وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد


طنز ورزشی


برای اولین بار در فوتبال ایران راز


سرمربی شدن در فوتبال لیگ برتر فاش شد!


من هم می خواهم در لیگ برتر فوتبال


سر مربی بشوم!




فرهاد داودوندی- بروجرد:


هر کسی در این استان و حتی این شهر ادعا دارد که از من( فرهاد داودوندی) بیشتر تمرینات تیمهای لیگ برتری  و دسته اولی و دسته دومی را دیده است تشریف بیاورد تا به وی جایزه بدهم!!!

حداقل توی این هفت هشت سال اخیر هر تیم دسته اولی و لیگ برتری آمده بروجرد، یک پای ثابت حضور در کنارشان من بوده ام و بس!

از تمرینات تیم پرسپولیس و صبا باطری و پاس و صنعت نفت، استقلال اهواز و استقلال صنعتی و فولاد و داماش گیلان و راه آهن تهران و سپاهان و تیم ملی و .... دیگر مثال نمی زنم! تمرینات تیمهای صاحب نام دیگری را که ممکن است مربیانش بخاطر دوستی، از دست من دلگیر شوند را نیز نام نمی برم!

اما با دیدن تمرینات این تیم ها، یک شبه ره صد ساله رفته ام و فیل ام یاد هندوستان کرده که: مگر من چه چیزم از مربیان لیگ برتر کمتر است؟! منهم می توانم مربیگری کنم، آنهم در سطح بالای فوتبال ایران!

اگر قول بدهید پیش کسی اسرار مربیگری در سطح بالای فوتبال ایران را نگوئید و این رمز و راز پیش خودتان محفوظ بماند، بطور اختصار برای تان رمزش را بازگشائی خواهم کرد، فقط یک کمی دقت کنید:

درس اول! چند نفر تحت عنوان تدارکات، مربی دروازه بانان، سرپرست، مدیر عامل، نایب رئیس باشگاه و پزشک تیم  دور خودتان جمع کنید و نام خودتان را هم سر مربی بگذارید!

درس دوم! هر وقت بازیکنان برای تمرین کنار زمین آمدند، قبل از تمرین، برای شان چهار پنج دقیقه از مُحسنات پیروز شدن در فوتبال بگوئید!

درس سوم! بعد از اینکه بازیکنان زیر نظر مربی بدنساز چند دور دویدند و تمرین کردند، دستور بدهید چند تا مانع بگذارند و بازیکنان جفت پا از روی این موانع بپرند!

درس چهارم! چند تا بشقاب رنگی با فاصله درون زمین چمن بگذاریدو امر کنید بازیکنان از بین این بشقاب ها بطور زیگزاگ بدوند!

درس پنجم! بازیکنان را در قالب دو تیم در نصف زمین روبروی هم قرار بدهید و به یکی از مربیان تیم بگوئید بین این دو تیم داور باشد!

درس ششم! اگر درختی آن نزدیکی ها بود، زیر سایه درخت وگرنه همان کنار زمین نزد مسئول تدارکات بنشینید و با بقیه عوامل اجرائی تیم گل بگوئید و  گل بشنوید!

درس هفتم! به بهانه برگزاری نشست مهم برای بازی آینده، تمرین را نصف و نیمه تعطیل کنید و عازم اول استخر و بعد هم رستوران بشوید!

این بود رمز و راز مربیگری در سطح بالای فوتبال ایران!

روز مسابقه هم خدا بزرگ است! مسابقه یا مساوی می شود یا شما می برید و یا اینکه می بازید!

اگر مساوی شد که در مصاحبه مطبوعاتی از موقعیت های گلی که بازیکنان تان به هدر داده اند بگوئید!

 اگر پیروز مسابقه بودید هر دو سه جمله که حرف می زنید  یک بارهم  به مربی  تیم حریف بخاطر چنین تیم قوی که تشکیل داده، تبریک بگوئید!

 اگر هم باختید به زور هم که شده، چند تا چین در پیشانی بیندازید و خودتان را ناراحت نشان بدهید و پیش خود بگوئید: نمیرد تیم داوری! بنابر این در کنفرانس مطبوعاتی هر چه کاسه کوزه در فوتبال جهان از روز اول تا کنون بوده را بر سر تیم داوری بشکنید! و برای اینکه نمک ناراحت نشان دادن خود را بیشتر کنید، به یکی دو تا روزنامه نگار ورزشی بخت برگشته بتوپید و حتی اگر توانستید چند تا دَری وَری هم به آنها بگوئید!

 

این بود رمز و راز سرمربیگی در فوتبال ایران در لیگ برتر! باور کنید حاصل هفت هشت سال از کار و زندگی زدن من ( فرهاد داودوندی)  است که در بروجرد از نزدیک شاهد تمرینات تیمهای مختلف در همه رده های لیگ های ایران بوده ام و اینک این تجربیات را کاملا به رایگان در اختیار همه شما قرار دادم!!!

  • farhad davoodvandi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی