وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد











موسیقی بروجرد و سخنی با متولیان امر

جوانانی که درس نیاموخته،

می خواهند اثر جاودانه تولید کنند


فرهاد داودوندی- بروجرد:

مدتهاست در این شهر شاهد دست به دست شدن  غیر استاندارد اجراهای موسیقی توسط جوانان علاقمندی هستیم که بدون آموزش کافی دست به انتشار اجراهایی می زنند که جای حرف و حدیث بسیاری دارد!

متاسفانه در حالیکه در بروجرد شاهد اجرای موسیقی بزرگان کشوری نیستیم و جوانان علاقمند نیز برای دیدن اجراهای اساتید موسیقی در تهران و حتی در شهرهای همجوار باید هزینه های گزافی را بپردازند، که از عهده شان خارج است، گرایش به سمت و سوی موسیقی و آهنگ های بدون مجوز و غیر استاندارد رو به رشد است.

شاید متولیان فرهنگی شهر و حتی بسیاری از جوانان خواننده و علاقمند در عرصه موسیقی از دست نگارنده بخاطر نوشتن چنین مطلبی دل آزرده شوند، اما واقعیت را که نمی توان ندید!

وقتی از محضر بزرگان موسیقی فاخر نتوان استفاده کرد و این بزرگان را نتوان بصورت رو در رو و نفس در نفس دید، هر کار سبک و بی ارزشی به ناگهان از دید جوانان علاقمند به موسیقی با ارزش تلقی خواهد شد.

به کار بردن سه چهار تا کلمه "عشق" و "چشم ابرو" و "سیب" و "زیر نور ماه" و " یار" و... توام با نواختن چند ساز بدون کوک در چنین عرصه ای موسیقی تلقی شده و در واقع جوانان علاقمند را به بیراهه ای خواهد انداخت که حتی در کوتاه مدت هم برای اجرا های شان شنونده ای نخواهند یافت، در واقع باید بگوئیم  اجراهایی که هیچگاه هم در اذهان به یاد نخواهد ماند.

اما در این میان متولیان فرهنگی و موسیقیایی نیز که توان برقراری ارتباط نسل جوان با بزرگان موسیقی را نداشته و نتوانسته اند در شهر ما چنین ارتباطی را برقرار کنند،  باید بصوزت جدی چاره ای بیندیشند.

 ختم کلام اینکه نمی توان علاقه و گرایش بسیاری از جوانان به موسیقی در بروجرد را نادیده گرفت.

اما برای آنکه این جوانان در راه درست و صحیح آموزش و ضبط و پخش آثارشان موفق شوند، می توان کارهای بسیاری انجام داد که یکی از آنها اجرای زنده بزرگان هنر موسیقی ایران در بروجرد است که باعث خواهد شد علاقمندان به خوانندگی و موسیقی، فرق دوغ از دوشاب را از نزدیک ببینند و در راه درست به آموزش اصولی آن روی بیاورند.

  • farhad davoodvandi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی