وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

امانت دار لهجه زیبای بروجردی باشیم

farhad davoodvandi | چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۱ ق.ظ

امانت دار لهجه زیبای بروجردی باشیم

 



با سلام و احترام خدمت همه همشهریان گلم؛

 

این موفقیت عظیم رابه جامعه فرهنگی بروجرد و جناب آقای دکتر روزبه همشهری عزیزمان تبریک عرض می نمایم و امیدوارم  ایشان همیشه موفق و تندرست باشند و با شعرهای زیبایشان برای بروجرد، شهر فرزانگان و فرهیختگان افتخار آفرین باشند.

 

البته بنده حقیر یک گلایه کلی از همه هنرمندان عزیز شهرمان دارم و آنهم این است که چرا شعرای عزیز ما با لهجه زیبای بروجردی شعر نمی سرایند؟؟ چرا خواننده های خوش صدای ما با لهجه بروجردی نمی خوانند؟؟ و چه اشکالی وجود دارد اگر مداحان بروجردی در روز عاشورا با لهجه زیبای بروجردی در مدح و ثنای سالار شهیدان مداحی کنند؟؟ متاسفانه برخی از اساتید، معلمین، کسبه و ... به این لهجه کم لطفی می کنند. به خاطر دارم در یکی از دانشگاه های شهرهای آذری زبان، استاد مربوطه که درجه پروفسوری داشت اگر متوجه می شد که فارس زبان در کلاس درس وجود ندارد به سرعت زبان خود را به ترکی تغییر می داد و نسبت به زبان مادری خود بسیار با تعصب بودند؛

 

و در پایان از همشهریان عزیزم خواهشمندم در هر فن و حرفه ای که تلاش می کنید کمی با عطوفت و مهربانی و تعصب به این لهجه زیبا نگاه کنید؛ اگر چه مشکلات اقتصادی و معیشتی این روزها بیداد می کند و شاید کمتر به این مسائل و مباحث توجهی شود ولی این لهجه زیبای بروجردی، امانتی است که از گذشتگان به ما رسیده و ما هم موظفیم که آن را بصورت ارزنده ای به نسل بعدی خود انتقال دهیم.

 

جناب آقای داوودوندی عزیز  از زحمات بی شائبه شما بسیار سپاسگزارم و  الحق وجود شما و فداکاری های ارزنده تان برای این شهر عزیز نعمتی بس میمون و مبارک و ستودنی است و با یاری به آحاد مردم  بصورت خودجوش، نشان دادید که نباید به انتظار کمک دیگران ماند و باید برای آبادانی این شهر  آستین همت را خودمان بالا بزنیم و البته فعالیت های ارزنده شما انشالله بتواند درسی برای برخی از مسئولین عزیز باشد و آنها هم در این همدلی و همکاری کمی به خود بیایند.

 

کشاورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی