وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

بالاخره متولی اطاق بحران زلزله در بروجرد چه اداره ای است؟

farhad davoodvandi | سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۴۰ ب.ظ









بالاخره متولی اطاق بحران زلزله

در بروجرد چه اداره ای است؟


فرهاد داودوندی- بروجرد:

11 فروردین سال 1385 قبل از طلوع آفتاب زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر باعث شد صد ها هزار نفر از مردم  بروجرد  به خیابانها بریزند.

آماری که بعد ها ارائه شد نشان از کشته شدن بیش از 60 نفر و مجروح شدن صد ها نفر دیگر را داشت.

در همان دقایق اولیه پس از وقوع زلزله تمام شواهد نشان از عدم هماهنگی مسوولین وقت شهرستان بروجرد برای مدیریت بحران را داشت.

تاراج ساختمان هلال احمر توسط مردمی که عصبانی و شوک زده برای دریافت کمک به این محل روانه شده بودند با پیام تشکر روسای وقت شهر از همدیگر برای مدیریت بحران!!! در همان زمان در رادیو محلی بروجرد باز هم نشان از عدم آموزش و نبود آگاهی روسای شهری از هدایت یک فاجعه طبیعی را داشت.

با اینکه چند روزی از وقوع زلزله نگذشته بود اما ده ها هزار نفر از مردم بروجرد در زیر چادرهای شخصی به امان خدا رها شده بودند.

با ورود ستاد های معین استانهای دیگر برای بازسازی و ساماندهی مردم این شهر زلزله زده، قوز دیگری به قوزهای مردم مصیبت زده افزوده شد.

اعطای وام های سلیقه ای بانک ها با مدت زمان های گوناگون، عدم شناخت مسوولین ستاد های معین استانهای دیگر کشورمان از بافت و فرهنگ بروجرد، هجوم مردم برای دریافت امکانات و سرما و بارندگی های بعد از زلزله مشکلات روحی روانی بسیاری برای مردم به ارمغان آورده بود.

به هر حال زلزله آن سال با تمام پس لرزه های سهمگینش به تاریخ پیوست و مردم این شهر که روی خط زلزله قرار دارد، امیدوار به اینکه مسوولین و روسای شهر با جدیت بیشتر برای زلزله های احتمالی بعدی ستاد های بحران واقعی و فعال تشکیل بدهند!

 اما دریغ و درد که با وقوع آخرین پس لرزه، بسیاری از روسای شهر هم به خانه های شان برگشتند و همه چیز به امان خدا رها شد!

صبح روز دهم فروردین 1395 ( امروز صبح و در دهمین سال زلزله بروجرد ) زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر شهرستان نهاوند را لرزاند، بروجرد نیز به شدت لرزید.

آیا به راستی طی این ده سال گذشته هشدار های درونی زمین برای این منطقه زلزله خیز جدی گرفته شده است؟

اگر همین زلزله 4.1 ریشتری به ناگهان تبدیل به زلزله 7.1 ریشتری در شهرستان بروجرد شود، دستگاه ها و ادارات و سازمان های مربوطه تا چه اندازه در آمادگی به سر می برند؟

مسوولیت ستاد بحران زلزله با چه اداره ای در بروجرد است؟ آیا حداقل طی سال گذشته روسای اداراتی که باید پای کار باشند در نشست ها و مانورهای جدی "و نه مانورهای نمایشی بی خاصیت" حضوری فعال داشته اند؟

به هر حال امیدواریم چنین زلزله مهیبی که همیشه شهر و منطقه ما را تهدید می کند به وقوع نپیوندد، اما داشتن آرزوهای قشنگ هیچگاه حاشیه امنیت برای بروجرد و بروجردی ها در زمینه تخریب های پس از زلزله فراهم نخواهد کرد.

شهری که از داشتن یک اورژانس معمولی بیمارستانی نیز محروم است، واقعا چگونه مردمش می خواهند در مقابل وقوع یک زلزله مهیب جان سالم به در ببرند؟    


فرهاد داودوندی- بروجرد


  • farhad davoodvandi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی