وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

وبلاگ شخصی فرهاد داودوندی

خبرهای فروشگاه لوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

خبرهای فروشگاه الوازم یدکی اتومبیل، ورزشی، علمی، هنری، نجوم و ادبی بروجرد

مصاحبه خبرگزاری ایسنا با فرهاد داودوندی

farhad davoodvandi | يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷ ب.ظ

مصاحبه خبرگزاری ایسنا با فرهاد داودوندی

فرهاد داودوندی  : بروجرد فاقد ورزشگاه و استادیوم ورزشی مناسب و در خور شان برای برگزاری مسابقاتی همچون فوتبال است.


اصلا قابل قبول هم نیست که طرح 15هزار نفری بروجرد اینک و پس از گذشت سالیان سال  به 5هزار نفری تقلیل پیدا کند .


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، منطقه لرستان ، چندی پیش مسابقه تیمهای گهر زاگرس دورود با تیم ایران جوان بوشهر در ورزشگاه شهرداری بروجرد برگزار شد اما به دلیل کمبود جایگاه برای تماشاچیان به روی دیوارهای ورزشگاه و ساختمانهای اطراف ورزشگاه برای تماشای مسابقه رفته بودند.

این ورزشگاه چون در بلوار بهشت و برسر راه شهرک اندیشه است در این بازی به دلیل وجود  خیل عظیم طرفداران و دوستداران فوتبال از یک ساعت قبل از شروع بازی راه بسته شده بود و ساکنین شهرک برای رفت و آمد مجبور شدن از راه دیگر تردد کنند.

این درحالی است که بروجرد با دارا بودن جمعیت 400 هزار نفر و وجود پتانسیل و ظرفیت های بالای شهرستان برای برگزاری مسابقات مهم را داشته ولی ورزشگاه در خورشان شهرستان وجود ندارد.

این درحالی است که در دهه 70 با سفر مقام معظم رهبری به لرستان طرح ورزشگاه 15 هزار نفری در شهرستان بروجرد زده شده اما باگذشت 20 سال هنوز خبری از ساخت این ورزشگاه نیست.

یک کارشناس ورزش در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: با دمیدن سوت آغاز مسابقه تیمهای گهر زاگرس دورود با تیم ایران جوان بوشهر توسط داور مسابقه ، در ورزشگاه شهرداری بروجرد ، به ناگهان جامعه ورزش لرستان و بخصوص بروجرد متوجه کم و کاستی های موجود در راه داشتن یک ورزشگاه استاندارد برای برگزاری آبرومندانه مسابقات فوتبال مهم  در این شهرستان شدند.

فرهاد داودوندی افزود: حالا دیگر همه متوجه شدند که شهر حدودا چهارصد هزار نفری بروجرد نمی تواند برای همیشه به ورزشگاه ناقص و پیر شهر خود ( ورزشگاه شهید علی بیات )  اتکا کند.

وی اظهارکرد: ورزشگاه های خصوصی و ناتمام شهرداری و نساجی نیز که بیشتر به درد  تمرین  یا بازیهای دوستانه می خورند ، جوابگوی خیل علاقمندان برای برگزاری مسابقات رسمی و مهم فوتبال نیستند .

کارشناس ورزش تصریح کرد: این نقائص در ورزش و بخصوص فوتبال بروجرد  در حالی خود را نشان می دهد که بدانیم  از دهه 70 شمسی و خوشبختانه توام با سفر مقام معظم رهبری به لرستان ، استارت طرح ورزشگاه 15هزار نفری بروجرد زده شد و مسئولین امر می توانستند با سرعت بخشیدن به ساخت و ساز طرح  اهدائی مقام معظم رهبری ، تاکنون بروجرد را صاحب یک ورزشگاه استاندارد چند هزار نفری کرده باشند.

داودوندی ادامه داد: در این مدت ظاهرا  اعتبارات لازم جذب شد ، زمین مورد نظر به تملک در آمد  ، روال کارهای قانونی نیز طی شد ،  اما آنچنان که باید و شاید کارها بر طبق یک روال منسجم و سریع پیش نمی رود.

وی خاطرنشان کرد: برای جامعه ورزش شهرستان بروجرد قابل قبول نیست که روال کارهای اداری اینچنین  کُند پیش برود ، برای علاقمندان به فوتبال شهر قابل قبول نیست که طرحی که در دهه 70 اعتباراتش به تصویب رسیده اینک در دهه 90 هنوز مراحل قانونی و اداری اش تمام و کمال طی نشده باشد .

کارشناس ورزش اذعان کرد:اصلا قابل قبول هم نیست که طرح 15هزار نفری اینک و پس از گذشت سالیان سال  به 5هزار نفری تقلیل پیدا کند .

فرهاد داودوندی اضافه کرد: شنیده ها حاکی از این است که در سال 1375 زمین مورد نظر شناسائی و در سال 1388 رسما به تملک اداره ورزش و جوانان بروجرد در آمده و کارهای تسویه حساب با کشاورزان به پایان رسیده است.

وی گفت: ابتدای سال 1390 تحویل وزارت مسکن و...... شده و مراحل خاک شناسی آن نیز به اتمام رسیده ، حتی اعتباری حدود دو میلیارد تومان نیز به حساب ریخته شده  و اینک پیمانکار اداره کل  مسکن و شهر سازی  باید آستین همت را هر چه سریعتر بالا زده و تا بیشتر از این دیر نشده فاز اول 5 هزار نفری  ساخت و ساز را که  شامل جایگاه مخصوص و سکوهای دو طرف می شود را آغاز کند .

کارشناس ورزش اظهارکرد: اگر فرض را بر این بگذاریم که اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجرد اینک در رابطه با اجرای این طرح فقط باید نظاره گر آغاز پروژه توسط پیمانکار مربوطه باشد ، لازم است که اداره کل ورزش و جوانان استان هر چه سریعتر اقدامات قانونی  را برای شروع ساخت پروژه 15هزار نفری ورزشگاه بروجرد آغاز کند.

داودوندی افزود: البته باز هم شنیده ها  حاکی از جذب اعتبار 2میلیارد تومانی تا آخر 31 تیرماه 1391 دارد و اگر طرح تا آنزمان آغاز نشود احتمال برگشت اعتبار بسیار زیاد است .

وی ادامه داد: بالطبع با برگشت خوردن اعتبار دو میلیارد تومانی در صورت شروع نشدن پروژه ، باز هم باید برای سالیان سال دیگر، مردم بروجرد با ورزشگاه قدیمی شهر خود بسازند و بسوزند و هر گاه قرار شد مسابقه مهمی در فوتبال کشور به میزبانی بروجرد برگزار شود ، دوباره به مانند مسابقه گهر زاگرس دورود با ایران جوان بوشهر ، مسئولینی که سالیان سال است در راه ساخت این ورزشگاه تعلل کرده اند  ، شرمنده خیل عظیم علاقمندان به ورزش در شهرستان بروجرد باشند .  

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد نیز در این رابطه با خبرنگار ایسنا گفت: سال 87 با ورود خود به تربیت بدنی بروجرد پیگیر تملک این زمین ها بودم این زمین ها از سال 75 سندشان به نام دولت ثبت شد.

محمودترابی افزود: ولی از سال 75 تا 88 کشاورزانی که روی این زمین ها کار می کردند از واگذاری این زمین ها ممانعت می کردند .

گزارش: زهره گودرزی    منبع خبر : خبر گزاری ایسنا

http://lorestan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=32892

http://www.isna.ir/fa/news/91032111593

یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴

http://www.isna.ir/fa/news/91032111593


          وی اظهارکرد: در نهایت از طریق واحد حقوقی و پیگیری اداره توانستیم این زمین ها را تملک کرده و این زمین ها را از کشاورزان بگیریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجردتصریح کرد: نهایتا به استان اعلام کرده ایم که زمین مهیا بوده و بیایند زمین را تحویل بگیریند و در این راستا مکاتبه ای با مدیرکل ورزش و جوانان شد.

ترابی ادامه داد: با مسکن و شهرسازی شهرستان هم مکاتبه شد و مسکن و شهرسازی شهرستان با استان مکاتبه کرد که در نهایت از وزارت مسکن برای تحویل زمین به بروجرد آمدند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده وزارت مسکن آقای مظاهری نماینده پروژه های منطقه 4 و6 کشور به بروجرد آمد و زمین را تحویل آنها دادیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد اذعان کرد: آنها چند روزی نقشه زمین را کشیدند خاکشناسی آن را نیز انجام شد و منجر به تهیه نقشه شد که رونوشت نقشه را نیز به ما دادند.

محمودترابی با رد تقلیل ورزشگاه 15هزار نفری به 5 هزار نفری اضافه کرد: فاز اول این ورزشگاه 5 هزار نفره بوده که هم اکنون بخواهند پروژه را شروع کنند زمین مهیا است و مشکلی وجود ندارد.

وی اظهارکرد: زمین را تحویل وزارت مسکن شده و 2 میلیارد تومان اعتبار طبق گفته مسئول برنامه و بودجه اداره کل تربیت استان برای این پروژه در سال 90 در نظر گرفته اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: منتظریم از طریق مسکن استان و وزارت مسکن چون طرح ملی است بیایند پیمانکار را معرفی کنند و شروع به کار شود.

محمود ترابی با بیان اینکه تمام مراحل قانونی طی شده است ، افزود: یکی از منافع ساخت ورزشگاه در شهرستان این بوده که سرانه ورزش بالا می رودو بروجرد پتانسیل برگزاری مسابقات ملی را دارد .

معاون استاندارلرستان نیز در این راستا به خبرنگار ایسنا گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری شهرستان بروجرد جز پروژه های سفر مقام معظم رهبری به لرستان بوده و انتظار می رود که زودتر عملیاتی شود.

سجاد معین افزود: این پروژه از طریق راه و شهرسازی پیگیر بوده اما اعتباری که برای این ورزشگاه در نظر گرفته شده کم بوده به همین خاطر هنوز عملیاتی نشده است.

وی اظهارکرد: انتظار می رود هر چه زودتر ردیف اعتباری بگیرد و کارهایش عملیاتی شود .

                                                 

  • farhad davoodvandi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی