوار در بروجرد،دوومیدانی را با شرکت در مسابقات آموزشگاهی رامسر در مواد سرعت شروع نمود ،در ادامه با دنبال کردن رشته آمادگی جسمانی در مسابقات آمادگی جسمانی المپیاد دانش آموزی در تبریز در سال۷۳ حائز گردن آویز طلا گردید.


سپس از طریق رشته آمادگی جسمانی برای مواد نیمه استقامت شناسایی و تشویق گردید و اول بار در ماده ۱۵۰۰متر در مسابقات آموزشگاههای استان بعد از یک دونده الیگودرز در جایگاه دوم قرارگرفت.


در ادامه بعد از یکی ،دو سال تلاش در مسابقات نوجوانان کشور در ماده ۸۰۰ متر برنده مدال برنز شد و از این به بعد قالب کار خود را پیدا نمود و عمدتا در این رشته متمرکز شد هر چند در رشته های ۴۰۰ متر ۴۰۰ متر بامانع و ۱۵۰۰ متر نیز مقامهای ارزشمندی بدست آورد.


بدنبال آن عضویت در تیم ملی جوانان و حضور در مسابقات آسیایی جوانان در برونئی و کسب مدال برنز در ماده ۴۰۰* ۴ متر


کسب رکورد ۸۰۰ متر کشور در رده بزرگسالان با زمان ۱/۴۷/۴۰  در همان اوان
حضور در مسابقات جهانی پاریس در سال ۲۰۰۳
کسب مدال برنز ماده ۸۰۰ متر بازیهای آسیایی دوحه قطر  سال ۲۰۰۶
کسب مدال طلای دانشجویان جهان در ماده ۸۰۰ متر با رکورد درخشان ۱/۴۵/۹۰ سال ۲۰۰۷
حضور در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن
حضور در مسابقات داخل سالن جهان در والنسیا اسپانیا سال ۲۰۰۸ و رسیدن به مرحله نیمه نهایی
کسب مدال طلای ۴۰۰*۴ متر و مدال برنز ۱۵۰۰متر در مسابقات داخل سالن آسیا در تهران سال ۲۰۰۴
کسب مدال نقره بازیهای داخل سالن آسیا در ماکائو سال ۲۰۰۷
کسب مدال نقره قهرمانی داخل سالن آسیا دوحه قطر سال ۲۰۰۸
کسب چندین مدال طلا و نقره از مسابقات جایزه بزرگ در آسیا در کشورهای تایلند،هند ،سنگاپور طی دو دوره حضور
کسب چندین مدال طلا در مسابقات بین المللی در کشورهای مجارستان، مراکش، قزاقستان،بلاروس
کسب مدال برنز ۴۰۰*۴ متر مسابقات آسیایی ژاپن ۲۰۱۱ که حسن ختام سالها حضور درخشان ایشان در مسابقات متعدد آسیایی و بین المللی می باشد.

 

افتخار حضور در المپیک  توسط احسان مهاجر وی را در راس همه ورزشکاران بروجرد قرار می دهد.


در کنار اینها جناب مهاجر فراتر از ۴۰ مدال از مواد ۴۰۰متر ،۸۰۰ متر ،۱۵۰۰ متر و ۴۰۰ متر بامانع از مسابقات باشگاهی و کشوری در سطح کشور به دست آوردند.


آقای احسان مهاجر شجاعی در حال حاضر پروژه عظیم ورزشی، تفریحی را در دست ساخت دارد که تکمیل آن می تواند بروجرد را در این زمینه در سطح منطقه غرب کشور در جایگاه برتری قرار دهد.

 

امید مهرابی

 

آقای امید مهرابی، همراه با آقای احسان مهاجر شجاعی بیشترین جایگاههای بین المللی را در مسابقات رسمی و دوستانه را برای شهرمان به ارمغان آورده اند.


البته چیزی که در دوره قهرمانی این ورزشکاران قابل توجه می باشد ضمن اینکه بستر آموزش و پرورش مهیا می باشد دوران طلایی فدراسیون دوومیدانی درآن ایام نیز مطرح می باشد چنانچه این عزیزان به محض اینک اول بار خود را در سطح ملی نشان دادند ،بعد از آن حمایتهای متنوع از آنها در سطح فدراسیون، آنها را به معنا واقعی در فضای حرفه ای قرار داد و آنها را به سمت جلو حرکت داد،چیزی که قبل و بعد از آن ما در فدراسیون ها بدرستی ندیدیم.


آقای مهرابی نیز از کسانی می باشد که دوومیدانی را از سنین کم از مدارس ابتدایی حاشیه شهر وبا تشویق معلم ورزش مربوطه آغاز نمود.


چندین سال تلاش ایشان بالاخره در یک مسابقه صحرا نوردی در رده نوجوانان ثمر داد و جایگاه سوم را برای ایشان به ارمغان آورد.


پیآمد آن دعوت به اردوی تیم ملی جوانان و حضور در مسابقات آسیایی برونئی در سال ۲۰۰۱ و کسب مدال برنز از این مسابقات اولین مدال آسیایی دوومیدانی بعد از انقلاب را نصیب  ایشان و شهرمان نمود.


رکوردهای جوانان کشور در مواد ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر از سال ۲۰۰۱ از افتخارات دیگر ایشان است ،که یکی از رکوردهای ایشان به تازگی توسط دونده ملی پوش دیگری جا به جا شد اما کماکان رکورد ۱۰۰۰۰ متر در اختیار آقای مهرابی می باشد.

 

بهترین دونده آسیایی حاضر در مسابقات صحرانوردی جهان در سوئیس سال ۲۰۰۳
 کسب مدال طلای دوی ۵۰۰۰ متر مسابقات بین المللی سال ۲۰۰۴ قزاقستان
کسب مدال طلای دوی ۵۰۰۰ متر مسابقات بین المللی دوحه قطر سال ۲۰۰۵
حضور در مسابقات صحرا نوردی قهرمانی جهان ۱۲ کیلومتر در ژاپن سال ۲۰۰۶
کسب مدال طلای ۵۰۰۰ متر انتخابی المپیک ،سال ۲۰۰۷ قزاقستان
کسب مدال طلا ی دوی ۱۰۰۰۰ متر مسابقات بین المللی تایوان سال ۲۰۰۸
کسب مدال برنز در دوهای ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر در مسابقات غرب آسیا سال ۲۰۰۶ در قطر
کسب مدال برنز تیمی از مسابقات صحرا نوردی قهرمانی آسیا ۱۲ کیلومتر سال ۲۰۰۵ چین
کسب مدال برنز تیمی از مسابقات صحرانوردی قهرمانی آسیا ۱۲ کیلومتر سال ۲۰۰۴ هند
کسب مدال نقره قهرمانی داخل سالن آسیا در دوی ۳۰۰۰ متر سال ۲۰۰۴ در تهران
کسب فراتر از ۴۰ مدال ،عمدتا طلا از مسابقات صحرانوردی،۵۰۰۰متر و۱۰۰۰۰ متر از مسابقات کشوری و باشگاهی در سطح کشور از دیگر افتخارات این دونده ارزشمند می باشد.


آقای مهرابی  در حال حاضر در دانشگاه و آموزش و پرورش در حال خدمت به ورزش می باشد.

 

پایان قسمت پنجم.....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی