وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

حاج روح اله ذوالریاستین  از اولین رانندگان بروجردی ساکن در خرم آباد که حدود 55 سال قبل با شورلت پیکاپ در خیابان وصال خرم آباد عکس گرفته استکانون کارآموزی بدر آباد لرستان بدر آباد لرستان شورلت 1955 خط خرم آباد به چمن حیدراز چپ آقایان: حاج روح اله ذوالریاستین و رضا ایرانی  حاج روح اله ذوالریاستین    از رانندگان بسیار قدیمی لرستان و بروجرد   حاج روح اله ذوالریاستین متولد سال 1320 بروجرد است. در کوچه کلاه دوزها به دنیا آمده است. خودش می گوید: نجاری می کردم که باتفاق خانواده در دوران نوجوانی رفتیم خرم آباد، آنزمان خرم آباد زیاد بزرگ نبود و در واقع منطقه اصلی شهر از " 12 برجی" تا چهار راه بانک " بود. عشق به رانندگی پیدا کردم قبل از سربازی و بدون داشتن گواهینامه مدت دو سه سالی رانندگی می کردم. آنزمان رئیس راهنمایی خرم آباد گروهبان جمشیدی بود که وی نیز بچه بروجرد بود.   آنزمان 6 یا 7 سواری مختلف به مانند سواری های شورولت و پونتیاک تاکسی های خرم آباد بودند. رئیس شهربانی وقت خرم آباد هر چند روز یکبار ما را دعوت می کرد که برویم شهربانی و برای مان از طریقه برخورد و لباس پوشیدن مناسب می گفت.   مثلا تاکید داشت اگر لباس تان پاره است باشد، اما حتما باید تمیز باشد، حتما باید یقه لباس تان پاکیزه باشد. همین "سروان افسری" برای اولین بار چهار راه های خرم آباد را چراغ راهنمایی زد، کنار خیابان را نرده نصب کرد.   آن سالها گواهینامه 2 همگانی می دادند، قبول شدم شماره گواهینامه من در تاریخ راهنمایی رانندگی لرستان  226 بود. بعد از 12 سال  بین 85 نفر برای گرفتن پایه یک تنها نفری بودم که قبول شدم، گراهینامه پایه یکم را در خرم آباد به من ندادند، شبانه رفتم تهران و آنجا گواهینامه ام را گرفتم و با خودم آوردم خرم آباد.   تا همین الان ماشین های مختلفی داشته ام. آن زمان که ما گواهینامه گرفتیم جاده ها بسیار خلوت بود، در تمامی خیابانهای خرم آباد و حتی شهر های دیگر ماشین سواری شخصی به ندرت دیده می شد. مثل الان نبود که تمام شهر غرق در سواری شده است.   آن زمان ها گواهینامه پایه یک داشتن یک آرزو بود و هر کسی نمی توانست موفق بشود گواهینامه پایه یک بگیرد. حاج روح اله ذوالریاستین خاطرات بسیار زیاد و جالبی از دوران زندگی خود بعنوان راننده ماشین های قدیمی دارد. برای این راننده خوش تعریف و شوخ طبع نسل اولی لرستان و بروجرد صمیمانه آرزوی موفقیت در زندگی شان را داریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی