وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

تاریخ دوومیدانی بروجرد

farhad davoodvandi | پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۰۱:۳۹ ب.ظ

 

نگاهی به تاریخ دوومیدانی بروجرد

 

گرد آوری توسط استاد محمد حسین سامانی

 

(قسمت دوم)

 

بعد از وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و بلافاصله بعد از آن با تلاشهای اساتید عبدالحسین فهیمی و احمد عرب وبا کمک های استاد مهدی صحرانورد دوران طلایی دیگری در دوومیدانی بروجرد آغاز گردید .

 


قهرمانانی مانند استاد ناصر فهیمی که حلقه اتصال دوومیدانی قبل به بعد از انقلاب در بروجرد می باشد که ایشان با کسب عنوان اول رشته دهگانه در سال ۵۹ در حضور دارنده رکورد کشور در آن سالها استاد ولی الله صالح نیا,خود را به عنوان یک جانشین شایسته مطرح نمود و با ارتقاء رکورد کشور به امتیاز فراتر از ۶۷۰۰ سالهای مدیدی در دوومیدانی حضور موفقی داشت،

 

ایشان در کنار دهگانه در چندین رشته دیگر نیز مدالهای ارزشمندی برای شهرمان به ارمغان آوردند و در سال ۱۹۸۳ میلادی با حضور در مسابقات آسیایی کویت برگ زرین دیگری بر افتخارات دوومیدانی شهرمان اضافه نمودند.


استاد فهیمی تلاشهای نیز در مربیگری داشتند و در پیشرفت چندین صاحب مدال در دوومیدانی تلاش وافری داشتند.

 

 

در کنار استاد فهیمی، در سالهای آغازین دهه ۶۰ استاد علی تیغی (فروغی راد)که پیش از بزرگسالی در دوهای استقامت فعالیت می نمود به یکباره به استعداد خود در دوهای سرعت پی برد و متمرکز دوهای ۱۰۰متر و ۲۰۰متر و ۴۰۰*۴ گردید و بارها از سکوی اولی مسابقات کشور بالا رفت و در کنار استاد فهیمی روزهای درخشانی را برای دوومیدانی شهرمان رقم زدند و آقای تیغی با شرکت در مسابقه دوستانه در کشور لیبی در معیت تیم نیروهای مسلح و کسب دو مدال وجهه بین المللی را نیز به کار خود اضافه نمودند.

 

 

از دیگر زبده های دهه ۶۰ استاد مسعود مه روحی به عنوان یک دونده ۱۱۰ متر بامانع از سنین پایه شروع به خود نمایی نمود.ایشان ضمن اینکه در دوی ۱۱۰ متر به دفعات روی سکو ،در مسابقات کشوری رفتند ،در دوی ۶۰ متر با مانع نیز توانایی خود را نشان دادند و در این ماده ضمن رفتن چندین باره روی سکو  در مسابقات بین المللی دهه فجر رفتن روی سکوی اول در ماده ۶۰ متر بامانع نیز به افتخارات خود اضافه نمودند.


قابلیت دیگر ایشان نیز کسب عنوان در رشته پرش طول و همچنین افتخار ارزنده وی حضور در مسابقات المپیک دانشجویی جهان در شفیلد انگلستان در سال ۱۹۹۱ میلادی مایه مباهات دوومیدانی بروجرد است.

 

 

استاد حسن گودرزی از افتخارات دوومیدانی در مواداستقامت،۳۰۰۰متر بامانع ،۵۰۰۰متر،۱۰۰۰۰متر و دوی نیمه ماراتن ،رفتن روی سکو در مسابقات کشوری در مواد ذکر شده در دفعات متعدد و همچنین حضور ایشان در معیت تیم ملی دانش آموزی در کشور ژاپن و همچنین در مسابقه برون مرزی در کشور شوروی سابق  و ترکیه جایگاه معتبر ایشان را در دوومیدانی کشور نشان می دهد.

 

 

استاد غلامرضا هدایتی دیگر قهرمانی است که عمدتا در رشته پرش ارتفاع فعالیت می نمودند و صاحب چندین مدال در کشور و چندین مدال از مسابقات بین المللی دهه فجر در حضور ورزشکاران کشور های خارجی و همچنین ایشان ضمن کسب چندین مدال از مسابقات تخصصی پرشها موفق شدند یکبار در این مسابقات در بندر ترکمن در جایگاه اول قرار گیرند.


استاد هدایتی اولین کسی است که در شهر ما با دستیابی به رکورد فراتر از ۲متر زمینه را برای موفقیت ورزشکاران بعدی مهیا نمود.


 از افتخارات دیگر ایشان کسب مدال برنز در مسابقات پیش کسوتان آسیا در کشور چین ،در سالهای اخیر می باشد.


آقای هدایتی با پرداختن به مربیگری چندین قهرمان شاخص را به دوومیدانی شهر و کشورمان معرفی نموده اند.

 

پایان قسمت دوم...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی