سید احمد موسوی: 17 راهکار بومی سازی در خصوص گردشگری استان لرستان
farhad davoodvandi | دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۴۲ ق.ظ
سید احمد موسوی: 17 راهکار بومی سازی در خصوص گردشگری استان لرستان
روزهای بروجرد- احمد موسوی عضو شورای
گفتگوی دولت و بخش خصوصی و نماینده بخش خصوصی بروجرد با ارسال یادداشتی
راهکارهای خود برای بومی سازی گردشگری در استان لرستان را بیان داشته که در
ادامه می خوانید.
اینجانب بنا بر حکم جناب آقای استاندار بعنوان نماینده بخش خصوصی از بروجرد
در این شورا عضویت دارم و تشخیص بنده این است که این شورا ظرفیت خوبی است
که بخش خصوصی شامل صنعت - تجارت - بازار - گردشگری به بیان مطالبات حتی
برای پیشنهاد تغییر لوایح نظرات خود را بصورت کارشناسی به شورا اعلام نماید
. چون ریاست این شورا بعهده شخص آقای استاندار می باشد و این شورا میتواند
مشکلات فضای کسب و کار استان را به شورای گفتگوی کشور به ریاست جناب آقای
رئیس جمهور محترم ارائه دهد .این شورا بر اساس تبصره ماده 13 قانون بهبود
مستمر محیط کسب و کار مصوب 1390/11/16 در سراسر کشور به ریاست شخص استاندار
و در کشور به ریاست اقای رئیس جمهور و یا معاون اول ایشان و دبیری اتاق
بازرگانی هر ماه یکبار تشکیل می شود و موارد اقتصادی و گردشگری بر اساس
ماده قانون 13 بررسی و تصمیم گیری می شود .
در اولین جلسه سال 94 که پنجشنبه 94/2/3 در حضور آقای استاندار تشکیل شد بر
اساس دستور جلسه بررسی و راهکارهای گردشگری استان بود . که در این جلسه
جناب آقای دالوند از بخش انیمیشن و آقای محمودی از مر کز رشد مطالب و
راهکارهای مناسبی ارائه دادند و بنده هم 17 راهکار بومی سازی در خصوص
گردشگری ارائه دادم که شرح آن را جهت همشهریان محترم عرضه می دارم و انتظار
این است در مواردی که عزیزان و صاحب نظران در خصوص بهبود مستمر محیط کسب و
کار دارند اعلام که در دستور کار آینده شورا پیشنهاد گردد .
1 - تهیه آرم گردشگری لرستان
2 - توسعه تلاش های بازار یابی در راستای جلب گردشگر از استانهای همجوار
3 - ارائه تخفیف از سوی هتل ها به صورت مستقیم به گردشگران و تور گردان ها
4 - معرفی مقاصد گردشگری لرستان و شهر بروجرد بر اساس گردشگران تاریخی - فرهنگی و اکوتوریستی
5 - انجام برنامه های تبلیغاتی برای جلب اقشار بازنشسته کشوری که در بروجرد
بصورت مشترک می تواند میراث فرهنگی - شهرداری - بخش خصوصی مثل صنایع دستی و
هتل داران برنامه های تبلیغی را بعهده بگیرند
6 - تدوین استراتژی معرفی صنایع دستی استان بطور مثال معرفی بروجرد بعنوان شهر ورشو
7 - ارئه تسهیلات ویژه گردشگری ارزان برای دانش آموزان و دانشجویان ( مثل بن خرید سوغات و ....
8 - برگزاری تورهای ویژه برای ستاره های ورزشی ، سینما و موسیقی
9 - ایجاد مراکز اطلاع رسانی در مبادی ورودی اصلی گردشگری در استان که در بروجرد می تواند در میدان آیت ا... بروجردی بصورت دائم باشد
10 - برگزاری مسابقات ورزشی فصلی در استان
11 - برگزاری کنسرت های محلی
12 - تلاش در جهت ثبت جهانی جاذبه های گردشگری
13 - ایجاد امکانات بین راهی در سطح استان برای گردشگران عبوری از شمال به جنوب و یا از جنوب به شمال و کاروانهای مذهبی و راهیان نور
14 - راه اندازی تورهای تشویقی و تخفیفی از سراسر کشور مثل ( کارمندان و بازنشستگان )
15 - تلاش نمایندگان محترم استان در مجلس در معرفی استان به عنوان یک منطقه بالقوه توریستی و جذب بودجه در این راستا
16 - همکاری با استان های همجوار برای برگزاری تورهای مشترک
17 - بازسازی و احیا خانه های قدیمی و تاریخی و تبدیل آنها به مراکز
گردشگری که این موضوع را با صراحت خدمت آقای استاندار و جناب آقای امانی
سرپرست میراث فرهنگی استان توضیح دادم که برو جرد در حال حاضر مستعد ترین
شهر در خصوص این نوع بازسازی ها می باشد و باید شرایط آسانی را برای ورود
سرمایه گذاران و بخش خصوصی هر چه زودتر فراهم نماییم .
با تشکر سید احمد موسوی
عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی