وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

مطلبی از استاد محمد گودرزی (ا.فرهیخته)

farhad davoodvandi | شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹ ق.ظ

 

مطلب مهمی از استاد محمد گودرزی (ا.فرهیخته)

 

یادداشتی بر یک خبر:خرید ده جلد کتاب «تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه‌نگاری سیاسی در بروجرد» کتابی که لازم است در هر کتابخانه شخصی در بروجرد وجود داشته باشد.


✍️محمد گودرزی (ا. فرهیخته)


چند روز پیش خبری مهم توسط فرهاد داودوندی، پُرافتخارترین خبرنگار مستقلِ فضای مجازیِ کشور منتشر شد

 

که طبق آن ده جلد کتاب «تاریخ تحولات اجتماعی و روزنامه‌نگاری سیاسی در بروجرد» جهت اهدا به علاقمندان، خریداری شده است.

 

سال‌هاست که با کارهای نیک «عموفرهاد» آشناییم؛ تلاش‌های مشتاقانه‌یی که در ده سال اخیر بی‌وقفه ادامه داشته و او را به یک سرمایه‌ی اجتماعی بزرگ تبدیل کرده است. اما این کار «عموفرهاد» تداعی‌گر یک سُنت حسنه‌ی قدیمی است که تقریباً فراموشمان شده بود: اهدای کتاب!


در سال‌های نه چندان دور، زمانی که دایره‌ی گرفتاری‌های مالی این اندازه تنگ نشده و چنبره‌ی نگاهِ مادی، اسیرمان نکرده بود، میان اهالی فرهنگ در این دیار رسم بود که چنانچه کتابی مورد توجه قرار می‌گرفت -به اندازه‌ی توان- چند جلد از آن را می‌خریدند و به دوستان و آشنایان هدیه می‌دادند و چه هدیه‌ای بهتر از یک کتابِ خوب و خواندنی!


از دوستانِ فاضل شنیده‌ام که زنده‌یاد حسین حزین، برای چاپ کتاب «دورنمایی از شهرستان بروجرد» در تنگنا بود و هیچ پولی نداشت. چاپ و انتشار این کتابِ ارزشمند را زنده‌یاد کریمی‌پور، مدیر چاپخانه دانش خرم‌آباد برعهده گرفت و پس از انتشار، گروهی از بازرگانان خوشنام شهر، از جمله دوست فقیدم حاج غلامرضا خلیلی و دوست ارجمندم، حاج غلامحسین جهانگیری -که خداوند به سلامت بداردش- با خرید و اهدای این کتاب به دیگران، سرمایه‌‌ی اولیه ناشر را برگرداندند. آنها که با حاج جهانگیری آشنایند آگاهند که چنانچه کسی برای اول بار به خانه‌ی این شخص محترم می‌رفت، کتابی ارزشمند به وی هدیه داده می‌شد!


اگر به یاد بیاوریم که گران‌بهاترین سرمایه‌ی یک نویسنده، سال‌هایی ارزشمند از زندگانی است که در راه پدید آوردن یک کتاب صرف کرده و اگر توجه کنیم که بر اثر شرایط تحریم و فشارهای فراوان اقتصادی، بازار چاپ و نشر کتاب، بیش از هر پیشه و حرفه‌ی دیگری در معرض آسیب و تباهی قرار گرفته است، شاید به خود آییم و بکوشیم که چون آن مردانِ نیک‌روش، فراخور توان، کتابی را خریداری و به دوستدار کتابی هدیه کنیم و از یاد نبریم که ایرانِ امروز به کتاب و کتاب‌خوان، بسیار نیازمند است!

 

کانال تلگرامی «ویروگرد، یادگار ماندگار»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی