وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

دو و میدانی بروجرد

farhad davoodvandi | پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۴۲ ب.ظ

 

نگاهی به تاریخ دوومیدانی بروجرد

 

گرد آوری توسط استاد محمد حسین سامانی

 

(قسمت سوم)

 

استاد حسین خراطی

 

استاد حسین خراطی فوتبالیست موفقی که با آمدن به دوومیدانی استعداد و توانمندی خود را نشان داد و با دنبال کردن رشته دهگانه و کسب چندین مدال کشوری در این رشته ، مدال برنز ۴۰۰*۴ در سال ۶۳را نیز به افتخارات خود اضافه نمود ایشان از اولین دوره مسابقات منطقه ای کشور نیز صاحب گردن آویز طلا می باشد.

 

 

 

استاد مجتبی طیبی

 

استاد مجتبی طیبی از دیگر قهرمانان ارزنده ای است که ضمن کسب دو مدال در سالهای ۵۷ و ۵۸ در پرش بانیزه از پایه گذاران آموزش پایه در دوومیدانی بروجرد می باشند و همچنین دغدغه ایشان در تهیه ملزومات و وسایل دوومیدانی از دیگر خدمات ایشان در پیشبرد دوومیدانی می باشد.

 

استاد رضا نیکرخ نیز باکسب دو مدال در رشته پرش با نیزه در دو رده جوانان و بزرگسالان کشور بخشی از افتخار آفرینان دوومیدانی شهرمان می باشد.

 

استاد محمدحسین بلوریان دارنده دو مدال کشور در مواد پرشهای طول و سه گام در سالهای یاد شده و خدمت چند ساله ایشان در امر مربیگری دوومیدانی حاصل تلاشها و خدمات ایشان به دوومیدانی بروجرد می باشد.

 

نگارنده نیز با کسب دو مدال طلا و برنز کشور در رده بزرگسالان در ماده ۴۰۰*۴ متر سهمی ناچیز در نتایج درخشان ایام یاد شده داشته ام.

 

 

از سمت راست اساتید: غلامعباس خاکباز،حسین بلوریان، رضا بلوریان


اساتید محمدحسن میرزایی،حسین خردمند،حسن صیدی ،زنده یاد پرویز بهرامی پور ،رضا بلوریان،غلامعباس خاکباز،عزیز کنعانی زاده،عباس صفری،عباس ولک زاده،زنده یاد محمود کردی،منوچهر گودرزی،مراد امیرزاده فرد ،محمد روستایی،موسی صابونچی ،محمودگودرزی،سعید گودرزی ،حسن نادعلی پور ،رضا خاکباز  نیز افتخار آفرینانی بوده اند که هر کدام با کسب یک تا دو مدال در کشور در سطوح مختلف، در دهه ۶۰ سهمی در گنجینه مدالهای شهرمان داشته اند.

 

عزیزان دیگر آقایان غلامحسین دارابی ،علی رضا رضایی،،علی مدیری،ایرج صفایی،جمشید تقسیمی، علی شاهولایتی ،غلام ترکاشوند،محمد عمویی،حسن معصومی،زنده یاد حسین معصومی،زنده یادمحمدکریم نیکباف،احمد مرادی،ناصر گودرزی ،جهان ولک زاده،بیژن سبزی(فهام) ،زنده یاد گودرزمحسنی نیا و شهدای گرانقدرعلی ریاضتی،علی رضا زرندی و غلام پیدایش ... با حضور موفق در مسابقات استانی و بعضا حضوردر مسابقات کشوری از افتخار آفرینان دیگر دو و میدانی بروجرد می باشند.

 

قهرمانان پر تعداد دیگری هم در میانه های دهه ۶۰ شروع به فعالیت نمودند ولی زمان اوج گیری آنها در دهه بعدی شکل گرفت که انشالله در ادامه به نتایج آنها نیز می پردازیم.

 

رضا نیکرخ


۰همانطور که پیش تر اشاره نمودم با پایان دهه ۶۰ و شروع دهه ۷۰ برنامه های توسعه ای دوومیدانی تماما از فعالیت های آموزش و پرورش نشات می گرفت.

 

برنامه های آموزش و پرورش به این صورت بود که با تعیین انجمن های ورزشی قوی در هر رشته ،این فرصت را در اختیار آنها قرار می داد که با گماردن ۳ تا ۴مربی در سه مقطع تحصیلی و با در اختیار قرار دادن فضاهای مناسب از ابتدای سال تحصیلی ،با جذب دانش آموزانی که در مسابقات آموزشگاهی خود را نشان داده بودند،آموزش و تربیت آنها را به صورت مداوم و بی وقفه دنبال کنند.

 

چنانچه در این راستا استاد علی محمد قشلاقی در راس انجمن دوومیدانی با به کار گیری اساتید پرویز صیفوریان ،جواد رازانی ،غلام گودرزی و این حقیر ،ضمن هدایت انجمن ،خود نیز به جد در مربیگری حضور فعالی داشت و از این طریق هر ساله چندین ورزشکارجدید با استعداد به دوومیدانی معرفی می شد که موفقیت های آتی دوومیدانی را تضمین می نمودند.

 

استاد علی محمد قشلاقی سمت چپ در کنار زنده یاد استاد پرویز ارکانی از افتخار آفرینان ورزش بروجرد

 


در این میانه هیئت دوومیدانی نیز از اواخر دهه ۶۰ از آن فعالیتهای قبل خود که برگزاری مسابقات منظم و برنامه دار بود رفته رفته ،فاصله گرفت و نقش خود را در دوومیدانی به اتفاقات واگذارد.


البته هیئت های دوومیدانی به مشکلات عدیده دیگری نیز دچار شدند ،چنانچه حداقل بودجه ای که از آن برخوردار بودند با توجه به افزایش شدید هزینه ها دچار نقصان فراوان شد،دیگر اینکه هیئت های استانی نیزهیچ زمان با این سطح از رشد در دوومیدانی متناسب نبوده اند و مشکلی که بعدها به وجود آمد و امروز به شدت تشدید شده حضور همزمان ورزش عموم در کنار تمرین قهرمانی و استعداد یابی است که این نیز به علت کمی امکانات است ،چنانچه  امکانات در حد  ۴۰ سال پیش مانده ،این قضیه باعث شده که همه نیروی هیئت دوومیدانی صرف مجادله برای حل و فصل ورزش عموم شود،موضوعی که جزء وظایف واقعی هیئت ها نمی باشد و از پرداختن به مسله اصلی که ورزش قهرمانی و استعداد یابی است دور می مانند و کار استعداد یابی و قهرمانی در این فضا به شدت مشکل می باشد.......

 

پایان قسمت سوم.....

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی